Szervezeti kultúra / vállalati kultúra

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Érzelmek és kultúra összefüggései
Advertisements

A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
Dr. Ternovszky Ferenc A nemzeti kultúra szerepe, jelentősége.
2. előadás.
Szervezeti kultúra.
Család.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A projektmenedzsment fogalma
Szervezetpszichológia
A vállalkozások környezete
Közigazgatási alapismeretek
Készítette: Szűcs Edina
VÁLTOZÁSMENEDZSMENT „Semmi sincs állandóbb, mint a változás”
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
Szervezeti kultúrák „A kultúra embercsoportok viselkedési formáit meghatározó közös értékrendszer és gondolkodásmód… A szervezet mint közösség egyedi arculata.
Szervezet Szervezet: személyek és csoportok valamilyen célra történő egyesítése, ahol mindenkinek meghatározott feladata és felelőssége van, mellyel hozzájárul.
Településmarketing Imázsaudit (folytatás). 2 Dunning-Norman-féle kutatás Tényezősorrend: 1. város- / régióimázs 2. helyi kulturális, 3. nyelvi, 4. kényelmi.
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
Négy vállalkozási alaptípus
A szervezetek elemzésekor felvetődő kérdések A szervezetek strukturális és funkcionális kérdései (a szervezetek felépítettségére vonatkozó kérdések). A.
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Szervezeti formák 1. rész
Szervezeti kultúra Vezetés és szervezés BA Pécs.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
A kulturális intelligencia
A nemzeti és vállalati kultúra összefüggései
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra?
A szervezeti felépítés definíciója
Minőségdíjak.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szervezeti struktúra és kultúra
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
VII. Szervezeti kultúra
8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
A pedagógus helye az iskolai szervezetben
Az informatikai stratégia tervezése BPR üzleti folyamatok újjászervezése Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet.
A japán projektek sikertényezői – Kutatási beszámoló
Négy vállalkozási alaptípus
Kultúra és kommunikáció
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
Tanuló szervezet, szervezeti tanulás
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
VÁLTOZÁSMENEDZSMENT „Semmi sincs állandóbb, mint a változás”
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Szervezeti kultúra / vállalati kultúra 2018.04.20. 4. téma Szervezeti kultúra / vállalati kultúra NyME KtK egy. kieg. alapképz., Menedzs.

Szervezeti kultúra a munkával, a fogyasztókkal, az üzleti partnerekkel, az emberekhez és a környezethez való viszonnyal kapcsolatos feltételezések, normák, értékek és ezek belső összefüggése, mintája, ami függ külső körülményektől: földrajzi környezet, eltérő kulturális hagyományok, társadalmi értékrend, szervezetre jellemző tényezőktől: a szervezet tevékenységi köre, a szervezet történelme.

Szervezeti kultúra A csoportviselkedés normái (példák): az alkalmazottak gyorsan válaszolnak a vevők igényeire a menedzserek bevonják a döntéshozatalba az alsó szervezeti szinteket a menedzserek naponta legalább egy órát túlóráznak A közös értékek (példák): a menedzserek törődnek a vevőkkel a pénzügyi vezetők előnyben részesítik a hosszú lejáratú hiteleket az alkalmazottakat jobban érdekli a minőség, mint a mennyiség

Megnyilvánulási formái a szervezeti struktúra, a szervezet tagozódása, a szervezet ideológiái, szervezeti mítoszok, szimbólumok, rituálék és ceremóniák.

A STRATÉGIA ÉRVÉNYESÜLÉSÉRE HATÓ TÉNYEZŐK Szervezeti kultúra,vezetési stílus és elfogadott értékek STRATÉGIA Szervezeti felépítés és rendszerek Adottságok és erőforrások

7S-modell A szervezet elemeinek kölcsönhatása /McKinsey/ 2018.04.20. 7S-modell A szervezet elemeinek kölcsönhatása /McKinsey/ Struktúra Stratégia Stílus Szaktudás Rendszerek Alkalmazottak Közös értékek NyME KtK egy. kieg. alapképz., Menedzs.

A szervezeti kultúra négy szintje (Schein) kulturális tartalmú, tárgyi elemek (közvetlenül érzékelhetőek), viselkedési minták, szabályok, normák (tudatosan formált, de nem megfogható), általánosan elfogadott értékek (nem tudatos), közös feltételezések, hiedelmek (nem tudatos)

Szervezeti kultúra Vállalati kultúra jelentősége A kultúra szintjei 2018.04.20. Vállalati kultúra jelentősége A kultúra szintjei Schein szerint NyME KtK egy. kieg. alapképz., Menedzs.

Handy a vállalati kultúra 4 típusát határozza meg: 2018.04.20. Handy a vállalati kultúra 4 típusát határozza meg: erő típusú - kisméretű vállalkozó szervezet, hatalom a középpontban (pókháló közepe), bizalom, empátia, tolerancia. szerep típusú - racionális, logikus, bürokratikus, erős funkcionális egységek, eljárási szabályok érvényesülnek, a személyeket szerephez választják, modellje görög templom. NyME KtK egy. kieg. alapképz., Menedzs.

2018.04.20. (folytatás) feladat típusú - mátrix szervezetekre jellemző, feladatokra orientált, ezekre választ embert, fiatalok kedvelik, relatív függetlenség, kifutási lehetőség. személyiségen alapuló kultúra - fókuszban az egyéniség, egyéni célkitűzés dominál, egyének viszonylag szabadon társulnak, minimálisan kiépített szervezet, magas kvalifikáltságú emberek társulása egy-egy feladatra (tervezők, kutatók), modellje problémamegoldó team. NyME KtK egy. kieg. alapképz., Menedzs.

Handy a vállalati kultúra 4 típusát határozza meg: Magas szintű formalizáltság Alacsony szintű formalizáltság Magas szintű centralizáltság Szerepkultúra - a hatalom gyakorlója egy hierarchia tetején áll. Erőkultúra - a hatalom gyakorlója a középpontban áll. Alacsony szintű centralizáltság Feladatkultúra - a hatalom az ideiglenes csoportokhoz tartozik. Személykultúra - a hatalom az egyes személyekhez kötődik.

Az egyes népcsoportok vállalati kultúrája: Individualista / közösségi jelleg: Az egyéni vagy a közösségi értékekre helyezi a társadalom a fő hangsúlyt? Hatalmi távolság: Milyen mértékű a hatalom egyenlőtlen elosztása? közvetlen / távolságtartó Bizonytalanságtűrés: kockáztat / óvatos Férfi / női jelleg: Az önérvényesítést vagy az emberi kapcsolatok fontosságát hangsúlyozza a társadalom?

2018.04.20. G. Hofstedte összeállítása szerint az egyes népcsoportok vállalati kultúrája: NyME KtK egy. kieg. alapképz., Menedzs.

Nyolc ország kultúradimenziójának összehasonlítása Hatalmi távolság Individua- lizmus Férfiasság Bizonytalanság kerülés Hosszú távú orientáció USA Alacsony Magas Németország Közepes Japán Franciaország Hollandia Hong-kong Indonézia NY-Afrika

Végül, tájékoztatásul: 2018.04.20. A vállalati kultúra változtatása: csak igen lassan megy, körültekintő vezetői feladat. Végül, tájékoztatásul: A sikeres vállalati működéshez általában szükséges a dolgozók megelégedettsége. A vállalat dolgozói elégedettek, ha a vállalati kultúra az egyén számára elfogadható. Azt, hogy az egyénnek milyen vállalati kultúra felel meg, az alábbi összeállítás mutatja be: NyME KtK egy. kieg. alapképz., Menedzs.

2018.04.20. NyME KtK egy. kieg. alapképz., Menedzs.

Köszönöm a figyelmüket! 2018.04.20. Köszönöm a figyelmüket! NyME KtK egy. kieg. alapképz., Menedzs.