A tükrözött vagy fordított osztályterem

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanulók fejlődésének nyomon követése
Advertisements

Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Életút Alapítvány TÁMOP /1
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A Keszthelyi Kistérség Szakközépiskoláinak a megújuló energiával foglalkozó szakemberképzésre irányuló igényfelmérése május.
Életút Alapítvány TÁMOP /1 Váci Ifjúsági Információs és Tanácsadó Szolgálat életre hívása közösség és értékteremtő szolgáltatások nyújtásával című.
A SABEDU Kft. Oktatási Ágazata Tarr Dániel december 09. A Sabedu Kft. oktatási ágazati céljai Az e-learning technológiák megismertetése és elterjesztése.
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
Integrált intézményre vonatkozó javaslatok Pest megye
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
RE-PE-T-HA Angol Módszertani Munkacsoport Dr. Csépes Ildikó
PÁLYÁZATI TÁMOGATÁSOK Bárczi Gusztáv Módszertani Központ.
Kvíz kérdések az Toldi iskola múltjából és jelenéből
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
Ökoiskola Készítette:Horváth Eliza Anna Felkészítő tanár:Marton Anikó
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Éves Konferencia- Annual Report Irányító Bizottság: Elnök: D. Terdik György DE IK dékán Tagok: Dr. Kardon Béla EMMI Dr. Sallai Gyula BME, FIRCC Nagy Miklós.
Ásotthalom. Ásotthalom Bedő Albert Középiskola, Erdészeti Szakiskola és Kollégium Bódi Mónika Gyüre Hella Simon Emese Brigitta Gere Bernadett.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Mi is az a foglalkoztatási paktum? 3 város összefogása:Kőszeg, Csepreg, Bük Csatlakoztak: kis és nagy vállalkozások, egyesületek, munkaügyi központ Összefogás.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Bikal, február 10. Drahos Péter Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
Határtalanul II. MédiaMánia határon innen és túl BGA-12-HA /13 Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium Karcag.
Szakmai munkánk a pályázatban
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Szlovénia-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program
Takács Erika Zádori Zoltán
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Innovatív felsőoktatási módszerek
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Eötvös Loránd Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Kaposvár (volt Rippl-Rónai)
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
Záró konferencia Pályázati cél Az iskolás korú gyermekek, tanulók természettudományos érdeklődésének felkeltése, ismereteik mélyítése.
„GAZDASÁG ÉS KULTÚRA” ALKOTÓI PÁLYÁZAT Sápi Ákos.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Dánia Mérés-értékelés tanulmányút Készítette: Bite Zoltán Kolping Katolikus Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium - Pétfürdő.
Erasmus+ tapasztalatok
Veszprémi Szakképzési Centrum Gönczy Pál Szakközépiskolája és Szakiskolája Tapolca .
Rettegi Attila február 14.
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Back to Nature Egy kísérleti, természet-közeli, innovatív pedagógia kifejlesztése általános iskolák számára.
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
Szakiskolai fejlesztési program
„Knowing You Knowing Me”
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
Online közösségek pedagógusoknak
Tájékoztató A SZAKKÉPZÉSI ÖSZTÖNDÍJRÓL
„Az egyetlen igazi boldogságot akkor találjuk meg, ha szüntelenül befelé növekszünk, és igazabbá, nagylelkűbbé, egyszerűbbé, emberibbé, kedvesebbé és tevékenyebbé.
Pályaválasztást segítő mentortanár és közösségfejlesztő program
SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium
Az online kurzus tapasztalatai – Téringer Anita
Előadás másolata:

A tükrözött vagy fordított osztályterem

Tükrözött vagy fordított osztályterem A „flipped classroom” Flipped azaz tükrözött Classroom azaz osztályterem Tükrözött vagy fordított osztályterem

A projekt iTStudy Hungary Oktató és Kutatóközpont 2100 Gödöllő, Testvérvárosok útja 28. Európai Unió Erasmus+ programja keretében, a „stratégiai partnerség” pályázati kategóriában 338 ezer euró 10 partner 30 hónap

Partnerek P1 iTStudy Hungary Számítástechnikai Oktató- és Kutatóközpont Kft. P2 Cork Institute Of Technology P3 Instituto De Formacion y Estudios Sociales P4 SZÁMALK - Szalézi Szakközépiskola P5 Budapest Műszaki Szakképzési Centrum Neumann János számítástechnikai Szakközépiskolája P6 Universidad Europea de Madrid SL P7 Opus Learning Ltd. P8 Univerzita Hradec Králové P9 Magyar Gyula Kertészeti Szakképző Iskola és Szakiskola P10 FM Közép-magyarországi Agrár-szakképzö Központ Bercsényi Miklós Élelmiszeripari Szakképzö Iskola és Kollégium (Táncsics Mihály Mezőgazdasági Szakképző Iskolája és Kollégiuma - Vác)

Cél A „megfordított tanterem” módszerének meghonosítása a partnerországok szakképző iskoláiban. A szakképzés minőségének javítása. A munkaalapú oktatás fejlesztése korszerű IKT eszközök eredményesebb alkalmazásával.

Kérdések-problémák Hogyan lehet valóban hasznosítani az oktatásban a világhálót? Hogyan lehet a diákok internet-használat helyes irányba terelni, a tanuláshoz hasznosítani? Hogyan lehet az órákon a PowerPoint lehetőségein túllépni? Melyek azok az IKT eszközök, amelyek nem nehezítik, hanem könnyítik a tanári munkát?

A projektben résztvevő kollégák: Kálmán Nóra Vörös Ildikó Gyarmati Klára Covic Judit Török István Szüle Mihály Csollány Emőke Dr. Vári Anikó Köszönet nekik!

A módszer

Mi történik a hagyományos osztályteremben? (Általában.) (A KASZK kivételével.)

A tanár leadja a tananyag elméleti részét: Szóban Táblára ír Prezentál Videóz Stb. A tanuló órai és házi feladatot kap, amit otthon elkészít, megtanul.

Mit csinál a diák?

Mi történik a tükrözött osztályteremben? 1. A tanulók először házi feladat formájában elsajátítják az elméleti tudnivalókat. Elektronikusan feladatokat kapnak, a tananyagról videót néznek. 2. A tanóra a tanár koordinálásával érdeklődésen alapuló tanulással folyik.

Mit csinál a diák?

Fő a változatosság! Ez csak egy módszer a sok közül és mint ilyen nem tökéletes. De talán megér egy próbát. Az elképzelés azért nem olyan nagyon új, csak ma márt mások az eszközök!

Köszönöm a figyelmet! SZÉP NYARAT!