LEHETŐSÉGEK ÉS BUKTATÓK Mikor működik a CRM és mikor nem?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Milyen folyamatok zajlanak a Direkt Marketingben? Hivatal Péter Direkt Marketing Szövetség elnöke.
Advertisements

MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Miskolci Egyetem Informatikai Intézet Általános Informatikai Tanszé k Pance Miklós Adatstruktúrák, algoritmusok előadásvázlat Miskolc, 2004 Technikai közreműködő:
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A direkt marketing fogalma
Hogyan járassuk csúcsra az üzletet az év végi hajrában? október 25. Hotel Griff Kreutz Zsolt
A B2B e-kereskedelem sajátosságai Előadó: Dimitrova Dessislava Cégvezető, Alphasonic Kft Április 17.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Egy online kutatássorozat tapasztalatai.
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
Marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis
Adatvédelmi kérdések egy online tartalomszolgáltató mindennapi gyakorlatában Adatvédelem napja 2009.
Új trendek a marketing stratégiai szemléletében Marketing Menedzsment előadás Omegaglen, DMS Molnár Attila december 18.
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Keresők & Brandek A keresőoptimalizálás fontossága.
Hogyan lehet több millió Ft-ra szert tenni befektetés nélkül ! Figyelem ! Az egész rendszer egy vásárlói közösségre van ráépítve ! Az azonnali jövedelem.
Személyes eladás (personal selling)
A kommunikációs mix elemei
Személyes eladás (personal selling)
CRM Customer Relationship Management –
Rögtön megnézzük a részleteket…. Máz? Álarc? Nyomulás? Nem, ez a SZEMÉLYES MÁRKAÉPÍTÉS! Előadó : Dr. Serényi János, Értéktrend Consulting NYUGATMAGYARORSZÁGI.
Tibai Eszter Indíts el új munkatársat! A képek származási helye: internet és saját.
Szeretettel köszöntöm az Etikus cégek üzleti fórumán megjelenteket!
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
Melyik a legmegfelelőbb lótáp vemhes kancák számára?
Piacelemzés - CRM beruházások alakulása
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Marketing mix.
Bauer András - Berács József:
EGYENLŐ ESÉLYEK Tapasztalatok, teendők, tervek Dr. Derera Mihály igazgató MEOSZ Oktatási, Továbbképző és Távmunka Intézet.
Kereskedelmi levelezés
11. Az ambassador-modell. Az adatbázissal kapcsolatos követelmények
Make the Greener Choice Greener One Make the Greener Choice!
Üdvözöljük az IIR Konferencia résztvevőit! IIR Konferencia 2001.
APRÓSÁG Specifikus apróhirdetési oldal
? ? ? ? ? Molnár Ferenc Milyen a jó informatikai háttér az ügyfélkezeléshez, ügyfél- információhoz? A jó CRM nélkülözhetetlen.
Esettanulmány: INVIA.HU Utazás Kiállítás
Telekommunikációs vállalat 100 százalékkal növelte a válaszarányokat az SPSS Clementine® segítségével.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Direkt marketing A digitális reklám eszközei Kemecsei Attila.
Direkt marketing A digitális reklám eszközei Kemecsei Attila.
A reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok III. Mfor Marketing Konferencia április 22.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Dr. Földy Ferenc Európa-jogi szakjogász III. EURES állásbörze október 11. EUvonal EU Tájékoztató Szolgálat.
E GYEDÜL VAGY HÁLÓZATBAN ? VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. ISBN száma: HR + K ONZORCIUM.
Budapest, Elmúlt-e a CRM láz? FARKAS TIBOR
DM Szenzor 2012 Iparági kutatás Vámos-Hegyi Attila elnök.
Vásárlókat vagy rajongókat szeretnél? Zemplén Zsófia / Nuskin Enterprises.
A Lear Corporation a Fortune 500-as listában felsorolt vállalat, amelynél tehetséges alkalmazottak sokszínű csapatai világszínvonalú termékeket terveznek.
Viniczai András, Café Connection Mit tesz a BTL a közösségi médiával? Vagy az ővele?
CONFIDENTIAL AND PROPRIETARY INFORMATION OF BURGER KING CORPORATION 1 BURGER KING – Az ajánlatok zsonglőre, a szegmentáció szakértője. (prezentáció a KREATÍV.
Road - Show BELGIUM. 10,6 millió lakos, km2 Új ország (1830), mini EU (7 kormány, 7 Parlament) 3 hivatalos nyelv plusz kommunikációra angol.
Mennyit ér az adatbázisod?. Amennyit kihozol belőle…
Lear Corporation Magyarország Kft.
Felhő alapú adatgyűjtő és –feldolgozó rendszer szupermarketeknek és áruforgalmazóknak.
Retailtainment.
Mennyi-ségi változás Q4-2008
Törvénytől sújtva: a direkt marketing a túlélés útján?
1. Kik vagyunk és mi a célunk
EU Tájékoztató Szolgálat
Nemzeti Élelmiszer Nyomon Követési Platform
Gazdasági rendszerek.
Előadás másolata:

LEHETŐSÉGEK ÉS BUKTATÓK Mikor működik a CRM és mikor nem? Ügyféllojalitás Konferencia Budapest, 2011.05.26.

Mi A crm?

egyedülálló lehetőség, hogy azokkal foglalkozunk, akik szeretnének vásárolni.

JÓ ALAP: SPECIÁLIS KAPCSOLAT A MÁRKÁVAL „…MRI-felvételek igazolták a feltevést: a rajongók (Apple rajongók – a szerk.) agyában pontosan azok a területek mutattak pontosan ugyanolyan aktivitást, mint ahogyan mélyen vallásos emberek agya reagál az istenábrázolások, szentképek és szimbólumok, vallási témájú festmények és hasonlók látványára. Mivel a kísérletet csak az Apple termékeivel és rajongóival végezték el, nem tudni, hogy a jelenség csak rájuk jellemző-e (ez nem túl valószínű), illetve hogy erősebb-e, mint más márkák fanatikusainál.” Forrás: Index.hu Brit tudósok 2011.05.20. 10:33

MEGVENNÉ AZ ÚJAT?

A CRM SZEREPE Felmérni és alkalmazkodni a fogyasztó szándékához: mikor mit szeretne vásárolni? Ma a marketing ajánlatokat jellemzően az dönti el: mikor mit szeretne az eladó értékesíteni.

MARKETING TERVEZÉS

CRM POTENCIÁL A MARKETING TERVEZÉSBEN

ÉVES ÉRTÉKESÍTÉSI/VÁSÁRLÁSI TERV

CRM POTENCIÁL A MARKETING TERVEZÉSBEN

CRM POTENCIÁL A MARKETING TERVEZÉSBEN

A MARKETING TERV ÉRTÉKESÍTÉSI CÉLSZÁMAI 202 186

CRM - a vevő által vezérelt marketing

MIKOR AKTUÁLIS A MEGKERESÉS? Ha megmondta, megjegyezzük. Ha nem mondta, elemezzük. Utolsó, vásárló által kezdeményezett kontaktus a vásárlást megelőzően tartalmában: Tesztvezetés (kb. 50+%) Kapcsolatfelvétel kérése (kb. 30+%) Idejét tekintve:

VÁZLATOS CRM RENDSZERÁBRA VEVŐSZOLGÁLAT / / CALL CENTER CRM INTELLIGENCIA ÉS ADATBÁZIS INTERNET OLDAL / / VISSZAKÜLDÉS EMAIL/DM CÉLCSOPORTOK TELEMARKETING KÖZPONTI „SALES” ADATBÁZIS BOLTHÁLÓZAT

TÍPUSHIBÁK „Miért csináljunk CRM programot, ha nincs is adatbázisunk?” - Mondta ezt három éve. És mondja ezt ma is. Vegyünk, béreljünk? Embert, rendszert? A CRM rendszerek informatikai rendszerek, de nem informatikusoknak! A vásárló felől közelített rendszer adja a legnagyobb segítséget a vásárolóval való kommunikációval. Ellenérdekeltség a központ (gyártó/forgalmazó/importőr) és a viszonteladói hálózat között. Halat vagy hálót dilemma: vásárlót vagy leadet? A tesztvezetés ma fontosabb a gyártónak, mint a viszonteladónak. Nincs valódi fogyasztói szegmentáció: Mindenki egyért! Nincs személyes/szegmens szintű relevancia → csökkenő a figyelem Nincs vásárlói érték alapú befektetési preferencia

TÍPUSHIBÁK Kommunikációs eszközök integráltságának hiánya. A szó elszáll, írásban meg nem elérhető. Ügyfélszolgálat/helpdesk nincs megfelelően integrálva A fogyasztói kérdések 70-80%-a telefonon lekezelhető, még a technikai jellegűek is! Statisztikák, visszamérések, értékelések elmaradása: A kattintások 60% a „ha nem olvasható” linkre (HR) A regisztrációk 50%-a a két reminder körből jött (HU) TM follow up 5%-ról 15%-ra növelte a válaszarányt (PL) Csak a jelenlegi vásárlásokra fókuszál a kommunikáció Az éppen nem aktuális, de egy éven belül tervezett vásárlások adták a válaszok 70%-át. Adatvédelemi szabályozásnak nem megfelelően felépített adatkezelés, adatgyűjtés Célhoz kötöttség Tájékoztatás Robinson lista

PÉLDA: HOZZÁJÁRULÁSOK KEZELÉSE opt-out eDM Bérelt lista Viszonteladó listája kommunikáció TM DM opt-in CRM adatbázis eDM kommunikáció TM DM opt-out Vásárolt lista Leiratkozó oldal eDM ROBINSON LISTA

A LEGNAGYOBB HIBA:

HA BELE SEM VÁGUNK. A márkakereskedői ügyfelek 50+ %-a szívesebben vásárolna közvetlenül a gyártótól, még akkor is, ha ezzel nem takarítana meg pénzt. Észak-amerikai felmérés, forrás: wikipedia (Car dealerships in North America)

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Megjegyzés: Az anyagban található képek és számadatok csak illusztrációként szolgálnak elsősorban az arányok vagy a nagyságrendek, illetve a trendek érzékeltetését szolgálják.