A POK SZERVEZÉSÉBEN MEGVALÓSULÓ SZAKMAI PROGRAMOK A 2017/2018

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
A szaktanácsadás támogató szerepe
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Az ÚMVP intézményrendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
szerepe a köznevelésben
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadó segítő szerepe
A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATOK MEGÚJULÁSÁNAK SZAKMAI TÁMOGATÁSA, EREDMÉNYEI (TÁMOP B) Kapcsáné Németi Júlia szakmai vezető.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Oktatási Hivatal által koordinált állami köznevelési feladatok a 2016/2017-es tanévben Brassói Sándor Köznevelési elnökhelyettes.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Egységes elvek szerint szervezett pedagógiai-szakmai szolgáltatások
AZ OKTATÁSI HIVATAL FŐBB FELADATAI A 2017/2018. TANÉV SORÁN
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Barcsák Marianna KPSZTI
A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018.tanév során Fejér megyében Galambos Zsuzsanna főosztályvezető.
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
főosztályvezető-helyettes
Tóth Ferenc főosztályvezető szeptember 5. Szombathely
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Előadás másolata:

A POK SZERVEZÉSÉBEN MEGVALÓSULÓ SZAKMAI PROGRAMOK A 2017/2018 A POK SZERVEZÉSÉBEN MEGVALÓSULÓ SZAKMAI PROGRAMOK A 2017/2018. TANÉV SORÁN Előadó neve: Némethné Fülöp Terézia, főosztályvezető Szervezet neve: Oktatási Hivatal Szervezeti egység neve: Győri Pedagógiai Oktatási Központ

Miről lesz szó? Szakmai szolgáltatások További, az OH főosztályokhoz kapcsolódó feladatok Projektek

pedagógiai kultúráját sokoldalú, a követelményekhez igazodó A nevelési-oktatási intézmények pedagógiai kultúráját az egyéni bánásmódra való törekvés, a gyermek, a tanuló elfogadása, a bizalom, a szeretet, az empátia, az életkornak megfelelő követelmények támasztása, a feladatok elvégzésének ellenőrzése és a gyermek, tanuló fejlődését biztosító sokoldalú, a követelményekhez igazodó értékelés jellemzi. www.kpszti.hu/system/files/Tények%2Cváltozások%2Clehetőségek.pptx Hivatalunk célja, hogy hogy ezen gondolatok mentén segítsük, támogassuk az intézmények munkáját.

A Győri POK helyi szakmai partnerei KEM GYMSM Összesen Köznevelési intézmények száma 216 286 502 Forrás: KIR: Működő köznevelési intézmények listája - Adatforrás: KIR intézménytörzs listája: 2017. augusztus 10 Feladat-ellátási helyek száma 409 664 1073 Pedagógusok száma 4564 7136 12405 Forrás: KIRSTAT 2016 Szaktanácsadók 42 56 98 Szakértők 120 197 317 Bázisintézmények 8 21 29

Feladatellátási hely: 1.073 Szakmai szolgáltatás Igényfelmérés 2.512 (2017) Oktatási Hivatal Intézmény 502 Feladatellátási hely: 1.073 Győri POK: GYMSM KEM Feladataink egyrészt a pedagógiai szakmai szolgáltatások biztosítását jelentik. Pedagógus 12.405 fő Szaktanácsadó 98 fő

Munkacsoportok Szaktanácsadás Minősítés-tanfelügyelet Versenyek Képzés Tanügy-igazgatás A Hivatalon belüli szervezet, nem egyenlő a feladatokkal.

Szaktanácsadás (1462 feladat) Kiadott feladatok száma: 2450, ebből teljesült: 1374 Szaktanácsadóink összesen 1462 feladatot teljesítettek. A lemorzsolódás megelőzését segítő korai jelzőrendszer működtetéséhez küldő szaktanácsadás kapcsolódik. Köszönjük az intézményeknek a nyitottságot és bízom benne, hogy ennek a félévnek a céljait is eredményesen meg tudjuk oldani. Köszönjük az intézményeknek, fenntartóknak, hogy infrastrukturális feltételeiket a szaktanácsadói programok megvalósítása érdekében rendelkezésünkre bocsátják. Szakmai műhelyeket ezt követően is rendre meghirdetünk, a kollégák részvételét kérjük, szíveskedjenek támogatni.

Szaktanácsadás további feladatai Tantárgygondozás szerepének erősítése. A szaktanácsadó szerepe a pedagógus megerősítése, az önfejlődése katalizátora. Folyamatos támogatás a módszertani megújuláshoz. A szervezetfejlesztés támogatása - belső innováció segítése - jó gyakorlatok adaptálása. A lemorzsolódás hatékony megelőzése érdekében legyen a nevelőtestület elkötelezett. A vezető szaktanácsadóink tudjanak hathatósan közreműködni a célkitűzéseink megvalósításában. Az oktatás eredményessége a pedagógus szakmai munkájának minőségétől függ!

Pedagógusok képzése, továbbképzése Akkreditált (30, 60 órás) pedagógus-továbbképzések szervezése az igényfelmérésben rögzített témák alapján 24 csoportban Tanúsítvánnyal zárulnak A 277/1997. Kormányrendelet szerint a 7 évenkénti továbbképzési keretbe beszámítható Díjmentesek, változatos helyszíneken szervezettek tanulás tanítása 2 gyógypedagógia, fejlesztőpedagógia egészségnevelés, mentálhigiéné 6 szakmai megújító képzés 3 számítástechnika, informatika mérés-értékelés tehetséggondozás 1 etika pénzügyi ismeretek

Pedagógusok képzése, továbbképzése 2017/2018. tanév félévben Akkreditált továbbképzések: 5 órás képzések, felkészítések: Az országos mérési-értékelési rendszer eredményeinek helyi feldolgozása, hasznosítása A portfólió készítésének informatikai támogatása tanulás tanítása 2 tehetséggondozás EFOP-3.1.1. pályázat továbbképzései óvodapedagógusok számára 26

Pedagógiai Szakmai Napok ŐSZI : október 11-19. Téma: A pedagógus mentálhigiénéje Szakmai módszertani fejlesztés Bázisintézmények bemutatkozása Módszerek: Plenáris előadások, szekciófoglalkozások, bemutató órák Köszönjük eddigi támogatásukat, kérjük, hogy ebben az évben is tegyék lehetővé a pedagógusoknak a programokon való részvételt. Törekszünk arra, hogy olyan témákat és előadókat hívjunk meg, amelyek és akik felkeltik a kollégák érdeklődését.

Tanulmányi és tehetséggondozó versenyek szervezése Területek: OH által támogatott országos szintig felmenő versenyek szervezése: iskolai, területi, megyei szint OH által támogatott nagy hagyományú, a Győri POK saját versenyeinek szervezése: iskolai, területi és megyei szintig Közreműködés az OH által szervezett OKTV szervezésében Feladatok: kiírások elkészítése, nevezők regisztrálása, feladatlapok elkészítése, versenyanyagok expediálása és kiküldése, zsűri és helyszínek koordinálása, bejutások-eredmények és felterjesztések összeállítása, fordulók megtartása, javítások-értékelések szervezése, díjazások előkészítése

10 683 tanuló 1731 tanuló Tanulók száma - iskolai forduló (fő) GYMS Tanulók száma - iskolai forduló (fő) KE Tanulók száma - megyei forduló (fő) GYMS Tanulók száma - megyei forduló (fő) KE Iskola- szám GYMS   Iskola- szám KE Országos szintig felmenő versenyek (15) 5549 3098 721 361 377 207 Megyei versenyek (7) 1645 391 495 154 228 64 Összesen 7194 3489 1216 515 605 271 10 683 tanuló 1731 tanuló

Pedagógiai értékelés Közreműködés nemzetközi mérések szervezésénél, lebonyolításánál OKM Kiegészítő mérések – felmérésvezetők biztosítása Intézményi adatszolgáltatások segítése, ellenőrzése OKM, idegen nyelvi mérések – mérési koordinátorok képzése, tanácsadás, egyéni segítségnyújtás Egyéni/intézményi tanácsadás, segítségnyújtás a szakterületen – szaktanácsadók igényfelmérés alapján Az országos mérési-értékelési rendszer eredményeinek helyi feldolgozása, hasznosítása – 5 órás továbbképzés - 12 helyszín A Diagnosztikus Fejlődésvizsgáló Rendszer (DIFER) használata és az erre alapozott fejlesztés 4-8 éves korban – 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzés 3 csoportban

Pedagógiai tájékoztatás A Győri POK honlapja www.oktatas.hu/kozneveles/pok/gyor

Az iskolai lemorzsolódással kapcsolatos feladatok 1. POK adminisztrációs modul működtetése, ezen belül a rendelkezésre álló intézményi és tagintézményi szintű adatok elemzése, értékelése a szükséges pedagógiai szakmai támogatás meghatározása, a pedagógiai módszerek kiválasztásának segítése, ehhez szaktanácsadói támogatás biztosítása a nevelési-oktatási intézményben, a beavatkozások előrehaladásának nyomon követése, az intézmény, valamint pedagógiai-szakmai szolgáltatás részéről megtett intézkedések áttekintése. MINISZTERI JELENTÉS elkészítése. Amely járási, megyei szintű adatok elemzésére épül a lemorzsolódás veszélyének kitett tanulókra vonatkozóan.

Az iskolai lemorzsolódással kapcsolatos feladatok 2. Érzékenyítő járási és intézményi szintű tájékoztatók Adott problématerülethez illeszkedő intézményi szakmai szolgáltatások. Az intézményeknek köszönjük az együttműködést, csak 1 iskola a 2 megyében aki nem fogadta a szaktanácsadóinkat. A bíztató eredmények után tovább folytatjuk a munkát és kérem az intézményvezetők támogatását a további eredményes munkához.

Bázisintézmények - 29 a nevelő-oktató munkájuk során megjelennek a kor elvárásaihoz illeszkedő szakmai innovációk, jó gyakorlataik követésre érdemesek a hasonló típusú intézmények körében, lehetőséget biztosítanak műhelymunkák, bemutató órák, versenyek, továbbképzések számára, katalizálják a pedagógiai szakmai közélet fejlődését. Bemutatkozás: Pedagógiai Szakmai Napokon Szolgáltatások igénylése a POK-on keresztül: POKGyor@oh.gov.hu

A Tanügy-igazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztály szakmai irányításával ellátandó feladatok, tevékenységek (Pedagógusminősítés/tanfelügyelet) Szakértői műhely szervezése: 2017. szeptember 15. – Tatabánya, Győr 2017. évi intézményi tanfelügyeletre való felkészülés segítése – fórum intézményvezetőknek 2 helyszínen szakmai nap keretében (Őszi Pedagógiai Nap) A portfóliófeltöltés elektronikai felületének bemutatása – fogadónapok Pedagógusok felkészítése a minősítésre (10 órás felkészítő képzés 7 csoportban) – még 1 győri csoport indul szeptemberben Intézményvezetők felkészítése az intézményi önértékeléshez és a tanfelügyeleti ellenőrzéshez kapcsolódó feladatok ellátására – 10 órás képzés intézményvezetőknek, BECS-tagoknak 12 csoportban Ügyfélszolgálati tevékenység biztosítása Hivatalos kérelmek elfogadása, ügyintézés Látogatások elfogadásának nyomon követése

EFOP 3.1.1. Kisgyermekkori nevelés támogatása Cél: Képzéssel és támogató szolgáltatásokkal az óvoda esélyteremtő szerepének és hátránykompenzációs képességének erősítése Tevékenységek: Helyzetelemzés és azonosítás: helyzetelemzés a hazai óvodai nevelésről Óvodai és fenntartói továbbképzések megvalósításának támogatása Szakmai események programjának kidolgozása, előkészítése, megrendezése óvodai szakemberek és szakmai érintettek számára 26 akkreditált továbbképzés szervezése 14 helyszínen (óvodában) Email-üzenetben minden óvoda megkapta: jelentkezni szeptember 4-ig. Ajánljuk az óvodapedagógusok figyelmébe, mivel ezek a képzések újszerűségükkel olyan lehetőségeket kínálnak az intézményeknek, amelyek valóban segítik a nevelők munkáját. A képzés elméleti vonulatát a gyakorlatban, egy adott óvoda életében hospitálás során követhetik nyomon és hogy valóban tovább viszi-e az intézmény , azt garantálja az intézményi pedagógia program átdolgozása a képzés keretében. Feltétlenül javasoljuk, hogy minél több pedagógus éljen a lehetőséggel és vegyen részt ezeken az ingyenes képzéseken.

EFOP 3.1.5-16. A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása Cél: A korai iskolaelhagyók arányának csökkentése hazánkban 10 %-ra. 8 intézmény Az alábbi főbb tevékenységek valósulnak meg a projekt során: A bevont köznevelési intézmények komplex támogató fejlesztése differenciált intézményi fejlesztési programmal. A bevont intézményekben a végzettség nélküli iskolaelhagyással veszélyeztetett tanulók célzott támogatása, iskolai és későbbi munkaerőpiaci sikerességéhez szükséges feltételek javítása. A köznevelési intézmények hálózatosodásának elősegítése.

Az OH tehetségpályázatai MaTalent 1-2. szakasz A Nemzeti Tehetség Program eredményeinek figyelembevételével az általános iskola 4. évfolyamán alkalmazható matematika tehetségazonosító módszertan és a hozzá tartozó eszköztár kidolgozása. Az online méréseket Győr-Moson-Sopron és Komárom-Esztergom megyében a Győri Pedagógiai Oktatási Központ koordinálta Próbamérés: 10 intézmény; Főmérés: 68 intézmény TehetségKapu Komplex tehetségazonosítási rendszer koncepciójának kidolgozása. TehetségTár A tehetségazonosító, tehetséggondozó tevékenységek és azok eredményeinek rögzítésére alkalmas web-alapú szoftver.

EREDMÉNYES, ÉLMÉNYEKBEN GAZDAG TANÉVET KÍVÁNUNK!