Nemzeti parkok szerepe az ökológiai szemlélet megismertetésében és formálásában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 Sajtótájékoztató Kis Gergely Ügyvezető igazgató Madar Norbert Tanácsadó Palocsay Géza COO
Advertisements

Szegi község turizmusfejlesztése Kérdőív a fejlesztés koncepciójának összeállításához értékelés.
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
SZAKMAI MUNKÁNK MISKOLC Készítette: Machán Jánosné.
Környezeti nevelés Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság Ökoturisztikai és oktatási osztály 2009.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
ÖVEGES KONFERENCIA Mosonmagyaróvár június 27.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Budapest-Fasori Református Kollégium Julianna Általános Iskola.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
A gyermekek helyzete és az esélynövelés lehetőségei a mai Magyarországon Előadás a „Programok a gyermekszegénység ellen” Biztos Kezdet konferencián, 2008.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
A év értékelése és a év újdonságai
Helyi védett értékek bemutatása
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Káros szenvedélyek A szenvedélybetegség – másként addikció vagy kóros szenvedély – hátrányos helyzetbe hozhatja az érintett személyt és környezetét is,
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
Bevezetés a környezetvédelembe
A program általános célja
HHR.
A REFORMPEDAGÓGIAI ÉS ALTERNATÍV ISKOLÁKBAN
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Ptolemaiosztól Newton-ig
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
Környezeti Kontrolling
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Bevezetés a környezetvédelembe
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Tóalmási Mesevár Óvoda és Konyha
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Előadás másolata:

Nemzeti parkok szerepe az ökológiai szemlélet megismertetésében és formálásában Malatinszky Ákos

Hétköznapi hasonlatok Ha a Föld akkora, mint egy alma, akkor a földkéreg tizedolyan vékony, mint az alma héja, a földi élet és a vízburok pedig nem több, mint az alma héján a hamvasság a kéreg alatt forró, izzó óceán: a földköpeny ennek legfelső része kemény, a kéreggel együtt mozog, mint a tutaj a víz színén

Hétköznapi hasonlatok Ha a Föld története egy könyvsorozat, amelynek minden oldalára 1 millió év történetét írták, akkor ez összesen 4500-4600 oldal. 9 kötetbe rendezve (kötetenként 500 oldallal) az embert az utolsó kötetben az utolsó előtti lapon találjuk meg először, az emberiség írott történelme pedig az utolsó lapon, az utolsó előtti sorban kezdődik.

A szemléletformálás eszközei 1. Erdei iskolák „Az erdei iskola az anyaiskola székhelyétől különböző helyszínű, a környezet adottságaira építő többnapos tanulásszervezési forma. A terepi ismeretszerzést közös cselekvéshez köti. A tanítás helyszínével szorosan és szervesen összefügg a tananyag, a képességfejlesztés és a közösségi tevékenységekhez kötődő szocializáció.” (Lehoczky J.)

Tehát: fontos tanulásszervezési forma, legfontosabb sajátossága a komplexitás a tanulókat a természetes környezet egészével ismertetjük meg, nincsenek tantárgyak, a megismerés célja, hogy a diákok minél inkább elmerüljenek az adott jelenségben és felfedezzék a fontos összefüggéseiket nem csak az oktatás a feladata, fontos, hogy a diákok közösen részt vegyenek a tevékenységrendszer kialakításától kezdve az utólagos értékelésig tartó valamennyi fázisban.

A nemzeti parkokban 2012-ben összesen 1,4 millió látogatót regisztráltak, ami az előző évhez képest 10%-kal több vendéget jelent. 2011-ben a regisztrált vendégek 59%-a kifejezetten a nemzeti park meglátogatása céljából kelt útra, többségük (51%) családdal együtt érkezett

Az igazgatóságok fenntartásában jelenleg 28 fogadó-, látogató- és oktatóközpont üzemel, emellett 161 saját fenntartású tanösvény, 8 tájház, 3 arborétum és botanikus kert, 52 egyéb bemutatóhely és 42 turizmus számára megnyitott barlang

Duna-Ipoly Nemzeti Park

Balaton-felvidéki Nemzeti Park

Duna-Dráva Nemzeti Park

Kiskunsági Nemzeti Park

Duna-Ipoly Nemzeti Park, Nagykőrös

Matsalu Nemzeti Park látogatóközpontja, Észtország

Museonder: De Hoge Veluwe Nemzeti Park, Hollandia

Glacier Nemzeti Park, Kanada

Jelenleg erdészeti vállalatok üzemeltetésében 29, nemzetipark-igazgatóságok fenntartásában 15 erdei iskola működik

A szemléletformálás eszközei 2. Táborok (természetismereti / természetvédelmi) Az egyik legnagyobb múltra visszatekintő és máig egyik leggyakoribb környezeti nevelési forma. MME: három évtizede rendszeresen szervezett ornitológiai és természetvédelmi táborok Göncöl Szövetség és tagszervezetei: húsz éve indított Süni táborok gyerekek általi természetmegfigyeléstől fiatalok természetvédelmi munkavégzéséig, tanösvények kialakításáig élőhely-rekonstrukcióig számos szinten kínálnak programokat, a tábort átívelő keretmese révén egységes rendszerbe foglalva a botanikai, zoológiai, geológiai, csillagászati, néprajzi és gyakorlati túravezetési ismereteket.