Tervezési folyamat.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

- tájékoztató.  Szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független,
A pedagógus szerepe a közösségi szolgálatban
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A közösségi szolgálat Dr. Kaposi József Budapest, január 17.
Komplex Instrukciós Program
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Házi dolgozat Csibésztábor, Csibésztanya – feketén - fehéren
1 SZERVEZETFELMÉRÉS A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZERVEZETNÉL Szakmai Nap, Budapest május 7. Gula Flórián balesetvizsgáló Tükör az Európai Vasúti Ügynökség.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Projektciklus- menedzsment (PCM)
integrációs szaktanácsadó
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési rendszer
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
A PROJECT CITIZEN PROGRAM HONOSÍTÁSÁRA INTÉZMÉNYÜKBEN
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
Intézményvezetők válaszai a tanulmány kérdéseire.

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
Készítette: Szirmai István
A beiskolázás előkészítése
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Pedagógus értékelési rendszer
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
(Hatályos: I. 1-től) 4.§ (15) A közösségi szolgálat: - szociális, - környezetvédelmi, - a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, - szervezett.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Iskolai közösségi szolgálat
Az IKSZ alapelvei, céljai
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Felkészítés a közösségi szolgálatra
Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ) a fogadóintézmény szempontjából
A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
Diákok a „második” sorból
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 4
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Előadás másolata:

Tervezési folyamat

A tapasztalati tanulás 4 szakasza John Dewey szerint 2. Tervezés 3. Cselekvés 4. Tanulság levonása 1. Megfigyelés

Tapasztalati tanulás

IKSZ – HÁRMAS EGYSÉG és tapasztalati tanulás TERVEZÉS TEVÉKENYSÉG - cselekvés ÉRTÉKELÉS – tapasztalatok ÚJRATERVEZÉS - megfigyelés

IKSZ folyamata TERVEZÉS: ALAPELVEK – CÉLOK – ERŐFORRÁSOK SZÁMBAVÉTELE TEVÉKENYSÉG: FELADATOK – ESZKÖZÖK, ERŐFORRÁSOK FELHASZNÁLÁSA – PEDAGÓGIAI CÉLOK MEGVALÓSÍTÁSA ÉRTÉKELÉS, REFLEXIÓ: INTÉZMÉNYI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS – DIÁKOK FEJLESZTÉSE

A tervezés szempontjai Célok Alapelvek Adottságok, lehetőségek, tapasztalatok Tevékenységek, fogadóintézmények Humán erőforrás a szervezésben, a lebonyolításban és a dokumentációban

Önkéntességre nevelés IKSZ – célok Érzelmi intelligencia Önbizalom Felelős döntéshozatal Önkéntességre nevelés Közösségépítés Aktív állampolgárságra nevelés Személyiség fejlesztés Pályaorientáció Felelősségvállalás Kritikus gondolkodás Vezetői készségek Szociális érzékenység Állampolgári kompetencia Kommunikációs készség Konfliktuskezelés Együttműködés Problémamegoldás Társadalmi felelősségvállalás Empátia

FENNTARTHATÓSÁG SZERVEZETT KERETEK ANYAGI ÉRDEKTŐL FÜGGETLENSÉG KÖLCSÖNÖSSÉG FENNTARTHATÓSÁG ARÁNYOSSÁG KÖZVETLENSÉG KETTŐS CÉL: SZOLGÁLAT/TANULÁS EGYÜTTMŰKÖDÉS SZERVEZETT KERETEK VÁLTOZATOSSÁG RÉSZREHAJLÁS ELLENESSÉG

IKSZ – érintett személyek Intézményvezető, iskolavezetőség Pedagógusok: IKSZ koordinátor, IKSZ munkacsoport, osztályfőnökök, szaktárgyi pedagógusok Iskolatitkár Diákok Szülők Fogadó szervezet képviselői: mentor, kapcsolattartó

FELKÉSZÍTÉS, ÉRZÉKENYÍTÉS KAPCSOLATTARTÁS EGYÜTTMŰKÖDÉS KOMMUNIKÁCIÓ FELKÉSZÍTÉS, ÉRZÉKENYÍTÉS ÉRTÉKELÉS, REFLEXIÓ

A tanulók bevonása a tervezésbe

A tanulók bevonása a tervezésbe, újra tervezésbe Milyen szerepekre alkalmas egy tanuló? megfigyelő kreatív megoldásokat kereső döntéshozó szervező egymást nevelő értékelő TAPASZTALATI TANULÁS!

A tanulók bevonása a tervezésbe – értékelésük, reflexióik felhasználása CÉLJA: Az aktív állampolgári szerepre nevelés Demokráciára nevelés Együttműködésre nevelés Felelősségvállalásra nevelés Hosszú távú nevelő hatás elérése összhangban az IKSZ CÉLJAIVAL

PDCA szemlélet és ciklus

A bevezetés nehézségei TERVEZÉS ? az IKSZ főbb problémái tisztázatlan célok felkészítetlen pedagógusok, fogadó intézmények pedagógus, fogadó szerv, diák motivációjának hiánya magas diákszám, elhelyezési problémák kommunikációs, adminisztratív hiányosságok valós feladat hiánya, "papírozás"

Van MEGOLDÁS a problémákra? MEGFELELŐ CÉLOK KIJELÖLÉSE – INTÉZMÉNYI ARCULATHOZ IGAZÍTVA ÁTGONDOLT TERVEZÉS – SZABÁLYZAT, ÜTEMTERV, ERŐFORRÁSOK ALAPELVEK BETARTÁSA – PEDAGÓGIAI PROGRAM, SZABÁLYZAT GONDOS FELKÉSZÍTÉS – ÉRZÉKENYÍTÉS, MOTIVÁLÁS VALÓS, ÉRTELMES FELADATOK KIJELÖLÉSE - PROJEKTEK FOLYAMATOS KÍSÉRÉS – REFLEXIÓ, ÉRTÉKELÉS DOKUMENTÁLÁS - MEGFELELŐ MÓDSZEREK KIVÁLASZTÁSA HATÉKONY, ŐSZINTE KOMMUNIKÁCIÓ

IGEN A TOVÁBBKÉPZÉS SORÁN IGYEKSZÜNK SEGÍTENI, HOGY A FELMERÜLŐ KÉRDÉSEKRE KÖZÖSEN MEGTALÁLJUK A VÁLASZT.

FELADAT IKSZ SZABÁLYZATOK ÁTTEKINTÉSE CSOPORTOKBAN Mit tartalmaz? – szükséges / felesleges elemek Megfelelő mélységben tárgyalja az egyes témaköröket? Mit szabályoz? Tevékenységek Illeszkednek az intézmény arculatához? Milyen területeken szervezi az iskola az IKSZ-et? Szabályozza az intézményen belül végezhető feladatokat? Hogyan? Ki miért felelős a szervezetben? Tartalmazza az intézményben alkalmazott dokumentummintákat? Mit tartalmaznak a dokumentumok? Alkalmazott záradékok megtalálhatók?

SZABÁLYZAT Jogszabályok - csak lista, nem ismétlés Célok, alapelvek – inkább PP Iskola feladatai Résztvevők / szereplők – kinek mi a feladata (szülő, tanár, of., diák, koordinátor, iskola vezetősége) Fogadóintézmények teljes köre – nem ide, inkább honlapra Helyszínek – külső / belső Időkeretek Dokumentáció, záradékok – mellékletben minták

PDCA szemlélet és ciklus PDCPDCAA szemlélet és ciklus PDCA szemlélet és ciklus Check- ellenőrzés- értékelés Act- beavatkozás Do- megvalósítás Plan – tervezés IKSz több szinten diák- iskola- fogadó intézmény Tevékenység Kísérés - reflexió Visszacsatolás - korrekció