Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

Train the Trainer Trénerek: Eva Jambor, Johannes Lindner Időpont: péntek vasárnap Helyszín: Budapest, Magyarország.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
Mitől lesz jó egy tankönyv? január 27.. A tankönyvkutatás célja „A tankönyv lényegének megértése, funkcionális és szerkezeti sajátosságainak a megragadása.
Erkölcsteológia - I. Jegyzet: Dr. Veres András: Erkölcsteológia megtalálható.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Vetésforgó tervezése és kivitelezése. Vetésforgó Vetésterv növényi sorrend kialakításához őszi búza250 ha őszi árpa50 ha lucerna ebből új telepítés 300.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Internet tudományos használata
A szakiskolák aktuális problémái
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Berényi Eszter – Damásdi Judit
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Valószínűségi kísérletek
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Gyűjtőköri szabályzat
Pályaválasztási tanácsadás
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Mayer József Budapest február 27.
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Hogyan lehetünk boldogabbak?
A közigazgatással foglalkozó tudományok
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Boros Péterné SZEF Alelnök SZEF AKADÉMIA Vezetője
KRE-AKTÍV motivációs projekt
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
a feledés definíciója:
Konfliktusok az iskolában
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Kognitív viselkedés-tréning cukorbetegek és veszélyeztetettek számára
Válaszok a globális oktatáspolitikára
Bemutatkozik az iskolapszichológus
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Felhasználóképzés a kórházban
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Programjaink fizikából a es tanévben
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Oféliák színháza.
Előadás másolata:

Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci. Apácai könyv. holokauszt.mnl.gov.hu

Online oktatási segédanyag 10-18 éves diákok számára Koncepció (Fülöp Tamás, Erdész Ádám, Kujbusné Mecsei Éva) Urbancsok Zsolt Munkatársak (Apáti Anna Zita, B. Kádár Zsuzsa, Erdész Ádám, Husveth András, Paksy Zoltán) Tóth Katalin, Urbancsok Zsolt, Varjasi Imre

Modulok - témakörök I. Betelepülés, együttélés, asszimiláció Mozaikok a zsidóság Békés megyei történetéből II. Zsidó hagyományok és kulturális sajátosságok III. Antiszemitizmus, intolerancia, propaganda IV. A holokauszt gyerekszemmel Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci. Apácai könyv. V. Élet a holokauszt után VI. Embermentők

Modulok elemei 1. Történelmi bevezető, összefoglaló 2. Linkek, hivatkozások 3. Források 4. Feladatok Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci. Apácai könyv. 5. Tudáspróba, kvíz

Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci. Apácai könyv.

Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci. Apácai könyv.

Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci. Apácai könyv.

Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci. Apácai könyv.

Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci. Apácai könyv.

Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci. Apácai könyv.

Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci. Apácai könyv.

Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci. Apácai könyv.

Holokauszt „öröksége” A 20. század kulcseseménye Antropológiai öröksége Tudati öröksége Felértékelte a múltról való tudásunk szerepét identitásunk meghatározásában (Nem csak tudást ad a múlt, érzelmi, morális viszony is.) Megváltoztatta az emberről való tudásunkat („hová fajulhat az ember”) Hogyan válhat elkövetővé (belső szabályzórendszer, társadalmi helyzet)

Holokauszt, kollektív emlékezet Elkezdődött a közbeszéd valamint a kollektív emlékezetbe való beemelés Szükséges: szemléletváltás a társadalomban és az oktatásban OKTATÁS KOLL. EMLÉKEZET Közös cél

Német nyomásra. Néhány hónap alatt… Embermentők, magyar vértanú, de nincs szó az üldözöttekről, mintegy arctalan, passziv elszenvedői… Tankönyvek alapján lehetetlen a fenti célok elérése.

Holokauszt oktatásának főbb elvei 1 „Zsidó narratíva” alkalmazása Tankönyvek: „német narratíva”, csúcspontja a megsemmisítés. A zsidók „mellékszereplői”, arctalan elszenvedői az eseményeknek. Német helyett zsidó narratíva alakalmazása

Holokauszt oktatásának főbb elvei 2 Személyes történetek Mikrotörténelem, személyes történelem Hozzájuk hasonló gyermekek és felnőttek milliói szenvedték el; Fiatalok beszélik el történetüket fiataloknak. Lehetőség szerint: köztörténet és helytörténet szerves egysége. Számok, adatok, köztörténet, személytelenség, arctalanság. -

Holokauszt oktatásának főbb elvei 3 Beillesztés a történelem folyamatába - A téma gyakran előzmények nélküli. - Zsidóságot ne a holokauszttal azonosítsák . - Életmód, kultúra megismertetése - „Békeévektől” az újrakezdésig

Holokauszt oktatásának főbb elvei 4 Legjellemzőbb viselkedési módok megismertetése - ELKÖVETŐK, BE NEM AVATKOZÓK, ÁLDOZATOK Vállaljuk fel az esetleges konfliktusokat, kell a kibeszélés Drámapedagógia mellőzése – tudják, hogy mi és miért történt, érezzék át, de ne „éljék át”. Ne sokkoljuk őket.

Holokauszt oktatásának főbb elvei 5 Metodika Megközelítés, tematika alig változott, bár a történettudományban lényeges változások történtek kiscsoportos formában, változatos módszerekkel, aktív tanulói részvétellel, Élményszerű, problémacentrikus tanulás, véleményalkotás. - ne borzasszuk el őket; a szenvedést se relativizáljuk: a kis szenvedés szenvedés

Holokauszt oktatásának főbb elvei 6 Nevelési feladatok Lehetőleg mindél hamarabb el kell kezdeni: fontos a toleranciára nevelés, a másság elfogadása, Sztereotipiák lebontása, empátia mások fájdalma iránti érzékenység a demokratikus értékek tiszteletére nevelés és a tekintélyelvűség (autokrata attitűd) elutasítása Ezen nevelési célok már a korai időszaktól (Tomi projekt, de a hol. Függetlenül!) az egész okt-nev folyamatot hassa át. Hol. Okt. koncentráltan kerül elő – kiderül milyen az alapozás. Mennyire előírtéletesek. Nincs alap, sokszor feltör az intolerancia.

Holokauszt oktatásának főbb elvei 7 Tégy a gyűlölet ellen! Elmélet-gyakorlat egysége a mindennapokban

Köszönöm a figyelmüket Urbancsok Zsolt 2015.05.27. MNL Csongrád Megyei Levéltár Makói Levéltára www.csml.hu csmlmako@csml.hu