Az EURES reformja Kalmár András EURES osztály Nemzeti Munkaügyi Hivatal 2013. Május 16. Tata
Foglalkoztatási Csomag Út a munkahelyteremtő fellendülés felé Információs technológiák Állások az egészségügyben Zöld növekedés Lehetőségek a fiataloknak A személyi és háztartási szolgáltatások foglalkoztatási potenciáljának kiaknázásáról A szakmai gyakorlatok minőségi keretrendszere Az EURES reformja az EU 2020 célok érdekében Munkaerőpiaci trendek és kihívások Nyitott, dinamikus és befogadó munkaerőpiac
Új finanszírozási forma Horizontális tevékenységeket és a határmenti tevékenységeket a PSCI (EU Programme for Social Change and Innovation) keretén belül finanszíroznák A nemzeti tevékenységeket az ESF (European Social Fund) keretén felül finanszíroznák Projekt menedzsment program menedzsment
Több forrás – nagyobb hatás Várható előnyök Több forrás – nagyobb hatás Közvetítés arányának növelése (akkreditáció kérdései) Támogatások harmonizálása az ügyfeleknek adható támogatásokkal (nyelv- és szakképzés, tanácsadás stb.)
Finanszírozási kérdések Társfinanszírozás mértéke: 60/70/80 % Programmenedzsment (vs. projektmenedzsment) Éves tervezési ciklus (2014-2020) Egységköltségek elszámolhatósága Kötelező feladatellátás
Finanszírozható tevékenységek egyéni tanácsadás profilalkotás nyelvi képzés közvetítés, toborzás (+ gyakornoki lehetőségek) interkulturális kompetenciák információ élet- és munkakörülményekről mobilitási tréning szakképzés Pályaorientáció
Tervezési kérdések Tervnek illeszkednie kell Indikátorok Monitoring Az országprogramokhoz (és országspecifikus ajánlásohoz) Megtekinthetik más tagállamok, és a szociális partnerek Indikátorok Tanácsadás mérése Toborzások mérése Ügyfélelégedettség Monitoring Évközbeni rendszeres program monitoring
Jogalkotási kérdések EURES alapokmány Akkreditációs rendszer Programozási ciklus Szolgáltatási katalógus EURES tanácsadói profil Képzési rendszer Gyakornoki lehetőségek PSCI-re vonatkozó információk egyeztetés a partnerségek képviselőivel júliusban
Köszönöm a figyelmet!