Miért fontosak a határok?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Advertisements

Migránsok társadalmi beilleszkedése együttműködéssel
Inclusion Europe Respect - Solidarity - Inclusion Az ENSZ Fogyatékosügyi Konvenciója: Kihívások és szükség a változásokra Klaus Lachwitz.
Hazai biztonsági körkép az ICT integrátor szemével Dani István, T-Systems Magyarország Zrt.
Csoport munka.
Globalizáció társadalmi összefüggései - kulturális globalizáció
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
A tervezés mint menedzsment funkció
8. cikkely: A személyes adatok védelme AZ EURÓPAI UNIÓ ALAPVETŐ JOGOK CHARTÁJÁBÓL (2000/C 364/01) ©2010 Alpár Gergely.
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
INTERAKCIÓ KÖZÖS CÉLOK ÉRTÉKEK KÖZÖS CÉLOK ÉRTÉKEK ÖNDEFINICIÓ.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Modláné Görgényi Ildikó. Vidékfejlesztés A gazdaság folyamataiban látható és minden érintett számára érezhető javulás következzen be. Minőségi, a környezet-
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Majoros András GAZDASÁGPOLITIKA 2009/2010. II. Majoros András
A politika intézmény-és rendszerelméleti megközelítései
A munka világával kapcsolatos tudás
Családi vállalkozás.
Közösségi portálok használata
SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ MÓDSZEREK
A területi együttműködés külgazdasági és Kárpát-medencei vetületei
A kulturális intelligencia
Jelentés a magyarországi kapitalizmus állapotáról Vándorgyűlés Magyar Közgazdasági Társaság szeptember 25. Szepesi Balázs Közjó és Kapitalizmus.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
Új kihívások a katasztrófavédelemben
Az iskolai csoportok sajátosságai
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
Ukrajna. Hatalmi távolság (PDI ~70) -Korrupció elfojthatatlan, ezáltal: -Mindenkinek minden megfelel, -Mindenhol megvannak a kiskapuk -A rétegbeli és.
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
Német Ferenc Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara.
Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának.
A közösségépítés mint a készség- és képességfejlesztés eszköze (Gulyás Gabriella) Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Szupervízor-coach szakmentorok bemutatkozása
ELŐZMÉNYEK Év Szakmai Napjai. Első félév Korrekciós csoport 10. csoport 6. csoport 5. csoport 4. csoport.
Az idegennyelv-tanulással egszerzett plurikulturális kompetencia elősegíti az etnocentrizmus leküzdését. (Közös Európai Nyelvi Referencia keret – KER)
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Kulcsár László: A MULTIKULTÚRALTÁS SZOCIOLÓGIAI ÉS TÖRTÉNETI DIMENZIÓI – kutatási inspirációk - Sopron Nyugat Magyarországi Egyetem Benedek Elek.
Autonómia és felelősségvállalás
8. A kultúra és döntéselmélet
Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
A korrupció hazánkban Előadó: Sefcsik Balázs
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Törzsök Erika: Színes szőttest - avagy milyen kisebbségpolitikára van szükség? 2006.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Az adatvédelem szabályozása
Dr. Iván Gábor, Külügyminisztérium, szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza – szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Iszlám és migráció I. Kivándorlás és kisebbségi lét az iszlám szemszögéből Külügyi és Külgazdasági Intézet ELTE Bölcsészettudományi Kar – Arab Tanszék.
Migráció és nemzetközi jog
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Civil és állami partnerek együttműködése a kísérő nélküli kiskorúak érdekében SUBTITLE.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Biztonságvédelmi és autóipari klaszterek együttműködésének lehetőségei hazai és nemzetközi téren.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Alapvető fogalmak és tények a bevándorlás megértéséhez
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Európai Uniós ismeretek
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Langerné dr. Buchwald Judit Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet
Előadás másolata:

Miért fontosak a határok? Kováts András

A határok helye életünkben Személyes és személyközi szint Csoport- és csoportközi szint Állami és nemzetközi szint

Személyes szint Ki/mi vagyok vs. ki/mi nem vagyok Kapcsolatok szabályozása, közelség-távolság kialakítása, betartása, betartatása A határ (korlát) mint figyelmeztetés A határ (korlát) mint kihívás, fejlődési, tanulási lehetőség Kép magunkról, kapcsolódás másokhoz

Csoport- és csoportközi szint Hasonlóság, azonosság: védelem, erőforrás Közös „nyelv”, közös szabályok, közös kultúra A személyes identitás meghatározója A határok folyamatos újratermelése: mi az ami még belefér? Dinamikus interakció csoportok között: ellenségesség, konfliktus versengés együttműködés összeolvadás, kiválás

Állami, nemzetközi szint A szuverén jogi, politikai közösség kijelölésének, meghatározásának (!) eszköze Védelem (gazdasági, politikai, biztonsági) Személyek és csoportok viselkedésének szabályozása A politikai közösség újratermelésének eszköze (be- és kivándorlás szabályozása) A nemzeti identitás kialakításának és fenntartásának eszköze

mai magyarország

A határok átjárhatósága, mint politikai, társadalmi és szakmai probléma Ki mozoghat? Mennyire könnyen? Két szélsőség: mindenki és simán senki és sehogy

Mindenkinek joga van oda menni és ott letelepedni, ahol akar.

Alapvető emberi jog-e a bevándorlás? Az egyes államok határain belül mindenkinek joga van szabadon mozogni és lakóhelyét szabadon megválasztani. (13/1.cikk) Mindenkinek joga van bármely országot, így sajátját is elhagyni, valamint saját hazájába visszatérni. (13/2.cikk) Mindenkinek joga van az üldözés elől más országban menedéket keresni és azt élvezni. (14.cikk)

Milyen a jó határ? Ami/aki kívánatos és szükséges könnyen átjut rajta, ami/aki nem, az nem jut át Komplex rendszer, kiegészülve külpolitikai, külgazdasági, biztonságpolitikai, és bűnügyi szabályozókkal A határok „kitolása” hatékony: kifelé jól működik, a „mélység” problémás Csak erős államnak lehet erős határa!

A határ mint erőforrás Önismeret, identitás, nemzettudat Interkulturális kompetencia Gazdasági, vállalkozási lehetőségek Stabilitás, biztonság

Köszönöm a figyelmet!