A tanulás technológiája, a technológia tanulása Csíky Anna Globus konferencia Vállalati nyelvoktatás 2016.11.12. annacheeky@gmail.com
Alaprendszer céges diákokhoz nekem bevált (videó katt) Alaprendszer céges diákokhoz
Nagy fájlok küldése céges címre Wetransfer.com Toldacuccot.hu Mailbigfile.com Mammutmail.com Nagy fájlok küldése céges címre
Korábban talált cikkek mentése Pocket – cikk és videó Korábban talált cikkek mentése
Videós házifeladat gyorsan Ted Ed Videó itt Regisztráció – nyomom követés Videós házifeladat gyorsan
Kedvenc youtube csatornáink John Oliver Last Week Tonight Short films teacher love Deutsche Welle Goethe Institute Anglophenia CNN student news How it works Spiegel Online Fokus Online Kedvenc youtube csatornáink
Screencastok javításhoz Mi a screencast? Videó itt Tanárként szuper, mert Időben hatékonyabb mint bármi más Hallás utáni szövegértés a diáknak Nem kész megoldást ad, a diáknak kell javítania Egy példa egy javításra (angolos) itt Screencastok javításhoz
Szedjük össze a csoportban, mitől függhetnek a különböző emberek. (Pl Szedjük össze a csoportban, mitől függhetnek a különböző emberek. (Pl. szerencsejáték, kávé, csoki, alkohol, számítógépes játékok stb.) Kérdezzük meg a diákokat, függnek-e a telefonjuktól. Aztán adjuk ki (diktáljuk le, írjuk a táblára stb.) a következőhöz hasonló kérdéseket, amit a diákok valahogy megbeszélnek (párban, mingle, stb.) Megnézed a telefonod, mielőtt elalszol? Van olyan, hogy különösebb indok nélkül megnézed a telefonod? Van olyan, hogy olyankor használod a telefonod, amikor valaki mással vagy, pl. vacsora vagy beszélgetés? Aggódsz, hogy elveszíted a telefonod? Naponta több mint 30-szor nézel rá a telefonodra? Van olyan, hogy vezetés közben használod a telefonod? Kis csoporttal akár a táblára is felkerülhet egy skála, amin a diákok be tudják jelölni, hol állnak ők, a nem függőtől a totál függőig (és a tanár is!). Ha a csoportnak van kedve, érdekes lehet egy kihívást adni: pl. a következő hétben mindenki próbáljon egy mobilos szokásán változtatni (a tanár is!), és aztán osszák meg a tapasztalatokat. függőség
Idegenvezetés az irodában Óra előtt vegyünk fel egy kétperces hangnélküli videót a lakásunkról / tanáriról /asztalunkról, és készítsünk hozzá néhány kérdést, pl. Milyen színű a terítő a konyhában? Órán vetítsük le a filmünket, és közben meséljük el, mit látunk. Fontos, hogy érintsük azokat a dolgokat, amikre a kérdések vonatkoznak majd (beszéljünk a terítőről). Tegyük fel a kérdéseket a diákoknak, majd kérjük meg őket, hogy ők is készítsenek egy hasonló filmet, és kérdéseket hozzá. A következő órán aztán a diákok mutatják meg egymásnak a filmeket, és tesztelik egymás figyelmét a kérdésekkel. Később akár az audio kommentárt is érdemes felvenni és a videóhoz kapcsolni. Idegenvezetés az irodában
Óra előtt készítsünk egy időkapszulát – egy fotókollázst fényképekből, amin olyan dolgok vannak, amivel üzenni szeretnénk a jövőnek. Pl Gavin Dudeney-é a Going Mobile könyvben ilyen. A diákok töltsenek le a következő órára egy fotókollázs alkalmazást, amit tudnak használni, és készítsenek képeket nekik fontos dolgokról. Az órán először a saját kollázsunkat mutassuk meg, a diákok feladata hogy rájöjjenek, miért fontosak az egyes tárgyak (spekuláció, kérdésfeltevés stb.) Utána a diákok készítsék el a saját kollázsukat és valahogy osszák meg a többiekkel, miért fontosak a rajta lévő dolgok (prezentáció, beszélgetés, stb.). Majd az idő eldönti
Válasszunk egy képet a telefonunkról, amit szívesen megosztunk a diákokkal. Ne mutassuk még meg, hanem beszéljünk róla két percben. A diákok vagy lerajzolják a képet, vagy csak vizualizálják, az elmondásunk alapján. Ha készen állnak, mutassuk meg a képet, és hasonlítsuk össze a diákok verziójával. Most a diákokon a sor, adjunk nekik 2 percet hogy válasszanak egy képet és 5 percet, hogy felkészüljenek, mit szeretnének róla mondani. (Vagy persze a következő órára lehet ez a házifeladat, hogy válasszanak ki egy képet). Aztán csak tegyük, amit tennénk más személyre szabott beszélgetős feladatnál. KÉPzeld el
Az aranyhal is bírja figyelemmel Van egy olyan oldal / alkalmazás, a Vine, amivel maximum 6 másodperces videókat tudunk készíteni, akár kollázs jelleggel is, tehát több videóból összevágva. Ezeket aztán loop jelleggel egymás mögé is tehetjük, hiszen a 6 másodperc nagyon rövid idő (17 éves kor felett lehet használni.) Óra előtt válasszunk ki néhány friss vine-t, amit szívesen megmutatunk a diákoknak (remek órára készülés vasárnap este). Órán mutassuk meg, és beszélgessünk róluk a diákokkal. Arra is rátérhetünk, mitől jó egy ilyen rövid videó, milyen megoldások tetszettek nekik különösen. A diákok készítsék el a saját vine-jukat a cégről, egyénileg vagy párban. Gondolják ki, hol érdemes forgatni, mit vennének fel szívesen. 10 perc alatt készítsék el a videót, majd ezeket nézzük meg együtt. A készítők elmondhatják, miért ezt a helyszínt / témát választották, és a többiek adhatnak feedbacket (ahogy bármi más diák produktumnál). Házi feladatnak készíthetnek a diákok még egy, nem céges, vine-t is a következő órára. Az aranyhal is bírja figyelemmel
Going mobile ötlettár csak gondosan, szépen a kevesebb sokszor több