Aki nem lép egyszerre… avagy innováció, mint teljes szemléletváltás Budapest, 2016. november 22. Molnár Péter, e-banking vezető, CIB Bank
Tematika A CIB sokáig az egyik leginnovatívabb bank volt Magyarországon A válságban leálltak a fejlesztések és lassú volt az újraindítás A CIB újra az innováció éllovasa lehet Hogyan valósul meg az innováció? Change the mindset! Bíztató kezdeti eredmények
A CIB sokáig az egyik leginnovatívabb bank volt Magyarországon 2000 e-broker Az IEB kereskedő rendszerének indulása 2001 Internet Bank CIB internet bank indulás WAP Bank CIB mobil bankolás kezdete Legígéretesebb Netbank Díj 2002 Legjobb Netbank Díj 2003 Legjobb Netbank Díj 2006 Legjobb Netbank Díj 2008 Legjobb Netbank Díj mobilCIB CIB okostelefonos bankolás
A válságban leálltak a fejlesztések és lassú volt az újraindítás 2009 Semmi 2010 Semmi 2011 Semmi 2012 Semmi 2013 Semmi 2014 Valami kezdődik…
A CIB újra az innováció éllovasa lehet A CIB Bank mobilalkalmazás 2016. márciusában indult el A nagybankok közül először ingyenes push üzenet szolgáltatással „Nagyszerű meglepetés a CIB-től, igazi katarzis az internet bank után” „Végre egy bank aki nem akar lehúzni és ingyen adja a kártyás üzeneteket.” „Nagyon hasznos, egyszerűen kezelhető app! Szinte minden intézhető vele, ami fontos.” „Könnyű kezelés, hasznos funkciók, remek design.” „K***a jó! Gratulálok! Sikerült felzárkóznotok!” „Gyors, szép és ami a legfontosabb: testreszabható.”
Hogyan valósul meg az innováció? Szemléletváltással! ISP Csoport Platform fejlesztők App fejlesztők Designerek A technikai fejlesztés a könnyű része. Nagyon sok a szereplő és mindenkinek ugyanazt kell akarnia! Üzlet Jog Risk IT
Nem elég a platform, mögé kell tenni a termékeket és az árazást Üzlet Nem elég a meglévő termékek elérését biztosítani az új platformokon: új termékeket kell létrehozni Új árazási stratégiát kell kialakítani, ami igazodik az ügyfelek folyamatosan megújuló elvárásához és egyben támogatja a Bank profitabilitását Mobilalkalmazásra szabott megtakarítási megoldások és folyószámla Csatornahasználat ösztönzés (pl. ingyenes push üzenet szolgáltatás) CRM (x-sell) fókuszú profit stratégia
Nem tölthetnek ki az ügyfelek 5 oldalas kockázati kérdőívet Kockázatkezelés Alapvető feltétel az üzleti (növekedési) szemléletű kockázatkezelés Alaposan meg kell érteni a felügyelet és a kockázatkezelés elvárásait és ezek teljesítésével kell új módszereket kidolgozni Pre-approved fedezetlen hitelezés folyamatának megvalósítása mobilalkalmazáson, tisztán viselkedési adatokra építve (elhagyva az adatbekérést) A jövőben big data alapú scoring bevezetése (LinkedIn, Facebook adatok stb.)
Nem szabad 10 óvszert felhúzni, ha elég egy is Jog A válság óta sokat szigorodott a felügyelet és a legtöbb bankban kialakult a túlbiztosítás gyakorlata, elkerülendő a néha kiszámíthatatlan büntetéseket Ennek feloldására be kell vonni a felügyeletet, külső jogi segítséget kell kérni amennyiben szükséges és az első naptól be kell vonni a jogi területet, hogy megértsék az új trendeket és elvárásokat Ujjlenyomat alapú belépés és aláírás Harmadára csökkenő dokumentáció Aláírás nélküli átvezetés
Egyre rugalmasabb rendszerekre van szükség IT A gyorsaság fontosabb, mint valaha Alaposan ismerni kell a következő évek felmerülő üzleti/fogyasztói igényeit, hogy ne kelljen toldozni- foltozni a rendszereket később, rugalmasság Gyors szállítás és megbízható üzemeltetés összeegyeztetése Új szolgáltatások kialakítása, amik a gyorsabb feldolgozást teszik lehetővé Rugalmasabb változáskezelés Dokumentumkezelés és küldés átalakítása
Bíztató kezdeti eredmények 70 ezer ügyfél regisztráció 75% feletti aktivitási ráta 50% feletti online ügyfélkontakt növekedés 9x hatékonyabb kampányok
Köszönöm! Molnár Péter e-banking vezető, CIB Bank molnar.peter.1@cib.hu