A problémamegoldás 7 lépéses módszere:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6. előadás
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program ÁROP Budapest, Károlyi-Csekonics Rezidencia November 12. VÁLTOZÁSKEZELÉS FEJLESZTÉSI MÓDSZERTAN.
Szervezetfejlesztési Program
A tatai források alkalmazkodási célú hasznosítási lehetőségeinek feltárása Dr. Mattányi Zsolt tudományos munkatárs Magyar Földtani és Geofizikai Intézet.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Készítette: Magyar Dániel
A szolgáltatásfejlesztésről
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Szervezeti szintű folyamatszemlélet OPF. Célja: Az OPF célja, megtervezni és végrehajtani a szervezeti folyamatok fejlesztését, mindezt arra alapozva,
Stratégiai tervezés.
A projekttervezés első lépései
PDCA módszer és a folyamatok
Konzulens: Dr. Pitlik László
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
A kontrolling és a minőségmenedzsment kapcsolata
Ellenőrzés, visszacsatolás
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
A teljeskörű minőségirányítás (Total Quality Management)
Szervezeti viselkedés Bevezetés
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
ISO GONDOLKODÁS ELÉGEDETT-E A BETEG?  DR.TAKÁCS EMERENCIA.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
1 Bemutatkozik a K21 Kulcsfontosságú folyamatok (4) munkacsoportja EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
Rugalmas keretrendszer a minőségbiztosítási adatok kezeléséhez XII. abas Vevőfórum, Balatonlelle június 5-7.
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Készítette: Szirmai István
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Minőségbiztosítás LB-II.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Kaizen Japánul: 改善 Készítette: Kovácsics Krisztián.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Minőségmenedzsment alapjai Minőségmenedzsment alapjai November 27. Dénes Rita.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
PÉNZÜGYI ELEMZÉS 1. előadás PhDr. Antalík Imre SJE GTK szeptember 21.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Menedzsment és vállalkozásgazdaságtan
Tervezési folyamat.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Önértékelési projektterv
A problémafeltárás technikái
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
PMK minőségirányítási szakmai nap
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
SZÁMVITEL.
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 4
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Szabályozott és képes termékek/szolgáltatások, folyamatok, rendszerek
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 3
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
beruházás-tervezési ABCD
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

A problémamegoldás 7 lépéses módszere: 1.Témakiválasztás, témamegfogalmazás 2. Információ és adatgyűjtés 3. Adat- és információelemzés 4. Ok-okozati elemzés, ok keresés 5. A megoldás tervezése és bevezetése, folyamatos alkalmazása 6. Az eredmények értékelése 7. Véglegesítés („szabványosítás”), visszacsatolás a teljes rendszerbe

PDCA ciklus ACT PLAN CHECK DO TERVEZD MEG! CSELEKEDJ! HAJTSD VÉGRE! ELLENŐRIZD LE!

P 4. a javítási-fejlesztési lehetőségekre koncentrálás a P D C A négy fázisa és 10 lépése/1. : P 1. a vevőigények felmérése és elemzése P 2. a jelenlegi folyamatok leírása P 3. mérés, elemzés az alapvető okok feltárása és azonosítása P 4. a javítási-fejlesztési lehetőségekre koncentrálás D 5. a folyamat eredmény-mérésének meghatározása

D 6. a javaslat bevezetése a P D C A négy fázisa és 10 lépése/2. : D 6. a javaslat bevezetése C 7. az eredmények értékelése C 8. a következtetések levonása A 9. az elért eredmények ismertetése, és a változtatások bevezetése A 10. megfigyelés ; az eredmények stabilizálása

a PDCA elemzés néhány jellemzője: - folyamatos munkavégzés igénye - aktív és kreatív hozzáállás - a teljes rendszert átfogó működés - a „kis lépésekben” történő fejlesztés lehetősége - erős szemléleti és módszertani megalapozás

PDCA „7 lépés” általában „belülről” indul - „kívülről” indul (vevő) - tudatosan többszöri, folyamatos, kis lépések - inkább dinamikusan megoldható problémák TQM inkább több, kis létszámú, homogén team rövidebb megoldási idő, az adott lépésben kevesebb erőforrás „7 lépés” általában „belülről” indul egyszeri, hosszabb időre szóló, nagyobb lépések - inkább statikusan megoldható problémák BPR inkább egy nagy létszámú, komplex team hosszabb megoldási idő, több erőforrás

A „6 lépéses” problémamegoldás lépései: A probléma definiálása 2. A folyamat azonosítása és dokumentálása 3. A teljesítmény mérése 4. A miértek, az ok-okozati összefüggések megértése 5. A javaslatok, megoldások kifejlesztése, kipróbálása 6. A megoldások gyakorlatba ültetése, értékelés.

A DMAIC modell lépései: Define: probléma- és célmegfogalmazás Measure: mérés Analyze: (statisztikai) elemzés Improve: folyamatfejlesztés Control: a változás bevezetése, fenntartása és ellenőrzése.

A 8D modell lépései: 1. A probléma adatainak rögzítése, 2. A teamvezető és a team kijelölése és megbízása, 3. A (rövidtávú) azonnali intézkedések meghozatala, 4. Az okok elemzése, 5. A lehetséges megelőző intézkedések kidolgozása, 6. A sikeres intézkedések hosszútávú alkalmazása, 7. Az intézkedések más problémákra is történő alkalmazása, 8. Záróértékelés, és „közkinccsé tétel”.