Előadó: dr. Stankovics Éva

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kiáltó világ.
Advertisements

A kölcsönös befolyásolás
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
Purple Day 2011 Előadás Köszöntök mindenkit, K L-nak hívnak a EBOC alapítvány képviseletében jöttem hozzátok. Remélem nem baj, ha tegeződünk, csak a könnyebbség.
Partnerség.
Liguori Szent Alfonz: Megegyezés Isten akaratával Jel Könyvkiadó 2011.
TÉNYLEG CSAK EZ MOTÍVÁL?
Nem számít!. Nem számít! Lezárás Lényegi Részei HATÁRIDŐ BEMUTATKOZÁS JÓ STRATÉGIA, ÉS TAKTIKA TERMÉKLÉTRA KIFOGÁSKEZELÉS.
Nem számít!. Nem számít! A jó sorrend a konzultációkhoz: 1. Vágyak. 2. Problémák. 3. A félelmek eltávolítása átbeszéléssel! 4. Következő havi terv.
Könnyek....
A pedagógusok munkájának értékelése 1 Teljesítményértékelés vagy amit akartok…? Dilemmák, tabuk, lehetőségek…
Etikai alapelvek az ápolásban
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
Modern mese A békák királya Egyszer egy nö golfozott, amikor a golflabda begurult az erdöbe és ott elveszett. Bement az erdöbe, de a labda helyett egy.
Tibai Eszter Indíts el új munkatársat! A képek származási helye: internet és saját.
Közösségi portálok ajánlott használata
Közösségi portálok használata (etikett,veszélyei)
A következő sajtóhirdetéseket a Szingapuri Egyház adta fel.
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
IMA MAGYARORSZÁGÉRT. KEDVES SZERETETREMÉLTÓ EMBEREK!
Amint fent, úgy lent. Amint belül, úgy kívül.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Közösségi oldalak használata
Megkértem Istent, hogy vegye el a büszkeségemet, de Ő azt mondta: NEM!
♫ Hangszóró szükséges ♫ Hangszóró szükséges Az oldalak kattintásra haladnak tovább. Copyright © 2008 Tommy's Window. All Rights Reserved David Brandt.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Lehet-e a 21. században családi szerepekről beszélni?
" Valami érthetetlen kapcsolat van a barátság és a csillag között.
"Vállalkozások és az Információs Társadalom Konferencia" - Szentgotthárd december 5.1 Nyugat-Dunántúl Információs Társadalmi Stratégiájának környezete.
A vezető mint sikertényező szerepe egy középvállalkozás
Kormányszóvivői tájékoztató T ö b b e n, j o b b a n, t o v á b b Zöld könyv az egészségügyről.
Resztoratív módszerek az iskolában
A BOLDOGSÁG TITKA.
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
Pozitív gondolatok.
Építsünk jó értékesítési csapatot! Sikerorientált értékesítés.
Az Élet Igéje október.
Zene: Chris Spheeris - Carino Nagy Elizabeth: Ha szíved hajt.
mint ami mások szerint szükséges!
Megszorítások, reformok, versenyképesség – Magyarország 2006.
Az Élet Igéje szeptember.
Modern mese A békák királya Egyszer egy nő golfozott, amikor a golflabda begurult az erdőbe és ott elveszett. Bement az erdőbe, de a labda helyett egy.
Filozófiatörténet előadások 1I.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Hátrányból előnyt! - a gazdaságfejlesztés lehetséges útjai a kistelepüléseken Murakeresztúr IKSZT november 24.
Önmenedzselés Előadó: Selmeci József Csongor. Változó külső és belső világunk A körülöttünk folyó változások egyik legfontosabbika az, hogy megnőtt a.
1. FELKÉSZÜLÉS Ami elromolhat, el is romlik Reméld a legjobbat, készülj a legrosszabbra!
JÓLÉT ÉS IDEOLÓGIÁK: FEJLETTSÉG ÉS BÉREK
Név: Születési név: A megpályázott munkakör: Boltvezető Fejlődésének érdekében, és a cég igényeit is szem előtt tartva, az ország különböző részein történik.
Ápolói hivatás megítélése középiskolás korúak körében
Demens gondozás (Kommunikáció) Készítette: Jónyer Lajosné
SZAKMAI GYAKORLAT BERLIN 2015.JÚLIUS 1-AUGUSZTUS 2.
A többcélú közösségi terek fejlesztése program régiós szakmai műhelye Bemutatja: KANDIKÓ Rita Becsehely, TÁMOP A – 12/ Mi.
Hajléktalanügy 2015 Elakadások,átlépések,továbblépések Sikerek Dilemmák HÜT.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
Kiket keress, hogy az üzleted fejlődni tudjon? Farkas Attila
K&H gyógyvarázs mesedoktorok a weben. egyszer volt, hol nem volt… 10 év 492 millió forint 134 kórház 136 mentőállomás.
2015. június 15. Biyovis perspektíva a társadalmi rétegek között Előadó: Kerepesi Istvánné - Ica.
Migráció, bérek és a humán erőforrás helyzete az egészségügyben. DR
Szakmai és politikai kérdések, megoldások kommunikációja az egészségügyben Márton péter vezérigazgató
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Áldozatkész szolgálat János 12,20-26
8. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége Ii.
Miért válaszottam a BME-VIK-et?
SZEGED, MOBILITÁSI KÉPZÉS
A teremtő és gondviselő Atya
10. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége Ii.
Előadás másolata:

Előadó: dr. Stankovics Éva Kinek a vállán nyugszik a kommunikáció felelőssége? Hova juthatunk a közérthető kommunikációval? Előadó: dr. Stankovics Éva

„ A kis műtét és a nagy műtét közötti különbség sem az, hogy másik szakma kell hozzá, mindkettőben végig kell csinálni ugyanazokat a fogásokat, csak a nagy műtétben nagyobb a veszély, és nagyobb a tét. Ennyi a különbség a mosószer és a politika között is. Nem arról van szó, hogy a politika is olyan egyszerű ügy lenne, mint a mosószer, hanem arról, hogy a két dolog eladása technikailag semmiben sem különbözik.” (Wermer András)

„Kell, hogy legyen újra magyar álom: egy gazdag és erős Magyarország, amelyet magukban bízó emberek építenek!” (Orbán Viktor, 2000. augusztus 20.)

„Az a véleményem, hogy ami egyszer bement a fejekbe, azt onnan Isten ki nem veri. Az erre irányuló erőfeszítés teljesen felesleges erőlködés…Az egyetlen lehetőség más összefüggésrendszerbe helyezni, más dobozba tenni át azt a dolgot, ami bement fejekbe. „ (Wermer András)

Jelenlegi helyzet Annyit mondtuk, hogy: a jelenlegi rossz. elfolyik a pénz az egészségügyben. nem kell beletenni több pénzt. van tartalék benne. Végül mindenki elhitte. Az emberek is. A döntéshozók is.

Jelenlegi helyzet Az átlagpolgár nem érti az egészségügyi rendszer működését. Sok esetben a döntéshozók sem. Nem fáradtunk vele, hogy elmagyarázzuk. Mert folyamatosan arról beszéltünk csak, hogy nem jó, ami most van és át kell alakítani. Mi volt az indok: sok a kórház, pazarol az ellátórendszer, csak nő az adósság. Közben: az állampolgár elégedetlen volt az ellátással. Nem lehetett semmilyen átalakítást átvinni. Az ágazat megítélése nagyon rossz lett.

Rejtelmek szigete vagy INFERNO?

NÉHA AZ AZ ÉRZÉSE AZ EMBERNEK MINTHA CSAK MAGUNKNAK „PUBLIKÁLNÁNK”! Más irány kell! El kell magyarázni mit csinálunk. Nem orvosi nyelven vagy latinul Közérthetően, magyarul. Nem szabad misztifikálni. Mert ha nem értik az emberek miről van szó, akkor azt elutasítják, tartanak tőle. A betegségek miatt, amúgy sem egy pozitív kicsengésű fogalom az egészségügy. NÉHA AZ AZ ÉRZÉSE AZ EMBERNEK MINTHA CSAK MAGUNKNAK „PUBLIKÁLNÁNK”!

Mi áll rendelkezésre ehhez? Elhivatott vezetők (ágazati és ellátórendszerbeli is). Elhivatott ágazati munkatársak (bármennyire „megfáradtak” is). Sok pozitív eredmény. (Szakmai, gazdasági, infrastrukturális). Még több kecsegtető terv. NEM VÉGEZZÜK ROSSZUL A MUNKÁNKAT!

Mi hiányzik? Az előbbi dián szereplő tények széleskörű kommunikálása! Tehát nem a „Mit”- tel van a gond, a „Hogyan”-nal!

Kinek és mit kommunikáljunk? A döntéshozóknak! Itt a gazdasági és szakmai érvek mellett a politikait is figyelembe kell vennünk! Egyszerűen, érthetően. Az állampolgároknak! Minden érdekli az embereket, ami a biztonságérzetüket növeli! Az ellátórendszernek! (Magunknak is!) Ha megosztom a rendszer működtetőivel az elképzeléseimet, partnerek leszünk!

Intenzív vagy defenzív kommunikáció? Az én válaszom: intenzív érthető összehangolt LÉGY PROAKTÍV! A KOMMUNIKÁCIÓ EGY ÖNGERJESZTŐ FOLYAMAT!

Döntéshozóknak/Magunknak Milyen eszközök állnak rendelkezésre? Kihasználjuk-e a sokszínű kommunikációs felületeket? Döntéshozóknak/Magunknak Számos formális és informális fórum áll rendelkezésre! De! Ami mindenkit befolyásol az a: K Ö Z V É L E M É N Y! MINDENKI ISMERI A KÖVETKEZMÉNYÉT

Hogy érjük el legkönnyebben a lakosságot? Az Internet világát éljük! Milyen eszközök állnak rendelkezésre? Kihasználjuk-e a sokszínű kommunikációs felületeket? Hogy érjük el legkönnyebben a lakosságot? Az Internet világát éljük! A közösségi média megváltoztatta a lehetőségeket. Felülírja a klasszikus újságírást és médiát! Nem számít a kor, egyre többen innen tájékozódnak! MÚLT JELEN/JÖVŐ

Rossz példa A HALLGATÁS ÉS A KIZÁRÓLAGOS VÁLSÁG(REAKTÍV) KOMMUNIKÁCIÓ!!! MERT A ROSSZ HÍR IS HÍR! DE SZERENCSÉSEBB HA MI „TÁLALJUK” VAGY GYORSAN LEREAGÁLJUK!

Jó példák Konszolidációs pályázat összehangolt sajtókampánya. Magyar Ápolási Egyesület Kossuth Zsuzsanna emlékévi vagy a Magyar Ápolók Napi rendezvényei. Több kórház facebook oldala, honlapja.

Mit szeretnének tudni rólunk? SZINTE MINDENT DE AZ EMBEREK NEM RÁNK VEZETŐKRE, HANEM A MŰKÖDŐ, ÉLŐ EGÉSZSÉGÜGYRE KÍVÁNCSIAK, AMELY MELLÉ MI „CSAK” ODAÁLLHATUNK! DE LEGINKÁBB MEG ÉS BE KELL MUTATNUNK! MERT AZ EMBEREK SZERETNEK BÜSZKÉK LENNI A LAKHELYÜKRE, TELEPÜLÉSÜKRE, AMELYNEK RÉSZE AZ EGÉSZSÉGÜGYI INTÉZMÉNYÜK, AZ ORVOSUK, AZ ÁPOLÓJUK IS!

A mindenki büszke a munkahelyére, követnek bennünket, csak el kell indulnunk!

KONKLUZIÓ MEG KELL ISMERTETNI MAGUNKAT, A MŰKÖDÉSÜNKET AZ EMBEREKKEL. LEHETŐSÉGET KELL ADNI, HOGY NE CSAK A BETEGÁGY MELLETT TALÁLKOZZANAK AZ EGÉSZSÉGÜGGYEL. BÍZZANAK BENNÜNK, SZERESSÉK, TISZTELJÉK, AMIT CSINÁLUNK! MEGGYŐZŐDÉSEM, HOGY A KEVÉSBÉ SIKERES DOLGAINKAT, A VÁLTOZÁSOKAT IS JOBBAN ELFOGADJÁK. A DÖNTÉSHOZÓK ÉS A VÉGREHAJTÓK HELYZETE IS KÖNNYEBB LESZ.

HATVANI KÓRHÁZ FELÜLETEI

HATVANI KÓRHÁZ FELÜLETEI

HATVANI KÓRHÁZ FELÜLETEI

MÉDIAPARTNEREINK

BIG LIKE!  NÉPSZERŰSÍTENI KELL!