Dr. Bacsa-Bán Anetta Németh István Péter

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
Az intézményi férőhely kiváltás program jelenlegi helyzete
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
HEFOP értékelés Korszerű Pedagógiai módszerek a felsőoktatásban Valenta László Főiskolai docens Dunaújvárosi Főiskola Gépészeti Intézet.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
Mágneses lebegtetés: érzékelés és irányítás
A fejlesztés hatása a szervezetre
A stratégiai tervezés történeti háttere
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola IX. alprogram: Szakmai.
Pedagógiai Értékelési Konferencia
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
A szakképzés helyzete Magyarországon
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
A PROTOKOLLOK SZEREPE A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATI FELADATOK ELLÁTÁSÁNAK TÁMOGATÁSÁBAN (TÁMOP B) Szitó Imre fejlesztéskoordinátor, főmunkatárs EDUCATIO.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
A Mozgássérültek Állami Intézetének bemutatása Február 22. Kogon Mihály igazgató.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
A KKK-rendszer és az OKKR viszonya a felsőoktatásban
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Javaslatok a látogató bizottságok munkájához Temesi József LB-elnök, P18.
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
Nagykanizsa július – HEP munkatalálkozók tapasztalatainak összegzése- a szervezetek szemével Közös fellépési lehetőségek a tapasztalok.
TÁMOP F-14/1/KONV b. Pályaorientációs szolgáltatások alprogram Projektzáró rendezvény, Görög Márta.
KKV Klinika – Az Első- Segély vállalkozásának Széchenyi István Egyetem Előadó: Prof. Dr. Józsa László.
Gyakorlatorientált emberi erőforrás tanácsadó MA képzés – a szakmai gyakorlat szerepe az NYME-AK képzésében VI. Országos Tanácsadói Konferencia BKIK székház.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
ANDRAGÓGIAI FEJLESZTÉSEK ANDRAGÓGIAI FEJLESZTÉSEK Mentális gyakorlatok Európa börtöneiben Molnár Attila Károly.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
„A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM – 15 – MI – 0092 projekt szakmai bemutatása Összeállította: Dr. Dobos László 3.KEMA Kuratórium.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
1 Budai Attila Költséghatékony e-learning képzés Tananyag és támogatás új ILIAS felhasználók számára Vitaindító előadás 8. Nemzetközi ILIAS Konferencia.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
folytatott bibliográfia elemzéséről
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Most akkor ez mit is jelent? - számok és értelem
Az Erasmus eredményei dióhéjban
A problémafeltárás technikái
Országos Statisztikai Tanács
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Előadás másolata:

Dr. Bacsa-Bán Anetta Németh István Péter A HASITDUE kötetei Dr. Bacsa-Bán Anetta Németh István Péter

„A feldolgozott szakmai anyag teljesen újszerű e területen, tehát egyedülálló, úttörő munkának számít a maga nemében, főként az ismertetett komplex indikátorrendszerével, így kellő alapul szolgálhat más intézményi vezetés elé tárásra is, javasolt tehát a minél szélesebb körben való terjesztése.” (Dr. Molnár György)

„A dolgozat kiemelkedő fejezetének tartjuk azon javaslatok megfogalmazását, amelyekkel arra tesz kísérletet a szerző, hogy a Szakmentori rendszer hatékonyságát bizonyítva, a magyarországi felsőoktatási intézmények számára is adaptálható megoldási modellt és módszertant fogalmazzon meg, kiemelve a DUE és más intézményi sajátosságok közötti különbözőséget, különös tekintettel DUE-től eltérő intézményi struktúrára és méretekre.” (Lengvárszky Attila)

„A Dunaújvárosi Főiskola szerzői kollektívája által készített, a felsőoktatásban tevékenykedő oktatók pedagógia elméleti és módszertani felkészítését szolgáló szakmai anyag elkészítése két szempontból is példaértékű. Egyrészt mert számos, a problémát feltáró felsőoktatási kutatáson túlmutatva, már nemcsak a probléma leírására koncentrál, hanem a probléma megoldására, képzők képzése útján történő kezelésére tesz javaslatot. Másrészt örvendetes, hogy mind az elméleti, mind a gyakorlati képzést szolgáló fejezetek nyelvezete szakszerű, ugyanakkor könnyen érthető és értelmezhető a nem pedagógiai végzettségű oktatók számára is.” (Kraiciné dr. Szokoly Mária)

„Külső érdeklődő szemmel ezt a sok, s igen értékes dolgot nem szabad elrejteni, hanem meg kell mutatni!” (Dr. Hercz Mária)

„Összességében elmondható, hogy a viszonylag kis létszámú munkacsoport a rendelkezésre álló feltétel-rendszer figyelembe vételével rendkívül intenzív, szakmailag új megoldásokat felmutató, mintaszerű munkát végzett.” (Dr. Kocsis Mihály)

„Az összegezés fontos tanulsága, hogy: „A tanácsadás szabályozási hátterének rendezése a minőségi szolgáltatás garantálása miatt már önmagában nagy előrelépést jelenthet a lemorzsolódás elleni küzdelemben”. A tanulmány egyik visszatérő megállapítása, hogy éppen ez a lépés nem működik kielégítően. „A felsőoktatási tanácsadás kiteljesedésének a legnagyobb gátja a keretek szabályozásának hiányából adódó széttagoltság” – ez a probléma az előzővel szinkronban aláhúzza, hogy a hallgatói szolgáltatások áttekintése, a megfelelő együttműködések kibontakozása jelentené a következő nagy lépést a hallgató lemorzsolódás csökkentése feladatának végrehajtásában.” (Forray R. Katalin)

Köszönjük a figyelmet!