AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közösségi szolgálat megszervezésével kapcsolatos feladatok
Advertisements

- tájékoztató.  Szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független,
Közösségi pedagógiai gyakorlat
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT A SZÉCHENYI ISTVÁN GIMNÁZIUMBAN
A pedagógus szerepe a közösségi szolgálatban
A projekt menedzsment lépéseinek bemutatása konkrét példán keresztül
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A közösségi szolgálat Dr. Kaposi József Budapest, január 17.
Zalai Falvakért Egyesület Zala Megyei Önkéntes Centrum.
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
Tanévnyitó értekezlet
Beszámoló a fenntarthatósági időszakban végzett feladatokról TÁMOP – 2.2.3–07/1–2F–2008–0008 „Mércénk az ember” Bókay János Humán Szakközépiskola.
Együttműködés a szakmai gyakorlatban Salát Magdolna osztályvezető ELTE PK OTF Tanárképzési Osztály Az ELTE TAMOP /2/B/KMR :Pedagógusképzés.
Pályaválasztási szülői értekezlet 2012 Csapókerti Általános Iskola Debrecen.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
A gyakorlatvezető mentor
A TTKT nyelvi munkaközösség alakuló értekezlete Waldmann-né Baudentisztl Éva.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
PEDAGÓGIAI PROGRAM A KATONAI EMLÉKPARKBAN
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
A MENTOR(H)ÁLÓ KLUB szélesre tárja kapuit!
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Az iskolai közösségi szolgálat a koordinátor szemével
Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ)
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Iskolai közösségi szolgálat
F AKULTÁCIÓ A P ÉCSI L EŐWEY K LÁRA G IMNÁZIUMBAN Tájékoztató a 10.a, 10.b, 10.d és 10.f osztályokban tanulók és szüleik számára.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Közösségi szolgálat elkezdése Kövesd az utasításokat!
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
FASORI LABORGYAKORLATOK
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
(Hatályos: I. 1-től) 4.§ (15) A közösségi szolgálat: - szociális, - környezetvédelmi, - a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, - szervezett.
ÉRETTSÉGI 2016 Általános tájékoztató az érettségiről
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
Erasmus+ tapasztalatok
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban
Iskolai közösségi szolgálat
Közösségi szolgálat Mit jelent a közösségi szolgálat?
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Az IKSZ alapelvei, céljai
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Felkészítés a közösségi szolgálatra
Az IKSZ tevékenység dokumentálása
Tervezési folyamat.
2015. április 24. Kissné Papp Gabriella
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
Iskolai közösségi szolgálat a Borosban
Hallássérültek a könyvtárban
Közösségi szolgálat megszervezésével kapcsolatos feladatok
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
2018/2019 tanév.
a középfokú iskolai felvételi eljárás rendje
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Hallgatói tájékoztató a kötelező szakmai gyakorlat részleteiről
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE

IKSZ – szintek és ciklusokIK IKSZ szintek és ciklusok 1. ÉLETCIKLUS – iskolai szint („makroszint”) programciklus A tájékozódás időszaka Tervezés Működtetés CÉL - EREDMÉNY Utógondozás Helyzete-lemzés tervezés végrehajtás Összegzés tervezés a jövőre 2. PROJEKTCIKLUS – a tanév szintje („mezzoszint”) menedzsmentciklus 3. TEVÉKENYSÉGCIKLUS - a diák szintje („mikroszint”)

Az Az Az IKSZ tanévhez illesztése IDŐ TEVÉKENYSÉG Szeptember Egyeztetés az intézményekkel, tanárok felkészítése, börze Október eleje Felkészítés, beosztás. Október közepe Szolgálati hely megismerése, a feladatok felvétele. Október-május A szolgálat végzése. December Első reflexiós alkalom. Március Második reflexiós alkalom (a helyszínen). Május vége Felkészülés a bemutatóra. Utolsó tanítási hét Zárás: értékelés, bemutató

Pedagógiai kísérés Együttműködés: közös koordináció   DIÁK SZÜLŐ ISKOLA igazgató koordinátor osztályfőnök FOGADÓ-INTÉZMÉNY (mentor) kliens A gyermek támogatása Szülő nyilatkozata a jelentkezési lapon Együttműködési megállapodás Együttműködés: közös koordináció Együttműködés: koordinálás, mentorálás Közösségi szolgálati napló Szülői hozzájáruló nyilatkozat egészségi állapotról Pedagógiai kísérés Tanulói jelent- kezési lap

Tevékenység ciklus Tervezés Előkészítés Bemutatás Megosztás Reflexió Bemutatás Megosztás

Diákok jelentkezésének módja Fogadó intézmény(ek) kiválasztása (lakóhely, Magyarország, külföld?) Honlapon lévő listából, táblázatból papír alapon Google drive - „kérdőív” – összegző táblázat Saját választás, ügyintézés ??? – követhetetlen Koordinátor személyes segítsége, érzékenyítés, kísérés szerepe Fogadó intézmények lehetőségei – napok, napszak, létszám, stb. Nem rendszeres tevékenységek, „akciók”, projektek faliújság E-mail Hangosbemondó facebook

Honlapon jelentkezés, Gödöllő https://docs. google

A közösségi szolgálat előfordulása az iskolák honlapján Monitori 2015.(N= 40)

Honlap Kinek?  diákok, szülők Mit? tájékoztatás, információ szervezési feladatok  regisztráció (szervezet neve, időpont, végezhető óraszám, helyszín, tevékenységek, jelentkezés módja, szervező neve és elérhetősége) élménybeszámolók Jelentkezés módja Szervező neve és elérhetősége  

Honlap/facebook Rendszeresen frissüljön, Ha lehetséges, lehessen innen regisztrálni a diákoknak Szervezet neve Időpont/végezhető óraszám Helyszín Konkrét tevékenységek felsorolása Jelentkezés módja Kapcsolattartó neve, elérhetősége  

A PROGRAM MEGJELENÍTÉSE Honlap/facebook Évkönyv Helyi sajtó Iskolaújság, külön reflexiós füzet Fotók – Kiállítás / tablók ppt – nyitás / zárás