Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közösségi szolgálat megszervezésével kapcsolatos feladatok
Advertisements

K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Az iskolai szociálismunka
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A pedagógusminősítési rendszer
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A tanulók társas helyzete az iskolában
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az e-portfólió használati köre
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
A PROJECT CITIZEN PROGRAM HONOSÍTÁSÁRA INTÉZMÉNYÜKBEN
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Előadó: Tarcali Katalin
Resztoratív megközelítés a konfliktuskezelésben
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
Speciális gyermekvédelem
Iskolai közösségi szolgálat
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
Pedagógus értékelési rendszer
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Domszky András: Önmenedzselés és etikai kérdések a szakértői munkában A szakértői munka jelentősége, elismertsége az ellátórendszerben. Függetlenség, szervezeti.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban
Iskolai közösségi szolgálat
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Felkészítés a közösségi szolgálatra
Tervezési folyamat.
2015. április 24. Kissné Papp Gabriella
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Iskolai közösségi szolgálat a Borosban
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Hallássérültek a könyvtárban
Közösségi szolgálat megszervezésével kapcsolatos feladatok
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom

A pedagógiai kísérés A pedagógiai kísérés egy ill. több személy (együttes) feladata, lehetséges résztvevői: iskolai koordinátor osztályfőnök egy – egy helyszín vagy szervezet felelőse egy – egy tanuló által választott személy a tanári karból

A pedagógiai kísérés A pedagógiai kísérés keretei: időszakosan, (esetleg rendszeresen) helyszínenként osztályfőnöki órán külön szervezetten kis csoportban egyénileg

A kommunikáció jelentősége Személyek közötti kommunikációs zavarok okai - előítélet - konfliktushelyzet - félelem a másik személy magatartásától - szorongás

A kommunikáció jelentősége Kommunikációs gátak: - hangnembeli eltérés - eltérő kulturális háttér - szavak másodlagos jelentése

A kommunikáció jelentősége Kommunikációs korlátok: - egyes szavak más – más jelentést hordozhatnak az egyes emberek számára - nonverbális kommunikáció az egyes ember számára eltérő tartalmú és jelentőségű lehet - érzelmeink befolyásolják az üzenetek fogadási és közvetítési képességét

Konfliktus helyszínek sajátosságai megelőzés: érzékenyítés, kísérés, gondos szervezés váratlan események – feloldás, feldolgozás, további támogatás felelős személyek: mentor, iskolai koordinátor

A reflexió jelentősége ideje helye módja résztvevői köre nyilvánosan vagy bizalmasan egyénileg vagy csoportosan objektíven vagy szubjektíven

A reflexió jelentősége Fejlődik a tanuló: önismerete önbizalma reális önértékelése érzelmi kiegyensúlyozottsága flexibilitása nyitottsága interperszonális és kommunikációs képességei felelősségtudata

Etikai normák Helyszín és tevékenység nem szolgálhat pártpolitikai, képviseleti vagy érdekvédelmi célt a tevékenység nem lehet üzleti tevékenység, nem irányulhat haszonszerzésre az emberi méltóság és az egyenlő bánásmód elve kell érvényesüljön a hátrányos megkülönböztetés tilalma nem kirekesztő,nem előítéletes, nem közvetít ilyen világképet

Etikai normák Alapelvek a tevékenység folytatása közben személyes felelősség elismerése a tevékenység során a tevékenységet az életkorhoz, az egyéniséghez és mentális állapothoz kell igazítani testi és lelki épség őrzése (saját és másé is!) diszkrimináció kerülése információk bizalmas kezelése veszélyeztetettség jelzése tudni, hogy hibát elkövethetek, és tévedhetek, de a megelőzésre és a korrekcióra törekedni kell

Etikai normák Együttműködés a szervezet munkatársaival, az irányítással és támogatással megbízott személlyel való együttműködés felmerülő kérdésekben támogatás kérése

Etikai normák Helyszínenként megfontolandó kérdések az intézménybe való utazás öltözködés kompetenciák és korlátok testi higiéné megőrzése telefonhasználat

Zárás Szükséges?

Zárás Szempontok a záró rendezvény szervezéséhez: időpont résztvevők köre érintettek köre konkrét tapasztalatok meghívott vendégek, előadók elismerések, köszönetnyilvánítás

Zárás A tevékenységek bemutatásának módjai: egyéni portfoliók egy-egy helyszín bemutatása egyéni vagy közös készítésű plakáttal, prezentációval fotók, kisfilmek tanév végi (záráshoz tartozó) kiállítás

Köszönöm a figyelmet. katalinszontagh@gmail.com