VIDÉKBIZTONSÁG Dr. Szilágyi Tivadar

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Advertisements

Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
„Ezt egy életen át kell játszani”
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Az emberi szükségletek hierarchiájáról
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
ENSZ - ECOSOC EU EU Bizottság - AGIS Európa Tanács Szervezett, határokon átlépő bűnözés elleni harc Társadalmi-közösségi bűnmegelőzés az újszerű és a tradicionális.
A munka világával kapcsolatos tudás
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA SGTVATI219BAL Dr. Szilágyi Tivadar
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA Dr. Szilágyi Tivadar egyetemi tanár GTK3185BAN.
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA SGTVT001BC Dr. Szilágyi Tivadar
A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA
A SIKERES PROJEKT-TEVÉKENYSÉGEK RENDSZERTANA
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
Új kihívások a katasztrófavédelemben
A vidéki tér sikertényezői
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR, GÖDÖLLŐ K ONCEPCIÓ A GAZDASÁG - ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS TEVÉKENYSÉGÉNEK TERVEZÉSÉRE, SZERVEZÉSÉRE ÉS.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Tájékoztatás a polgármesterek katasztrófavédelmi feladatairól
Mi is az a társadalmi integráció?
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A lelki egészség védelme az iskolában
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA Dr. Simicskó István c. egyetemi tanár, államtitkár
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék VIDÉKBIZTONSÁG Dr. Szilágyi Tivadar GTK3196BAN.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA Dr. Szilágyi Tivadar GTK3185BAN.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA GTK3188BAN Dr. Szilágyi Tivadar
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék VIDÉKBIZTONSÁG GTK3196BAN Dr. Szilágyi Tivadar
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Összeállította: Piacsek László Zoltán
A demográfiai robbanás, a migráció és a terrorizmus
A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA
VIDÉKBIZTONSÁG Dr. Szilágyi Tivadar GTK3196BAN
CIVILBIZTONSÁG Dr. Szilágyi Tivadar
A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA
VIDÉKBIZTONSÁG Dr. Szilágyi Tivadar GTK3196BAN
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
5. Tétel – A Life Long Learning
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Előadás másolata:

VIDÉKBIZTONSÁG Dr. Szilágyi Tivadar Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék VIDÉKBIZTONSÁG GTK3196BAN Dr. Szilágyi Tivadar szilagyi.tivadar@gtk.szie.hu http://cbvt.gtk.szie.hu

Szent István Egyetem Gazdaság–és Társadalomtudományi Kar Első előadás ÁLTALÁNOS ISMERTETŐ Szent István Egyetem Gazdaság–és Társadalomtudományi Kar Almanach 2014 / 2015 tanév http://cbvt.gtk.szie.hu/sites/default/files/files/Almanach/Kari_almanach_munkaanyag_1415_a4_20160120.pdf

Az emberi szükségletek hierarchiája (Maslow piramis)

Abraham Maslow szerint az emberi szükségleteket hierarchikusan lehet rangsorolni: A piramis alján az alapszükségletek, a létfenntartáshoz kapcsolódó szükségletek helyezkednek el. A létfenntartás megteremtése magával hozza a biztonsági szükségletek kialakulását: ez a megszerzett javak megóvását, védelmét jelenti. A szociális szükségletek az ember társas lény mivoltából fakadnak. A szociális szükséglet kapcsolatteremtési, összetartozási szükséglet. Ennek kielégítése érdekében törekszik jó családi, érdeklődésének, gondolkodásmódjának megfelelő baráti, munkahelyi kapcsolatokra. Az ember igyekszik megtalálni helyét a többiek, a társai között, ebből fakad az elismerés iránti szükséglete: igyekszik elfogadtatni magát, elismertetni egyéniségét, képességét, rátermettségét. A piramis csúcsán az önmegvalósítás szükséglete áll. Az emberek egy része erős késztetést érez arra, hogy képességét, tehetségét maximálisan kihasználja. További ismeretek: https://hu.wikipedia.org/wiki/Maslow-piramis 2012.09.27.

Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék Mottó: „ ... mindenféle biztonság az egyén és a család biztonságával kezdődik, az pedig az élethez, az emberhez méltó élethez való jog érvényesítésének követelménye. A következő láncszem a társadalom biztonsága, amelyet az állam biztonsága és a világ, az emberiség biztonsága követ.” (Dr. Pirityi Sándor)

A biztonság fogalma A Magyar Értelmező Kéziszótár szerint: „valamely dolog veszélyektől vagy valamely bántódástól mentes, zavartalan állapota” Az UNESCO társadalomtudományi szótára szerint: „fizikai veszély hiánya vagy a veszéllyel szembeni védelem” Az Európai Közösségek Bizottsága: „a biztonság fogalmát nem korlátozza az államterület biztonságára vagy meghatározott rendszerek biztonságára, hanem beleérti magának az államnak és lakosainak külső és belső biztonságát. A fogalom az emberi biztonságra irányul (mentesség a nélkülözéstől és félelemtől, az önálló cselekvés szabadsága), azaz az állampolgár – és ezáltal az állam– biztonságát állítja középpontba.”

A biztonság célja Olyan környezet biztosítása, amely hozzájárul az ember harmonikus, békés fejlődéséhez, az egyén kiegyensúlyozott életének, egészségének megóvásához, jó közérzetének kialakításához, az életfeltételek, a megteremtett javak fennmaradásához.

Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék 2012.09.27.

Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék 2012.09.27.

CIVILBIZTONSÁGI REFERENS CIVILbiztonságI REFERENS I. Széleskörű biztonsági ismeretek megszerzése Jogkövető magatartás erősítése Egyéni és a kollektív biztonságérzet fokozása CIVILBIZTONSÁGI REFERENS Szerezzen további szakismeretet!   ISKOLARENDSZEREN KÍVÜLI, FELNŐTTKÉPZŐ TANFOLYAM A tanfolyam célja: Célunk, olyan munkaképes személyek felkészítése, akik számára fontos a biztonság és a védelem kultúrájának egyetemes, alapszintű ismeretének elsajátítása. Akik széleskörű biztonsági ismeretek, eljárások, módszerek és tanácsok megszerzésével, azoknak alkalmazásával elősegíthetik munkahelyük (munkatársaik) és közvetlen környezetük jogkövető magatartásának erősítését, valamint az egyéni és a kollektív biztonságérzet fokozását.

CIVILbiztonságI REFERENS II. Megszerezhető kompetenciák: A képzés elvégzésével a résztvevők képesek lesznek a környezetükben vagy a különböző munkahelyek vezetői mellett a helyi szintű biztonsági (létbiztonsági, jogbiztonsági, közbiztonsági, rendvédelmi, vagyonvédelmi, egészségvédelmi, életvédelmi, információvédelmi) események, kihívások elleni védekezésre való felkészülés megtervezésére, megszervezésére, valamint a védekezési, a helyreállítási szakmai feladatokban való közreműködésre – együttműködésben az illetékes hatóságok képviselőivel, továbbá képesek lesznek a különböző biztonsági kihívásokra adekvát választ adni, vagy megoldást találni.

CIVILbiztonságI REFERENS III. A képzés fontosabb témakörei A civilbiztonsági referensi munkakör betöltéséhez szükséges készségek, képességek A biztonság rendszerszemléletű értelmezése Magyarország biztonsági környezete, biztonságát fenyegető kihívások Honvédelmi ismerek Rendvédelmi ismeretek Katasztrófavédelmi ismerek Polgárvédelmi ismerek Bűnmegelőzési ismerek Vagyonvédelmi ismeretek Környezetvédelmi ismeretek Fogyasztóvédelmi ismeretek Információ-biztonsági ismerek Egészségvédelmi ismeretek Család és ifjúságvédelmi ismeretek Migrációs védelemi ismeretek Krízis kommunikáció

A biztonsági és védelmi szektor rendszertana Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A képzés tartalma: A biztonsági és védelmi szektor rendszertana

2012.09.27.

2012.09.27.

2012.09.27.

XXXII. Országos Tudományos Diákköri Konferencia Gödöllő 2015 http://hrtotdk2015.gtk.szie.hu/galeria/videogaleria 2012.09.27.

TDK információk, követelmények Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék TDK információk, követelmények http://gtk.szie.hu/tdk Horváth Domokos: Magyarország helyzete turizmusbiztonsági szempontból http://cbvt.gtk.szie.hu/sites/default/files/files/Kiadv%C3%A1nyok/Horvath_Domokos.pdf A DIPLOMA DOLGOZAT (SZAKDOLGOZAT) KÉSZÍTÉSÉNEK ÉS BÍRÁLATÁNAK RENDJE, TARTALMI ÉS FORMAI KÖVETELMÉNYE http://www.gtk.szie.hu/sites/default/files/files/szabalyzatok/etvsz_gtk_kieg_1_mell_dipldolg-150422.pdf PRO SCIENTIA RURALIS http://psr.pahru.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=214&Itemid=867&lang=hu

A SIKERES PROJEKT-TEVÉKENYSÉGEK RENDSZERTANA © DR. SZILÁGYI TIVADAR egyetemi tanár Budapest 2012 2013. 02. 11.

A SIKERES PROJEKT VÉGREHAJTÁSÁNAK Projektleírási szintek: ELŐLJÁRÓ KÖRNYEZET A SIKERES PROJEKT VÉGREHAJTÁSÁNAK ALAPFELTÉTELEI A projekt legfontosabb ismérvei Projektleírási szintek: projektötlet, projektjavaslat, projekt engedélye-zési dokumentum projektalapítás, projektdokumentum. A projekt-tevékenység: céljai, funkciói, struktúrája, működése, sajátosságai, környezete. EGYÜTTMŰKÖDŐ KÖRNYEZET SZEMBEN ÁLLÓ KÖRNYEZET koncepció munkaerő infrastruktúra morál fegyelem motiváció © DR. SZILÁGYI TIVADAR 2013. 02. 11. EGYÉB KÖRNYEZET Budapest, 2012 december

Mottó: „A sikeres tevékenység alapfeltételei: Újszerű, modern gondolkodás és innovatív, piacképes koncepció Kvalifikált munkaerő (általános intelligencia, szakmai kompetencia) Korszerű infrastruktúra (számítógép, internet, mobiltelefon, személygépkocsi, stb. ) Morál (erkölcs, etika) Fegyelem Motiváció (erkölcsi, szakmai, anyagi) Bármelyik hiányos vagy hiányzik, akkor nagy valószínűséggel kudarcra vagyunk ítélve!” (Sz. T.) 2013. 02. 11.

Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék .