Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben Tanulmányút Norvégia Oslo 2007. 10. 14-21. Készítette: Mag Béláné Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégium Zwack József Kereskedelmi és Vendéglátóipari Tagiskola Békéscsaba, Gyulai út 32. Készítette: Mag Béláné
Oslo bemutatása
Oslo: Frogner park, Bygdöy-félsziget
A norvég oktatási rendszer szerkezete, felépítése Norvég Oktatási és Képzési Főigazgatóság Norvég Vállalatok Országos szövetsége Országos Munkaügyi Központ Oslo városának Önkormányzati Hivatala Szakképzési részleg
A norvég oktatási rendszer bemutatása Tankötelezettség Általános iskola: 1 – 4. osztály Alsó középiskola: 5 – 7. osztály Felső középiskola: 8 – 10. osztály Szakképzés: 2 + 2 év
A szakképzés helyzete Norvégiában Toborzás, felvétel a szakképzésbe Elmélet és gyakorlat aránya Finanszírozás Tanár és szakoktató képzés
Mérés-értékelés helye, szerepe a norvég oktatásban Minőségbiztosítás A 2005-ös változás eredménye A PISA mérések hatása a közoktatásra Mérések a képzés különböző szakaszaiban felvételi évközi és záróvizsgák, mérések
Szakmai vizsga szervezése és lebonyolítása A vizsgaszervezés feladata a megyéé Vizsgáztatás a „TINE”- nél Gyakorlati vizsga egy magániskolában Sajátos problémák, megoldások
Lehetséges jó gyakorlat a hazai mérés-értékelésben. Érdeklődési tesztek a fiataloknak (a weboldalon) A tanuló kiválasztás szempontjai: a hiányzás és a magatartás jegye. A jó szakember érettségi nélkül közvetlenül mehet az egyetemre. (tapasztalataik szerint a jó szakmunkásból lesz a legjobb mérnök.) A vizsgabizottság az egész termelési gyakorlaton végig követi a vizsgázó munkáját és nemcsak a tevékenység végső minőségét veszi figyelembe. A szakmai vizsgáknál a gyakorlati és elméleti tudás összekapcsolása. A diákok értékelik a saját munkájukat A vizsgabizottság a tanulóval együtt értékeli a vizsga teljesítményt. Ha egy iskola kritikus szint alatti eredményt ér el, több támogatást kap.
Köszönöm a figyelmüket! Legyen szép napjuk!