Tanácsadás az iskolában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. Matejka Zsuzsanna „Gyógyszerterápiás gondozás”
Advertisements

A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Komplex Instrukciós Program
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
A KONZULTÁCIÓ FOLYAMATA Konzultáció a segítésben WJLF ÁSZM.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A képzőművészet-terápia
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
A szociális munka elméletek – IV. Humanisztikus és egzisztenciális elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991, old.
DÖNTÉSELMÉLET A DÖNTÉS = VÁLASZTÁS A döntéshozatal feltételei:
Stratégiai tervezés.
A projekttervezés első lépései
Fejlesztési koncepció
Rendszer és modell szeptember-december Előadó: Bornemisza Imre egyetemi adjunktus.
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
AKUT BETEGSÉGEK ELLÁTÁSA
Pedagógiai Értékelési Konferencia
A szervezeti problémák kezelése
Döntéselőkészítés, döntéstámogatás
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Együtt egymásért és magunkért
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
DÖNTÉSELŐKÉSZÍTÉS, DÖNTÉS
A pánikbetegség kezelése
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
A KONZULTÁCIÓRÓL BEVEZETÉSKÉPPEN
Alkohol- drogproblémák és a segítés lehetőségei kurzus
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Az esetismertetés szerkezete Ágoston-Héderné 1. A kliens bemutatása 1.1. A realitások a kliens életkora, egészségi állapota, mentális képességei jövedelmi,
Klinikai pszichológus a közösségi pszichiátriában
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Okostelefonnal támogatott fizikai kísérletek
Családi csoport konferencia. a kliens egy ösztönző és őt bevonó hozzáállásból profitál a legtöbbet minden ember felelős a cselekedeteiért, és tiszteletben.
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
A PROTOKOLLOK SZEREPE A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATI FELADATOK ELLÁTÁSÁNAK TÁMOGATÁSÁBAN (TÁMOP B) Szitó Imre fejlesztéskoordinátor, főmunkatárs EDUCATIO.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Reflektív gondolkodás
Interkulturális mediáció bemutatása - ROMED2-ROMACT Interkulturális mediáció megvalósulása elméletben és gyakorlatban Jászfényszarun ROMED2-ROMACT programon.
AZ ON-LINE ELEMZÉSI SZOLGÁLTATÁSOK FEJLESZTÉSE A MEZŐGAZDASÁGI VÁLLALKOZÁSOK SZÁMÁRA Pisartsov Andrei Nik.
Vállalkozásfejlesztés Kazincbarcika térségében Wächter Balázs.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A magyarországi pályatanácsadók kompetenciajegyzékének összeállítása és harmonizálása az európai standardokkal Kutatási beszámoló Előadó: Fejér Noémi 2009.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta február 1.
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
Kutyás terápia alkalmazása szegregált intézményekben Köböl Erika gyógypedagógus, terápiáskutya-felvezető, habilitációs kutya kiképző, AURA Segítő Kutya.
A szakiskola jelene és jövője
A képzőművészet-terápia
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
Tempus Közalapítvány május 16. Bethleni Zsuzsanna
Cégnév Üzleti terv.
„Kutatónak lenni azt is jelenti, hogy te vagy az első, aki megért valamit. Ez egy fantasztikus érzés, amit ha soha nem éreztél, nehéz megérteni.” (Forrás:
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Tanácsadás az iskolában Szociálpedagógia WJLF Pedagógia BA

A KONZULTÁCIÓ SZINTJEI- AZ ÖTLÉPCSŐS MODELL pszichoterápia A problémák kiterjedtebb körével való foglalkozás Döntést akadályozó tényezőkkel való foglalkozás Mérlegelni segítés Információs szint WIEGERSMA (1976)

Kompetenciahatárok – WIEGERSMA (1976) Ötlépcsős modellje

A konzultáció és terápiás munka megkülönböztetése különbség Cél Folyamat Módszer Célcsoport Intenzitás Ülések Képzettség Forrás: D. RAHM (1986) Gestaltberatung. Paderborn alapján, 59-76. old.

Tanácsadási modellek MODELL Cornier és Hackney Brammer Ritoókné Ádám Magda, Szilágyi Klára

Tanácsadási modellek II. Munkatanácsadás (Szilágyi Klára)

A tanácsadás folyamatának lépései - Egyszerű problémamegoldó modell Öndefiníció, a szubjektív elemek tisztázása (SWOT) következmények alternatívák A probléma definíciója Hiányzó információk megszerzése A befolyásoló tényezők figyelembe vétele döntés következmények A probléma megfogalmazása a probléma körülírása: érzelmi, kognitív, viselkedésbeli a probléma történetének, okainak feltárása a probléma fennmaradási körülményeinek tisztázása pontos, részletes és rugalmasan alkalmazható beavatkozási terv kidolgozása kiértékelés

A kliens viszonya a problémához / segítséghez Problémához való viszony Megoldáshoz való viszony Segítségigény Segítségkérés módja A tanácskérés előtt már megvan a kliens válasza, csak infoi hiányoznak a kivitelezéshez (advising – tájékoztatás) Reális megoldás A megoldás kivitelezéséhez szükséges információt kér Rövid idő, tömör kérdések A tanácskérés előtt már megvan a kliens válasza, csak megerősítést vár (guidance – útmutatás) objektív megoldás Bizonytalanság eloszlatása, tisztázás, eredmények megbeszélése, erőforrások keresése Igény szerint a kliens végigvihető a tanácsadás minden fázisán A kliens még nem döntött, de alkalmas rá (counselling – konzultáció) Fel tudja mérni lehetőségeit és korlátait Támogatást, irányítást, végigkísérést igényel. Erőforrások átstrukturálása Differenciált tanácsadási folyamatot igényel Nem képes megoldást találni és azt kivitelezni (terápia) Döntésképtelen Személyiségprobléma tisztázása Meghaladja a tanácsadás kereteit, pszichológushoz kell küldeni Forrás: Vithner (Idézi: Szilágyi Klára: A tanácsadás módszerei I. Eger)

Személyi lap a tanulóról

Személyi lap a tanulóról II.

A deviáns veszélyeztetettség kísérleti prognosztikai skálája (Popper Péter)

A deviáns veszélyeztetettség kísérleti prognosztikai skálája (Popper Péter) II.

Módosítás (Szitó Imre 1991.)

Módosítás (Szitó Imre 1991.)

Módosítás (Szitó Imre 1991.)

Módosítás (Szitó Imre 1991.)

A tanácsadási folyamat dokumentálása

A tanácsadási folyamat dokumentálása II.