A tanulás technológiája, a technológia tanulása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bemutatjuk Önnek SlidePlayer.hu oldalt
Advertisements

Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
Kattintson az üzenetsáv Szerkesztés engedélyezése gombjára,
Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
ONLINE ÉRTÉKESÍTÉS május 14 A MARKETINGBEN ÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉSBEN.
Iránytű a dzsungelben Internet-ötletek nyelvórákra
MEGHÍVÁS TÁRGYALÁS. MEGHÍVÁS 1. lépés Az üzenet: Szia! A segítségedet szeretném kérni! Beszélhetünk valamikor? Köszönettel: Sanyi Igen! Ez a számom: +36.
3 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • Bevezető • A pedagógus felvázolja a tanóra témáját. • Aktív figyelem • Frontális osztálymunka.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
A lányok lapja Egy teljesen új újság Reklám,reklám mindig hat rám!
Bevezető a tartalomjegyzékek használatába j majd a tanfolyam elindításához nyomja le az F5 billentyűt, vagy kattintson a Diavetítés > Az elejétől gombra.
Szolgáltatások a felhőből
Közösségi portálok használata (Etikett, veszélyek..)
It Italo Santelli Gerevics Aladár It Ha van egy leírt célod, ne azon aggódj, hogy hogyan éred el. Dolgozz rajta és a tudatalattid szállítja a megoldást.
 Az egyetemi évek alatt a legcélszerűbb külföldön élni egy darabig > támogatott, legkevesebb függőség itthon  Kalandvágy, önállóság, nyelvi akadályok.
Prezentációkészítés Microsoft PowerPoint.
1 Az aktív tábla használatáról. 2 "Mi vagyunk a technológiánk, az emberi lények nem érdemelték ki nevüket addig, amíg nem találták fel a fejszét, az ágyékkötőt.
Tibeti személyiségteszt
Minden levelemet az inboxomból szabályokkal és kézzel millió kis almappába rendezgettem naponta Amikor ez elkészült, mindig úgy éreztem, tényleg készen.
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
Tibai Eszter Indíts el új munkatársat! A képek származási helye: internet és saját.
Fülemüle informatika verseny
Nevem: Tóth Nándor Témám: Közösségi portálok használata
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Szűcs Norbert A SIP oktatási tapasztalatai Magyarországon.
Powerpoint TemplatesPage 1Powerpoint Templates A humánszféra hatása a fenntarthatóságra Belasics Edit.
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
Lync 2013 – Rövid összefoglalás
A következőkben néhány képet láthatnak, amelyek bepillantást engednek a záró találkozó egyes eseményeibe, hangulatába, melyen 9 országból vettek részt.
Felnőtt újraélesztés.
Nyugdíjasok FOHÁSZA (NAPLEMENTE) E. Cortazar “Two Candles For Two Hearts”
Gimp-eszköztár,szűrők
Az iOS 8 egy ideje már elérhet ő - aki már frissítette az Apple készülékét (vagy vett egy újat), az már sok apró trükkre rájöhetett az aktuális almás.
A weblapkészítés alapjai
A következő dián még van pár információ.
A nélkülözhetetlen kellékek 5/11. Előkészület – tanár Beszédművelés papírt kinyomtatni Az érdeklődési tesztet kinyomtatni Készítette: Sági Lajos2.
E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS . E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS Az elektronikus posta ( ) olyan rendszer, amelynek segítségével más felhasználók számára.
Tantra Indiából
SZÁMÍTÓGÉPES PROGRAMOK HASZNÁLATA Microsoft Photo Story.
Rövid összefoglalás a © 2012 Microsoft Corporation. Minden jog fenntartva. Lync Web Apphoz Csatlakozás Lync-értekezlethez számítógépes hanggal Lync 2013.
Bemutatkozik az iskolapszichológus …
Mit mesél a Bécsi-erdő? Deutschlehrerkurs ActiLingua Academy, Bécs, Ausztria A projektet az Európai Unió támogatta. A bemutatóban megjelentek nem szükségszerűen.
Könyvtárstruktúra, felhasználói és rendszerkönyvtárak Fájlkiterjesztések, attribútumok és engedélyek Takács Béla 2016.
1 [KATAPULT LIVE ADÁS] Hogyan vegyél fel online marketinges csapattársat?...avagy így válaszd ki a legjobb embert, a legrövidebb idő alatt!
ÚTI BESZÁMOLÓ Tanártovábbképzés Barcelonàban
Információ és kommunikáció
Erre használom az internetet
Mindent az okostévékről!
Kedvenc prezentáció készítő szoftverem
Tibeti személyiségteszt
Ezek a stratégia elemek sorban
ADESPRESSO – A KEDVENCED LESZ
Nemzeti Köznevelési Portál
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
előadások tervezése és kivitelezése Kovács Ilona egyetemi tanár
A kedvenc prezentáció készítő szoftverem: PowerPoint 2010
Netezz biztonságosan! Köszönt Benneteket a
Koordináta táblázat elkészítésének bemutatása egy példán keresztül.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
2 éves lett a Katapult Klub
5 tipp a munka egyszerűsítésére
Egészséges élet – egy életen át II.
INFORMATIKA november ELŐADÓ VI. alkalom
Bankszámlatranzakciók feldolgozása és könyvelése Gyorsan és egyszerűen
Flip-It! A módszer alkalmazása
Hogyan készítsünk előadást?
Szegedi SzC Gábor Dénes Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája Szeged
Az online kurzus tapasztalatai – Téringer Anita
Hogyan ne fulladjunk bele a feladatokba és a jegyzetekbe
Előadás másolata:

A tanulás technológiája, a technológia tanulása Csíky Anna Globus konferencia Vállalati nyelvoktatás 2016.11.12. annacheeky@gmail.com

Alaprendszer céges diákokhoz nekem bevált (videó katt) Alaprendszer céges diákokhoz

Nagy fájlok küldése céges címre Wetransfer.com Toldacuccot.hu Mailbigfile.com Mammutmail.com Nagy fájlok küldése céges címre

Korábban talált cikkek mentése Pocket – cikk és videó Korábban talált cikkek mentése

Videós házifeladat gyorsan Ted Ed Videó itt Regisztráció – nyomom követés Videós házifeladat gyorsan

Kedvenc youtube csatornáink John Oliver Last Week Tonight Short films teacher love Deutsche Welle Goethe Institute Anglophenia CNN student news How it works Spiegel Online Fokus Online Kedvenc youtube csatornáink

Screencastok javításhoz Mi a screencast? Videó itt Tanárként szuper, mert Időben hatékonyabb mint bármi más Hallás utáni szövegértés a diáknak Nem kész megoldást ad, a diáknak kell javítania Egy példa egy javításra (angolos) itt Screencastok javításhoz

Szedjük össze a csoportban, mitől függhetnek a különböző emberek. (Pl Szedjük össze a csoportban, mitől függhetnek a különböző emberek. (Pl. szerencsejáték, kávé, csoki, alkohol, számítógépes játékok stb.) Kérdezzük meg a diákokat, függnek-e a telefonjuktól. Aztán adjuk ki (diktáljuk le, írjuk a táblára stb.) a következőhöz hasonló kérdéseket, amit a diákok valahogy megbeszélnek (párban, mingle, stb.) Megnézed a telefonod, mielőtt elalszol? Van olyan, hogy különösebb indok nélkül megnézed a telefonod? Van olyan, hogy olyankor használod a telefonod, amikor valaki mással vagy, pl. vacsora vagy beszélgetés? Aggódsz, hogy elveszíted a telefonod? Naponta több mint 30-szor nézel rá a telefonodra? Van olyan, hogy vezetés közben használod a telefonod? Kis csoporttal akár a táblára is felkerülhet egy skála, amin a diákok be tudják jelölni, hol állnak ők, a nem függőtől a totál függőig (és a tanár is!). Ha a csoportnak van kedve, érdekes lehet egy kihívást adni: pl. a következő hétben mindenki próbáljon egy mobilos szokásán változtatni (a tanár is!), és aztán osszák meg a tapasztalatokat. függőség

Idegenvezetés az irodában Óra előtt vegyünk fel egy kétperces hangnélküli videót a lakásunkról / tanáriról /asztalunkról, és készítsünk hozzá néhány kérdést, pl. Milyen színű a terítő a konyhában? Órán vetítsük le a filmünket, és közben meséljük el, mit látunk. Fontos, hogy érintsük azokat a dolgokat, amikre a kérdések vonatkoznak majd (beszéljünk a terítőről). Tegyük fel a kérdéseket a diákoknak, majd kérjük meg őket, hogy ők is készítsenek egy hasonló filmet, és kérdéseket hozzá. A következő órán aztán a diákok mutatják meg egymásnak a filmeket, és tesztelik egymás figyelmét a kérdésekkel. Később akár az audio kommentárt is érdemes felvenni és a videóhoz kapcsolni. Idegenvezetés az irodában

Óra előtt készítsünk egy időkapszulát – egy fotókollázst fényképekből, amin olyan dolgok vannak, amivel üzenni szeretnénk a jövőnek. Pl Gavin Dudeney-é a Going Mobile könyvben ilyen. A diákok töltsenek le a következő órára egy fotókollázs alkalmazást, amit tudnak használni, és készítsenek képeket nekik fontos dolgokról. Az órán először a saját kollázsunkat mutassuk meg, a diákok feladata hogy rájöjjenek, miért fontosak az egyes tárgyak (spekuláció, kérdésfeltevés stb.) Utána a diákok készítsék el a saját kollázsukat és valahogy osszák meg a többiekkel, miért fontosak a rajta lévő dolgok (prezentáció, beszélgetés, stb.). Majd az idő eldönti

Válasszunk egy képet a telefonunkról, amit szívesen megosztunk a diákokkal. Ne mutassuk még meg, hanem beszéljünk róla két percben. A diákok vagy lerajzolják a képet, vagy csak vizualizálják, az elmondásunk alapján. Ha készen állnak, mutassuk meg a képet, és hasonlítsuk össze a diákok verziójával. Most a diákokon a sor, adjunk nekik 2 percet hogy válasszanak egy képet és 5 percet, hogy felkészüljenek, mit szeretnének róla mondani. (Vagy persze a következő órára lehet ez a házifeladat, hogy válasszanak ki egy képet). Aztán csak tegyük, amit tennénk más személyre szabott beszélgetős feladatnál. KÉPzeld el

Az aranyhal is bírja figyelemmel Van egy olyan oldal / alkalmazás, a Vine, amivel maximum 6 másodperces videókat tudunk készíteni, akár kollázs jelleggel is, tehát több videóból összevágva. Ezeket aztán loop jelleggel egymás mögé is tehetjük, hiszen a 6 másodperc nagyon rövid idő  (17 éves kor felett lehet használni.) Óra előtt válasszunk ki néhány friss vine-t, amit szívesen megmutatunk a diákoknak (remek órára készülés vasárnap este). Órán mutassuk meg, és beszélgessünk róluk a diákokkal. Arra is rátérhetünk, mitől jó egy ilyen rövid videó, milyen megoldások tetszettek nekik különösen. A diákok készítsék el a saját vine-jukat a cégről, egyénileg vagy párban. Gondolják ki, hol érdemes forgatni, mit vennének fel szívesen. 10 perc alatt készítsék el a videót, majd ezeket nézzük meg együtt. A készítők elmondhatják, miért ezt a helyszínt / témát választották, és a többiek adhatnak feedbacket (ahogy bármi más diák produktumnál). Házi feladatnak készíthetnek a diákok még egy, nem céges, vine-t is a következő órára. Az aranyhal is bírja figyelemmel

Going mobile ötlettár csak gondosan, szépen  a kevesebb sokszor több