Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyt az esélyteleneknek
Advertisements

Tanulók fejlődésének nyomon követése
Pásztor Tibor főosztályvezető
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
A gazdaság és az oktatás együttműködése
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Szakmai előkészítő képzési modul a Jugendaufbauwerk Szakképző Intézményben a 2004/2005 évben.
Országos kompetenciamérés A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása Pongrácz LászlóOktatási Hivatal Magyar Termék Nagydíj.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Iskolánk: a Bencs László Szakiskola és Általános Iskola
OKJ vizsgák 2010 Informatika Szabó András Petrik TISZK.
Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai,
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK IGAZGATÓINAK XIV. ORSZÁGOS FÓRUMA OKJ-vizsgák az iskolai rendszerű szakképzésben Halász János április 21.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Szakképzési dokumentumok
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Az előrehozott szakképzés tapasztalatai Zsámbékon 1 év elteltével.
Közgazdaság szakmacsoport
Szakmai vizsgák az egészségügyi szakképzésekben
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
Komplex vizsga Szolnok szeptember 3.. Modulrendszerű vizsgadelegálások száma 2014 Vizsgaelnöki delegálások száma kamarai szakképesítésekben: 4157.
Készítette : Fürtön Tamás 1 Mérés –értékelés a Norvég szakképzésben.
Köszöntöm Önöket! Szabó Gábor általános igazgatóhelyettes Budapest, június 3.
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
Készítette: Nyul Gábor1 Mérés-értékelés Norvégiában Parlament Oslo felülről.
A norvég szakmai út képekben ( – ) Készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Írország, Dublin november Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Dánia Mérés-értékelés tanulmányút Készítette: Bite Zoltán Kolping Katolikus Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium - Pétfürdő.
A vendéglátóipari képzésről 2010.
Felvételi a középfokú iskolákba
Gazdik Judit Ápolásfejlesztő, intézményi szakoktató
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Kiel-2017 !iH Ciao! Grüß dich! Hallo! május 25.
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Szakiskolai fejlesztési program
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Norvégiai szakmai út október
2007.okt Készítette: Kohány Szabolcs
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
Mérés –értékelés a Norvég szakképzésben
Országos Kompetencia Mérés 2011
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
2007.okt Készítette: Dóczi Balázs
KÖZOKTATÁSI VEZETŐ III. szemeszter
Kompetencia alapú szakoktatás
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Előadás másolata:

Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben Tanulmányút Norvégia Oslo 2007. 10. 14-21. Készítette: Mag Béláné Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégium Zwack József Kereskedelmi és Vendéglátóipari Tagiskola Békéscsaba, Gyulai út 32. Készítette: Mag Béláné

Oslo bemutatása

Oslo: Frogner park, Bygdöy-félsziget

A norvég oktatási rendszer szerkezete, felépítése Norvég Oktatási és Képzési Főigazgatóság Norvég Vállalatok Országos szövetsége Országos Munkaügyi Központ Oslo városának Önkormányzati Hivatala Szakképzési részleg

A norvég oktatási rendszer bemutatása Tankötelezettség Általános iskola: 1 – 4. osztály Alsó középiskola: 5 – 7. osztály Felső középiskola: 8 – 10. osztály Szakképzés: 2 + 2 év

A szakképzés helyzete Norvégiában Toborzás, felvétel a szakképzésbe Elmélet és gyakorlat aránya Finanszírozás Tanár és szakoktató képzés

Mérés-értékelés helye, szerepe a norvég oktatásban Minőségbiztosítás A 2005-ös változás eredménye A PISA mérések hatása a közoktatásra Mérések a képzés különböző szakaszaiban felvételi évközi és záróvizsgák, mérések

Szakmai vizsga szervezése és lebonyolítása A vizsgaszervezés feladata a megyéé Vizsgáztatás a „TINE”- nél Gyakorlati vizsga egy magániskolában Sajátos problémák, megoldások

Lehetséges jó gyakorlat a hazai mérés-értékelésben. Érdeklődési tesztek a fiataloknak (a weboldalon) A tanuló kiválasztás szempontjai: a hiányzás és a magatartás jegye. A jó szakember érettségi nélkül közvetlenül mehet az egyetemre. (tapasztalataik szerint a jó szakmunkásból lesz a legjobb mérnök.) A vizsgabizottság az egész termelési gyakorlaton végig követi a vizsgázó munkáját és nemcsak a tevékenység végső minőségét veszi figyelembe. A szakmai vizsgáknál a gyakorlati és elméleti tudás összekapcsolása. A diákok értékelik a saját munkájukat A vizsgabizottság a tanulóval együtt értékeli a vizsga teljesítményt. Ha egy iskola kritikus szint alatti eredményt ér el, több támogatást kap.

Köszönöm a figyelmüket! Legyen szép napjuk!