Értékek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
Advertisements

Üdvözlök mindenkit!.
Az Y generáció „laptoposítása”,avagy szociális kompetenciafejlesztés másként Dr. Buri Antalné kollégiumvezető.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Értékelés a pedagógiában
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
„KAPCSOLATTARTÁS A KRÓNIKUS BETEGSÉGBEN SZENVEDŐKKEL”
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A fogyasztói magatartás
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Szocializáció Fogalmak:
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A személyiség Vagyok, mint minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség, Lidérces, messze fény. (Ady)
A pedagógus és diák szerep értelmezési lehetőségei
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Önkéntesség a Debreceni Egyetem hallgatói táborában Lipcsei László MSZT Konferencia november 12.
Erich Fromm humanisztikus pszichoanalízise
Szociális kompetencia
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
A történelemtanítás, történelemdidaktika általános kérdései
Divizionális (divíziós) szervezet
SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ MÓDSZEREK
A tanácsadó és a mentor szerepe
Az érzelmi intelligencia készségei
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Kommunikáció a szervezetben
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Fenomenológiai megközelítés
Személyiségelméletek
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
vizuális kommunikáció
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A lelki egészség védelme az iskolában
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Az iskoláskor küszöbén
A deviancia értelmezési kerete
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
A szociális képességek fejlesztése módszertana
2007.okt. 4. Biztonságos iskola... konferencia
Mire lehet/ne jó az iskola
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
A Nemzeti Erőforrás Minisztérium Közoktatás-fejlesztési törekvései
Civil szervezetek szerepe a nevelési és oktatási feladatok ellátásában Harmóniában a környezettel=egészséges életmód.
A reklám centruma.
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
A szocializáció folyamata
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Szociálpszichológia-2 Attitűd
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
Út a munkához program Pécs
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Értékek

Funkciói: Világhoz való viszonyulás – tájékozódás Értékek Funkciói: Világhoz való viszonyulás – tájékozódás Szükséglet – társadalmi meghatározottság (kultúra, ideológia) Én-azonosság Komplex világ-értelmezés Egyénnek motivációs bázis

A személyiség értékmérői – értékek az iskolában: Problémák: mimikri kamuflázs hipokrízis Típusai: cél – eszközértékek stabil – dinamikus; szolidaritás – teljesítmény A személyiség értékmérői – értékek az iskolában: Képességek; érzelmi gazdagság; érdeklődés; akarati sajátosságok; együttműködési hajlandóság; empátia; önállóság; kreativitás (a tanár értékelő megnyilatkozásai)