ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
DSC TÁMOP Munkahelymegőrző támogatás munkaidő csökkentéssel és képzéssel kombinálva 2009.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
Budapest Airport, a T1 bezárása Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója május 24.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
Dr. Jakab Julianna Budapest, október 29.. A projekt célja, hogy támogassa a nők által tulajdonolt és irányított vállalkozások életlehetőségeinek,
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
EGT Finanszírozási Mechanizmus Kulturális és természeti örökség megőrzése, megújítása program A kulturális és a művészeti sokszínűség előmozdítása.
A villamosenergia–ipari sportmozgalom eredményei és aktuális kérdései - A szociális partnerek együttműködése az iparági sportmozgalomban EVDSZ II. Taggyűlés.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
Az állami köznevelési közfeladat-ellátás
Az EGT és Norvég Alapok ( ) eddigi eredményei
Kortárs előadó-művészeti tevékenységek előmozdítása c. intézkedés
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Az „első lépés” TÁMOP
Trade Marketing Specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
Pedagógus szerep és változásai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
CIB Stafétabot KKV KUTATÁS 2015
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Caracalla udvarában Kalandjáték 2.
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A cégvezetők problémái az informatikával kapcsolatban
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Szervezetfejlesztés II. előadás
A szaktanácsadásról.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Konfliktusok az iskolában
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Környezeti Kontrolling
Szervezet-fejlesztés
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Vállalati fenntarthatóság
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Négy vállalkozási alaptípus
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Iskolai szociális segítő
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
A program értékelése Kerekasztal beszélgetés
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra TANULÓ VÁLLALAT ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra

Vállalatok célja ma: - talpon maradás - fejlődés Siker titka ⇨ alapvető képességekben rejlik

Vélemény a kollektív tanulás képességeinek elsajátításáról: „ Talán már kezd megvilágosodni számomra a probléma lényege. Arra emlékeztet, amikor a differenciál- és integrálszámítást tanultuk. Eleinte semmit sem értettem. Aztán mintha már kezdtem volna felfogni belőle valamit. Egy év alatt el is sajátítottam az alapokat. Öt év múlva mindez már szakmai tudásom alapkövét jelentette.”

Déldunántúli Áramszolgáltató Rt. példája - 100 éves múlt - 1996 Déldunántúli Áramszolgáltató Rt. példája - 100 éves múlt - 1996. privatizáció - német tulajdonos - 2000-ben az adózás előtti eredmény: 3 milliárd Ft - 1996-ban -386 millió Ft

Javulás okai: Működési folyamatok korszerűsítése Informatika fejlesztése Vállalati kultúra változása Vállalati struktúra átalakulása Létszámcsökkentés

Gondolkodásmód változása „Mi vagyunk a legjobbak !!!!!!!!!!!! „  gondolták a régi vezetők Mit sem törődve azzal, hogy a környezet csak változott és változott és …

5 éve igazgatóváltás történt Kulturális különbségek  konfliktusok Új vállalati kultúra megalapozása Őszinteség + kollektív gondolkodásmód

Óriási változások történtek Ügyfélközpontú gondolkodás tudatosítása Menedzsment tréningek Problémamegoldó csoportok Teljesítmény értékelő gyűlés évente Delegálás megerősödése Projektek kialakítása

Cég 1. embere: „A vezetés, a vezetők nem mindenttudóak Cég 1. embere: „A vezetés, a vezetők nem mindenttudóak. Valamennyi dolgozó támogatására szükség van.” „Hiszem hogy a mi csapatunkban benne van a nyerés lehetősége, hiszem hogy EGYÜTT sikerülni fog.” Milyen a jövő győztesének csapata? - tanulás - változtatás

Közös jövőkép a siker titka!!! Közös értékek: Visszajelzésre épülő vezetés Ügyfélorientáltság Eredményközpontúság Minőség Munkatársi kapcsolatok Rugalmasság 7. Elkötelezettség 8. Csapatmunka, együttműködés 9. Jó lelki, fizikai erőnlét

Kollektív tanulás megvalósulásának feltételei: Saját vélemény felfüggesztése Egyenrangúság 3. Beszélgetés-vezető kijelölése

Köszönöm a figyelmeteket!