NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Balassagyarmat, december 12. Stratégiai kérdések a magyar szakképzésben.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Az informatikai és hírközlési szakképzés jelenlegi helyzete és a fejlesztés készültségi foka (OKJ és modul rendszer helyzete, a szakmai alapozás és képzés.
A szakképzés kihívásai az új szakképzési szerkezet tükrében Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
A szakképzés helyzete Magyarországon
Onkológiai szakdolgozók képzése
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
“Térségi Integrált Szakképző Központok létrehozása”
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Modularizáció, vizsgaközpont kialakítása
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
1. Európai uniós pályázati lehetőségek az oktatás területén március 25.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
A Nemzeti Pályainformációs Portál Juhász Ágnes. Juhász Ágnes Az életpálya-tanácsadás kikötője ahonnan eljuthatunk minden információhoz.
Hátrányos helyzetűek reintegrációja KOMPONENS C. A szakiskolák helyzetének alapvető problémái I. a gazdaság igényei korlátozottan jutnak érvényre és a.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához.
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Szakiskolai fejlesztési program
moduláris szakképzési szerkezet
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV 3.2. intézkedés 1. komponens Humánerőforrás-fejlesztés Operatív Program (HEFOP)

A NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV OPERATÍV PROGRAMJAI

A HEFOP PRIORITÁSAI ÉS INTÉZKEDÉSEI

HEFOP 3.2.1. 3. prioritás: Az egész életen át tartó tanulás és az alkalmazkodó képesség támogatása 2. intézkedés: A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése 1. komponens: Új szakképzési szerkezet

HEFOP 3.2.1. - CÉL Az oktatás és képzés gazdasággal való kapcsolatának erősítése Az Országos Képzési Jegyzék (OKJ) korszerűsítése, a szakképesítések számának csökkentése (kb. 400 szakképesítés) A szakképzés tartalmának és szerkezetének megújítása A modul rendszerű képzés fejlesztése és bevezetése

HEFOP 3.2.1. - CÉLCSOPORT Szakképző intézmények tanárai és tanulói, felsőfokú szakképesítések esetében felsőoktatási intézmények hallgatói A lemorzsolódással fenyegetett tanulók és családjaik Gazdálkodó szervezeteknél gyakorlati oktatást végzők A szakképző intézmények fenntartóinak képviselői Társadalmi partnerek és gazdasági kamarák képviselői Vezetők, tanácsadók

A PROGRAM MEGVALÓSÍTÓI Nemzeti Szakképzési Intézet – Fő kedvezményezett, konzorcium vezető - 2395,3 millió Ft Educatio Közhasznú társaság – Kedvezményezett – 970 millió Ft Apertus Közalapítvány – Kedvezményezett – 1970 millió Ft

A PROGRAM SORÁN AZ NSZI ÁLTAL TERVEZETT TEVÉKENYSÉGEK A szakképesítésért felelős minisztériumok, szakképző intézmények, a gazdasági kamarák és a fenntartók, szociális partnerek, továbbá szakértőik közötti intézményes kapcsolat (együttműködés rendszerének) kialakítása A programban résztvevő szakértők kiválasztási kritériumainak meghatározása A moduláris képzési rendszer fejlesztési módszereinek kidolgozása a szakmacsoportokban szereplő szakképesítések és a foglalkozási csoportok elemzése alapján

A foglalkozáscsoportok elemzése alapján kialakított új képzési modulok, rész- szakképesítések, szakképesítések dokumentumrendszerének fejlesztése (munkakörelemzések, validálás, feladatelemzések, kompetenciaprofilok, modultérképek) modulok, a rész-szakképesítések és a szakképesítések rendszerének fejlesztése Szakképesítések különválasztása ISCED szintek szerint

Alapszakmák, iskolai rendszerű szakképesítések meghatározása Ráépülő, felnőttképzésben megszerezhető szakképesítések Javaslat az új szerkezetű OKJ bevezetésére A foglalkozáscsoportok elemzése alapján modulárisan kialakított dokumentumrendszer elkészítése (képzési programmodulok, vizsgakövetelmények; eszközjegyzék) Az előzetes tudás mérése, értékelése, beszámítása módszereinek kidolgozása

A gazdálkodó szervezetek szakemberei, a társadalmi partnerek szakértői, pedagógusok, a gazdálkodó szervezeteknél gyakorlati képzést végzők, intézményvezetők, intézményfenntartók, tanácsadók, programfejlesztők felkészítése, továbbképzése a komponenssel kapcsolatos módszertani, szakmai feladataikra Pedagógusok, gyakorlati oktatók felkészítése, továbbképzése a moduláris képzési programok bevezetésére

Hatékonyság- és beválás-vizsgálatok végzése Programok ellenőrzése, korrekciója Eredmények terjesztése