Az Erasmus eredményei dióhéjban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Advertisements

A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
1 Kormányszóvivői tájékoztató Az új felsőoktatási törvény március 9. Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének.
Technical University of Budapest
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Felsőoktatási változások hallgatói szemmel Miskolczi Norbert.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
A Tempus Közalapítvány pályázati lehetőségei a közoktatás számára Szegedi Eszter Tudásmenedzsment Csoport
Europass dokumentumok cégeknek We mean business, október 18.
Erasmus programfejlesztés Antoni Györgyi intézményi Erasmus koordinátor.
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Savaria Egyetemi Központ Nyugat-magyarországi Egyetem University of West Hungary – Campus Savaria.
Az Erasmus-program A napjainkban legnépszerűbb ösztöndíjprogram bemutatása.
ERASMUS tájékoztató E 542.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Tájékoztató pályázható ösztöndíjakról Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
E RASMUS PROGRAM A K ÖZIGAZGATÁS - TUDOMÁNYI K ARON A 2013/2014. TANÉVBEN BÍRÓ GÁBOR ISTVÁN DÉKÁNI HIVATAL, NEMZETKÖZI ÜGYEK.
Költségvetés tervezése
Dr. Szakács Tamás BGK kari Erasmus koordinátor
Nemzetközi kapcsolatok APOR VILMOS KATOLIKUS FŐISKOLA Petőcz Jánosné dr. INNKT tanszékvezető.
Nemzetközi kapcsolatok APOR VILMOS KATOLIKUS FŐISKOLA Petőcz Jánosné dr. INNKI intézetvezető.
Mobilitási pályázati lehetőségek a felsőoktatásban tanulók részére Szeged Előadó: Csótiné Hajdú Valéria Tempus Közalapítvány.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Az Erasmus program.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
ERASMUS Pályázat 2015/2016.
Az Erasmus program szervezése Székely Ágnes Erasmus programvezető.
Mobilitási stratégia Jövőkép: 2013-ra a mobilitás váljon a humánerőforrás fejlesztés elismert, bevett és könnyen hozzáférhető eszközévé Magyarországon.
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
Erasmus program az Eötvös Loránd Tudományegyetemen Orosz Magdolna tudományos rektorhelyettes Budapest, október 2.
Dr. Dancs Henriette, PhD Főiskolai docens Sporttudományi Intézet
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
Kurtán Zsuzsa A felsőoktatásban folyó nyelvi és szaknyelvi képzések Helyzetkép és fejlesztési lehetőségek „A szaknyelvoktatás szerepe a foglalkoztathatóság.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
Erasmus+ program és a vhf-es lehetőségek bemutatása
ERASMUS ROADSHOW 1. nap február 14.. ERASMUS ROADSHOW 1. nap február 14.
Erasmus+ tapasztalatok
ERASMUS ROADSHOW 3. nap február 28.. ERASMUS ROADSHOW 3. nap február 28.
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
Most akkor ez mit is jelent? - számok és értelem
Beszámolás a Mobility Tool+ felületen – tartalmi tudnivalók
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Nemzeti Pályainformációs Központ
Nemzetközi kreditmobilitás
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
ösztöndíj-tájékoztató
Európai szemeszter 2018/19
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– Szent István Egyetem, 2100 Gödöllő,
Campus Mundi ösztöndíjak
Erasmus ösztöndíjprogramok és a vhf-es lehetőségek bemutatása
Erasmus+ Nemzetközi kreditmobilitás (ICM)
Előadás másolata:

Az Erasmus eredményei dióhéjban 2007-2013 Bokodi Szabolcs felsőoktatási csoportvezető Tempus Közalapítvány

2007 ahonnan folytattuk…

Erasmus – operatív célkitűzések Mennyiségében és minőségében növelni a: Hallgatói és oktatói mobilitást Nemzetközi projektek számát FOI / vállalkozások közötti együttműködést 3 millió hallgató 2012-ig

Erasmus Intenzív Nyelvi Kurzusok (EILC) Erasmus mobilitás Hallgatói mobilitás - Tanulmányok - Szakmai gyakorlat Személyzet mobilitása - Oktatói mobilitás - Személyzet képzése Intenzív programok Mobilitás támogatása Szervezési költségek (OM) Erasmus Intenzív Nyelvi Kurzusok (EILC)

Erasmus költségvetés 2007-2014

Mobilitási tendenciák 2007-2013 1998-2006 29 150 hallgató 145 000 hónap 9623 oktató + személyzet 57 600 nap 18117 hallgató 88 562 hónap 3675 oktató 27 185 nap

Kiutazó – beutazó hallgatók 2007-2014

Az Erasmus hallgatói ösztöndíj havi átlaga

Személyzeti mobilitás 2007-2013

Fejlemények 2007-2013 Erasmus University Charter Európai Felsőoktatási Térség 2010 2013 - Erasmus 25. évforduló 2013 - 3 milliomodik Erasmus hallgató 45 ezer magyar Erasmus hallgató Erasmus – világhírű referenciamárka lett

Erasmus tanulságok Intézmények bevonása – intézményi hatás Működik, de nem magától Tanszéki, kari, intézményi koordináció Intézményvezetői támogatás kell Rugalmas pénzügyi szabályok Hallgatói mobilitás szociális dimenziója Van könnyed, de komoly oldala is

Visszajelzések Oktatók: Hallgatók: Szakmai gyakorlatok: Személyzet: 71%-a hasznos, mert javíthatom óráim minőségét 88% szakmai kompetenciám nőtt Hallgatók: Nyelvtudás nagyon jó előtte 11% - utána 41%, jó 42% Erasmus átfogó értékelése: 4,45 (max. 5) Szakmai gyakorlatok: Új technológiákat ismert meg: 89% Könnyebben találhatok munkát: 91% Személyzet: Utam kifejezetten jó példa: 91%