Az árképzés pszichológiája

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
"A legtöbb ember munkát keres, az igazán sikeres emberek hálózatokat keresnek." Robert T. Kiyosaki.
A TUDATOS VÁSÁRLÁS Venni vagy nem venni?.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Kombinált Mikrohitel Program. Kombinált mikrohitel - közvetítői pályázat • Együttesen igényelhető vissza nem térítendő támogatás és kedvezményes mikrohitel,
Minőségtanúsítás és tájékoztatás a minőségről
MARKETING.
Az árpolitika (ismétlés) Marketing-mix Ár fogalma Árpolitika
A hamisított és illegális növényvédő szereknek HuCPA.
A piac Szakiskola.
Minőség az egészségügyben Szubjektív fogalom (nézőpont kérdése) Különböző emberek (betegek), különböző fogalmak (kifizetem!) Szituáció függő:  Mi az igény?
Vállalati Gazdaságtan
A befektetési környezet
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Fogalma, összefüggések
Árpolitika a turizmusban
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
1. Árfeltüntetés alapvető szabályai
Magyar vásárlók ártudatossága
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
Értékesítési csatornák
Szövegminta Szövegminta szövegminta MEZŐGAZDASÁG- ÉS KÖRNYEZET- TUDOMÁNYI KAR, GÖDÖLLŐ.
Alapfogalmak.
1.előadás A makroökonómia tudománya. A makroökonómia mutatói.
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Szövegminta Szövegminta szövegminta ÁLLATORVOS-TUDOMÁNYI KAR, BUDAPEST.
III. A logisztika jövője
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Marketing mix.
Az áttérési költségek hatása a versenyre a távközlési piacokon Lőrincz László július 28.
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Amiről szégyenlősen nem beszélünk korrupció és árverseny Korrupció, kiváltó okok, következmények és azok hatása a kereskedő és az importőr piacára. A felhozott.
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
Online értékesítési modellek
Mobilra optimalizált webáruházak, avagy felkészülés az új évtizedre Zajdó Csaba.
Új technológiák elterjedésének modellezése
Termék & Márka Kopcsay László.
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Exkluzív számla termékbemutató az OVB részére
2. Előadás Tervezés, Tényezőkre bontás
Az árképzés szempontjai
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Szövegminta Szövegminta szövegminta. Szövegminta Az élô és élettelen természettudomány, valamint a társadalomtudomány számos területén oktató intézményünk.
Ránctalanitás pénzügyi módszere "Mindig minden lehetetlennek tűnik mindaddig, amíg meg nem csináltuk" Nelson Mandela.
A TEJ ÚTJA A KERESZTÚRI MODELL SZÖVETKEZETI ALAPON Szávuly Attila.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
Hick törvénye Készítette: Kalmár Norbert. Bevezetés William Edmund Hick egy angol pszichológus volt Híres törvénye leegyszerűsítve azt mondja ki, hogy.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
Visszavett eszközök kezelése a finanszírozóknál - portfoliókezelési dilemmák, másodlagos piac, értékesítési csatornák Báti Balázs CIB Bank Budapest, 2011.
Vásárlókat vagy rajongókat szeretnél? Zemplén Zsófia / Nuskin Enterprises.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Biyovis Üzleti Modell. Biyovis Üzleti modell A Biyovis Üzleti modell Ft-os befektetéssel indul, viszont semmilyen rizikóval nem jár! Csatlakozási.
ÜGYFELEK ÉS CSOMAGOK: mindenki elégedett? A fogyasztók és a bizalom kérdése.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
9. tétel.
Piac, rugalmasság, egyensúly, adók hatása
Operatív menedzsment és versenyképesség
Üzleti terv bemutatása
Hatékony kereskedés és marketing az interneten
2017. Augusztus Élelmiszer kosár Augusztusban a legolcsóbb: Ft.
A piac és a piacgazdaság
A részletfizetés tranzakcióról általánosságban
A munkaerő-keresleti rugalmasságok
Kereseti egyenlőtlenségek
Közlemény az NHP fix konstrukció igénybevételéről
Előadás másolata:

Az árképzés pszichológiája Dr. Prónay Szabolcs, adjunktus Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar, Üzleti Tudományok Intézete pronay.szabolcs@eco.u-szeged.hu

„ A fogyasztók olcsón szeretnének jó minőségű árút kapni.” A tévhit „ A fogyasztók olcsón szeretnének jó minőségű árút kapni.”

Mi az, hogy olcsó?! Mennyibe kerülnek az alábbi termékek?

Mi az, hogy olcsó?! Mennyibe kerülnek az alábbi termékek?

Olcsó tej?! HM,GYANÚS...

Olcsó tej?!

Olcsó tej?!

Olcsó tej?!

„ A fogyasztók nem ismerik az árakat, keresik a kapaszkodókat. A valóság „ A fogyasztók nem ismerik az árakat, keresik a kapaszkodókat.

Referencia árak Összehasonlítás alapja Minden minőségi szinthez egy-egy ár Nem egy érték, hanem egy intervallum Horgony hatás: Új termék ára befolyásolja a referencia árat Belső referencia ár Külső referencia ár

Az észlelt ár Pszichológiai folyamat Tényleges ár ≠Észlelt ár Ár megjelenítése Ár megértése, visszaidézése, felfogása Holisztikus modell: Szám=Nagyságrend 299=300 Egymástól távol álló számoknál működik Digitális modell: Szám=Kódsor 299=200 Egymáshoz közeli számoknál működik

Árpszichológia Weber szabály: Nagyobb kiinduló ingert nagyobb mértékben kell megváltoztatni 100130 = 500650 (+30%) Áremelkedésre reagálás > Árcsökkentésre reagálás 1,2,3,4 közti különbség > mint 6,7,8,9 Hosszabb, bonyolultabb számokra nehezebb visszaemlékezni Páratlan számokat jobban kedvelik Alacsonyabb összegnél %-os kedvezmény; Magasabb összegnél összeggel kiírt kedvezmény „99” = olcsó, de gyenge minőség vs. „00”=presztízs

Az ár megjelenítése

Az ár megjelenítése 7.999.- 7999 Ft 7.999.- Ft 7999 7999 7.999,00 7999 3. Árészlelés 7999 Ft 7.999.- Ft

Multidimenzionális Ár Nem egyetlen összeg (szám) az ár 12-es pakkban : 660.- Ft/db 9.990.- Ft Kedvezmény: 2000 Ft 9.200.- Ft -15% 7.990.- Regisztrációs díj: 1990.- 2 év hűségidővel: 250Ft/hó 0 Ft-tól elvihető Kamatmentes hitel 1 éves futamidő havidíj: csak 665.- Ft 12.000.- 2-t fizet 3-mat kap 3. Árészlelés Pulóver: 3.990.- Csomagolás: 900.- Házhoz szállítás: 1.400.- Tranzakciós díj: 15% Az ár az ÁFÁ-t nem tartalmazza

Tendenciák, Trendek Tudatos vásárlók Okos vásárlók Információs robbanás Kereskedők ármeghatározó szerepe Keresleti és kínálati oldalon egyaránt Testreszabottság, egyediség terjed Szolgáltatások térnyerése Globális árverseny

Globális verseny  Nincs lokális árpolitika

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!