A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szeretem a könyvtáram!.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Királyhelmec városunk története
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Az olvasástanítás módszere:
Az interaktív tábla használatának lehetőségei
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Ne akarjon a tanító az emberből más embert faragni, hanem tanítsa meg a maga megismerésére, a maga tehetségeivel (...), s akkor áldott és gyönyörűséggel.
Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,
Iskolánkról.
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Az iskolai könyvtárak helyzete és a szakmai szolgáltatás szerepe Heves megyében Zentai Péterné, PKI Eger április 24.
A Keszthelyi Kistérség Szakközépiskoláinak a megújuló energiával foglalkozó szakemberképzésre irányuló igényfelmérése május.
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Árpád Fejedelem Általános Iskola
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Lágymányosi Általános Iskola
Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár
PETŐFI SÁNDOR ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM és SZAKKÖZÉPISKOLA Tovább.
Készítette: Bártfai Lászlóné
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Az Új Széchenyi Terv - Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program keretében kiírt TIOP /1 kódszámú, Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése.
Könyvtári informatika I.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
TÁMOP / Önálló innováció az Erkel Ferenc Tagintézményben Délutáni sportfoglalkozás alsó tagozatos gyerekek részére készítette: Mócsán.
Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Kecskeméti Széchenyivárosi Arany János Általános Iskola Kecskemét
A N emzetközi Gy ermekmentő Sz olgálat Magyar Egyesület pápai számítógépes klubjának Safer Internet tevékenysége és megvalósulási formái Készítette: Nagy.
ügyvivő szakértő, országos versenyszervező
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
TÁMOP / Az Eötvös Károly Megyei Könyvtár és Közművelődési Intézet részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában szakkörök.
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Iskolakert.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
Tehetséggondozás a Kiskossuthban. Tehetséggondozás a tanórákon O Csoportbontás O Differenciálás O Egyénre szabott munka O Játékos, nem formális tanulás.
Mezőkeresztes január 3. – január 20.  iskoláit Szikszón, Kassán, Miskolcon, Egerben végezte kitűnő eredménnyel  1947 – pénztáros.
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny __________________________________________________________________________________________________________.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny __________________________________________________________________________________________________________.
Tanév előkészítő fórum szeptember Bedőné Fatér Tímea Szakmai blog: Magyartanítást.
NPK Ember és természet szakmai tagozat
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
DARUS a gyermekekért.
folytatott bibliográfia elemzéséről
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.

Cél: szövegértés fejlesztése – tanulás segítése
DARUS a gyermekekért.
tanév Iskolanyitogató
Előadás másolata:

A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat Az Eötvös Iskola Könyvtárának munkája

Könyvtárhasználati foglalkozások 1. Az informatika órák keretében több mint 15 éve folyik a könyvtárhasználat oktatása a felső tagozatban 2010. Apáczai bázisnapon bemutató óra tartása (Reformkor)

Könyvtárhasználati foglalkozások 2. A könyvtárhasználat az alsó tagozatos tananyagban is megjelenik, így nyitottunk e gyermekek felé is könyvtárhasználati foglalkozások tartásával (pl. Magyar népmese napja, szótárhasználat, a természet ébredése)

Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny 2008 óta részt veszünk a könyvtárhasználati versenyeken is (pl. 2012. a Bod Péter Társaság versenye) a Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Versenyen 2010-ben és 2011-ben az országos fordulóra is bejutott diákunk.

Kapcsolat a közművelődési könyvtárakkal 1. A lakiteleki Községi Könyvtárral: az alsó tagozatosoknak könyvtári foglalkozásokat tartanak A tiszakécskei Arany János Művelődési Központ és Városi Könyvtárral: a meseproject egyik állomása volt a könyvtár

Kapcsolat a közművelődési könyvtárakkal 2. A kecskeméti Katona József Könyvtárral hosszú évek óta gyümölcsöző a kapcsolatunk: részt veszünk a versenyeiken (pl. Könyvtársasjáték, Könyvtári Olvashow) kapcsolódunk az olvasóvá nevelési pályázatukhoz is

Könyvtári vetélkedők 2000-től minden évben szervezünk könyvtári vetélkedőt a 2-8. évfolyamos gyerekeknek 5. éve a nyárlőrinci tagiskolában is szövegértési ill. kézikönyv- és internethasználati feladatokkal

Rejtvényfejtők klubja A 2012/2013. tanévben havonta hirdetjük meg évfordulókhoz, aktuális eseményekhez kapcsolódóan (pl. olimpiák, a népmese napja, anyanyelvi hónap)

A jó gyakorlat: KönyvTÁRva-nyitva

A jó gyakorlat rövid bemutatása több korosztálynak szólnak, bővíthetők az óvoda ill. a középiskola felé nyitott a nehezebben haladók ill. a sajátos nevelési igényű gyermekek felé többféle tanulásszervezési technika alkalmazása hagyományos és elektronikus dokumentumok használata

A jó gyakorlat bővítése: az óvoda-iskola átmenet Iskolánk és a Szivárvány Óvoda az Eötvös Iskola tagintézményei a 2012/2013. tanévben nyitunk az óvodás korcsoport felé is a népmese napi, a tavaszi és a közlekedéssel foglalkozó délutánok átalakításával