MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Advertisements

Minőségbiztosítási ismeretek
A stratégiai tervezés módszertana
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Minőségmenedzsment alapelvek
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
A TANÁCSADÓ SZEREPE az EU műszaki jogi szabályozásának vállalati alkalmazásában CE jelölés és társai – a.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
1. előadás.
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Minőségmenedzsment 4. előadás
Minőségmenedzsment 5. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
11. hét: A Teljes körű Minőségmenedzsment (TQM)
Minőségmenedzsment 6. előadás
MinőségIrányítási Rendszer (MIR) elektronikus dokumentációjához
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
MINŐSÉGMENEDZSMENT Értékteremtő folyamatok menedzsmentje - IX. előadás
HACCP az élelmiszer-higiéniában
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
INFORMATIKA E-management E-business E-gyártás. Információ alapú gazdálkodás E-management E-business E-gyártás – E-minőségirányítás.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
A kontrolling és a minőségmenedzsment kapcsolata
Ellenőrzés, visszacsatolás
Minőségdíjak.
Minőségmenedzsment. Ha ugyanazt csináljuk, mint eddig, akkor ugyanazt kapjuk, mint eddig.
Minőségmenedzsment 3. előadás
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
2. hét: a minőségmenedzsment rendszerek
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
A teljeskörű minőségirányítás (Total Quality Management)
MINŐSÉGMENEDZSMENT ALAPJAI I. félév.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
BEVEZETÉS Szellőné Fábián Mária. A minőség fogalma, értelmezése 1. Az értelmező kéziszótár szerint a minőség filozófiai értelemben a dolgok lényegét je-
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
© Veress, Záró konferencia június „Partnerközpontú önértékelési modell a foi humánerőforrásainak fejlesztéséért” Eredmények az EU ajánlások.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Készítette: Szirmai István
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Minőségbiztosítás LB-II.
Minőségbiztosítási ismeretek
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
ISO 9000:2000 A minőségügy rendszerének új
Minőségirányítás 2. Dr. Dénes Levente
A vevőnek mindig igaza van!
Minőségügy alapjai Konzultációs rend  Szeptember 10.  Szeptember 17.  Október 01.  Október 08.  Október 29.  November 12.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
MI LEHET TEHÁT A MAGYAR MEGOLDÁS MA (ITT és MOST)?
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Menedzsment és vállalkozásgazdaságtan dr. Szabó Gábor Csaba
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
2. hét: a minőségmenedzsment rendszerek
A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
BS es Információ Biztonsági Irányítási Rendszer bevezetési és üzemeltetési tapasztalatai Potóczky András Pénzjegynyomda Rt., számítástechnikai.
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
MINŐSÉGMENEDZSMENT dr. SZabó Gábor Csaba 2016./
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Minőségbiztosítás.
Minőségbiztosítás.
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?

a jelenlegi (minőség)-rendszer + HACCP BOP, GMP TS 16949 integrált rendszerek pl. ISO 9001 ISO 14001 rendszerrel együtt T Q M BS 8800 MEBIR, OHSAS 18001

- a rendszergúlák 40-30-20-10 % arányainak gyakorlati megvalósítása; MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL/1 ? - nagy súlyt helyezzünk a minőségmenedzsment és -szabályozási feltételrendszer biztosítására; - a rendszergúlák 40-30-20-10 % arányainak gyakorlati megvalósítása; a teljes rendszerre kiterjedően 10-25 %-ot „minőségkulturális” megalapozással, a számára szükséges speciális módszerekkel felkészíteni, és működtetni folyamatos részvétellel ( CQI-CIP ): kulcsfolyamat teamek, felsővezetői team, minőségrendszeri és -módszertani team.

FOLYAMATOS BELSŐ MINŐSÉGJAVÍTÁS: MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL/2 ? FOLYAMATOS BELSŐ MINŐSÉGJAVÍTÁS: egy elfogadható megbízhatóságú adat- és információbázisra épített komplex hibaelemzéssel folyamatosan csökkenteni a nem-megfelelési szintet a veszélyes zavarok azonosításával; ílymódon megteremteni az utat a „nullhibás”, szabályozott és képes folyamatok felé.

- végső cél: TQM-szerű működés. MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL/3 ? - az európaiból: a vivőréteg a „második generációs” szakmai középvezetés; - az amerikaiból: a szükséges menedzsment klíma megteremtése; a japánból: a PDCA teamek, a legjobb módszerekkel felvértezve; - végső cél: TQM-szerű működés.

Total Quality Management „Minőségközpontú/minőségtudatos menedzsment” A minőség a stratégia Állandó versenyképes helyzet biztosítása Vezetés és valamennyi alkalmazott felelős a minőségért Stratégiai tervezés: vízió, misszió meghatározása, célok rendszerbe foglalása Vevői igények követése, változások állandó követése Folyamatok folyamatos javítása fejlesztése Teljes rendszer mozgósítása, bevonás, elkötelezettség, felhatalmazás A vezetés felelőssége az erőforrások, feltételek biztosítása Módszerek Oktatás, tréningek, csoportmunka erősítése Minőség programok, projektek Elemi, egyszerű, jellemzően csoportmunkában végezhető módszerek Folyamatmenedzsment módszerek Támogató struktúrák (szakmai támogató szervezet) Csak egy dolog állandó: a változás

? EU USA EU, USA Japán Teljeskörű minőségmenedzsment Minőségellenőrzés QCh = Quality Check Szabvány alapú minőségbiztosítási rendszerek QAS/QMS = Quality Assurance/ Management System Minőségbiztosítás QA = Quality Assurance EU USA Minőségszabályozás SQC = Statistical Quality Control Teljeskörű minőségmenedzsment TQM = Total Quality Management EU, USA Teljeskörű minőségszabályozás TQC = Total Quality Control CWQC=Company Wide Quality Control Japán ?

a TQM három alapelve: 2. Az alkalmazottak felhatalmazása: 1. Folyamatos javítás-fejlesztés: állandó folyamat-javítás, a tervezett és a megvalósult tevékenységek közötti eltérés csökkentésére és a folyamatok tökéletesítésére. 2. Az alkalmazottak felhatalmazása: a szervezet minden szintjének bevonása a döntési folyamatokba. 3. Vevőközpontúság: a külső és belső vevők igényeinek megismerése.

az ISO 9000:2005 8 ALAPELVE közül: FOLYAMATOS JAVÍTÁS-FEJLESZTÉS A CÉGMENEDZSMENT KIEMELTEBB SZEREPE A DOLGOZÓK SZÉLESKÖRŰBB BEVONÁSA VEVŐORIENTÁLTABB SZERVEZET ÉS MŰKÖDÉS

A minimálisan szükséges minőségrendszer: az alapvető cél a szükséges rendszer megfelelés az előírásnak szigorú minőségellenőrzési megfelelés a rendeltetésre folyamat közbeni való alkalmasságnak minőségszabályozás megfelelés a vevő teljeskörű minőségirányítás nyilvánvaló igényeinek megfelelés a vevő rejtett igényeinek TQM megfelelés a környezeti, integrált rendszerek társadalmi elvárásoknak

„B I G G A M E”. ha a munka nem lesz más, mint egy MIKOR DOLGOZUNK MAJD A TQM SZERINT? egy amerikai multi elnöke szerint: ha a munka nem lesz más, mint egy „B I G G A M E”.

Záró ajánlás: mit és hogyan tegyünk? döntsünk: tényleg a minőség az első!?(QF-USA!) Mik a minőségünk kritériumai/jellemzői? (termék/szolgáltatás-folyamat-rendszer?) Mik a vevői/piaci/szakmai elvárások/előírások ezekben? Mik a saját adataink ezekben (elemzési módszerek!!) Kezdjük el a folyamatos javítás-fejlesztést! – gyakorlat. Keressük meg és dolgozzuk ki a megfelelő minőségrendszert magunkra (pl. TQM-szerű működés).