Filmek, videók a nyelvórán.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy kreatív tanulási eszköz
Advertisements

Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Médiapedagógia.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
Egy ötlet megvalósítása
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Euroexam nyelvvizsgákra
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Rádai Péter Euroexam Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülő diákoknak Angol, német B2 / C1.
Az üzleti szaknyelvi ECL nyelvvizsga
Új utak és lehetőségek a középiskolások
Elek Nikolett, Mavrák Katalin november 10. Gyere ki a hóra! - lefolytatott utcai viták érvelési hibáinak elemzése.
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Fejlesztési koncepció
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Negyedik előadás. Az emlékezés Fogalma: Korábbi tapasztalataink felidéződése a kiváltó inger szükségszerű jelenléte nélkül a megismerés a múltra is kiterjed.
Metakognicióra épülő olvasási stratégiák és szövegértő olvasás
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.
Projektmunka.
A mérhető és a mérhetetlen Kompetenciafejlesztés az Ikerkönyvekkel.
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
A szövegértés tanítása II.
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
„Sztárok” az irodalomban
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Kompetencia alapú idegen nyelvi
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
A szövegértési feladatok összeállítása
A szövegértési feladatok összeállítása
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
FD - FEJLŐDÉSI DISZKALKULIA vizsgálata és terápiája DL lapokkal
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
Gyermekvilág régen és ma
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Kommunikáció.
Matematika és szövegértés Raátz Judit ELTE BTK Mai Magyar Nyelvi Tanszék.
Informatika Oktató: Bock Ádám. Prezentáció készítés PowerPoint program segítségével.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
Általános iskolai német sorozatok
A konszekutív tolmácsolás oktatásának módszertani kérdései
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
előadások tervezése és kivitelezése Kovács Ilona egyetemi tanár
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
A mozgókép kultúra és médiaismeret tantárgy lehetőségein keresztül
Hatékony és pontos munkavégzés
Tanulási technikák A tanulási stratégiák.
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Hatékony és pontos munkavégzés
Minta prezentáció a régió és területfejlesztés kurzushoz
Előadás másolata:

Filmek, videók a nyelvórán

MIÉRT? Kommunikáció központú nyelvtanítás

Többcsatornás érzékelés - segíti a megértést Kísérlet – ugyanaz a szöveg videóval, csak auditív formában – többet értenek belőle, saját szövegértésüket jobbnak tartják Kizökkent a "nyelvórán vagyok" érzésből, eltér a megszokottól Valós, autentikus kommunikációs helyzet Kép keretet ad a hallottaknak, kontextus

Kép segít a hiányzó információk pótlásában, nehéz szavak megértésben, a hallottak értelmezésében Segít a hallottak rögzítésében, bevésésében ismételt felidézésében Élményszerűség – eredményesebb tanulás - motiváció

MI A CÉLUNK? Illusztráció Vitaindító Az óra „motorja” Szövegértés fejlesztése Nyelvtani szerkezetek beszédbeli használatának szemléltetése Különböző beszédszándékok, érzelmek nyelvi kifejezése Ország ismereti információk bővítése Illusztráció Vitaindító Az óra „motorja”

HOGYAN? Feladatok 3 fázisban I. A film megtekintése előtt Előkészítés, ráhangolás Ne keletkezzen frusztráló hatás Meglévő tárgyi – nyelvi ismeretek mozgósítása Asszociogram a témához a cím alapján Feladatlap frekventált szavakkal

Kivágott jellemző kép/cím – feltételezések megfogalmazása – Miről szólhat a film?

Képek feltételezett sorba rendezése indoklás/történet - érdeklődés felkeltése C F

II. A film közben 1. Film megállítása egy fontos mozzanat előtt – hogyan folytatódik? 2. Részletekben lejátszani összefoglalás szóban feladatlap – párbeszédek rekonstruálása - Bevezetőben kapott képek sorrendbe rendezése

III. A film után Újbóli megtekintés során 1. Hozzárendeléses feladatok / képek, jelenetek – korábbi feltételezések ellenőrzése 2. Célzott, szövegértést ellenőrző feladatok / igaz-hamis 3. Képekhez jegyezetek írása * 4. Képek - előre megírt tartalmi összefoglalók* párosítása - hozzárendelés 5. Vélemények a tartalomról, megformálásról 6. Szerepjáték 7. Utószinkron – lejátszás hang nélkül

Testre szabottan – nehézségi fokozatok - nyelvi ismeretek – készségek szerint Nézd meg ismét a filmet és jegyezd fel a képekhez tartozó legfontosabb információkat kulcsszavakban.   ………………………………………………………….. ………………………………………………………….. …………………………………………………………… …………………………………………………………….

Nézd meg ismét a filmet és írd a megadott kulcsszavakat a megfelelő kép alá. funkfreie Zone einrichten „Offline-Urlaub“ per Mobiltelefon erreichbar sein für die Kundenbetreuung zuständig sein digitale Reizüberflutung Mobiltelefone einsammeln am Laptop Mails checken

Nézd meg ismét a filmet és válaszd ki a képekhez tartozó szövegrészletet. A. Mittlerweile setzt jedoch eine Gegenbewegung ein: In der niederländischen Stadt Amsterdam wurde zum Beispiel eine funkfreie Zone eingerichtet. Auch in der britischen Hauptstadt London gibt es Orte gegen digitale Reizüberflutung. B. Die 38-Jährige ist bei einem österreichischen Dienstleister angestellt. Dort ist sie für die Kundenbetreuung zuständig. Zwischen telefonischen Anfragen beantwortet sie täglich rund zweihundert E-Mails. C. Eine andere Möglichkeit: der sogenannte „Offline-Urlaub“ mitten in der Natur. Auch der Biobauernhof „Laussabauer“ in Österreich bietet seinen Gästen dieses Konzept an. Die Mobiltelefone werden hier beim Urlaubsbeginn eingesammelt.

Gondoljuk át! Milyen filmet/videót válasszunk? Játékfilm – egész film? Dokumentumfilm Interjú Videoklip Reklám TV híradó Tananyaghoz tartozó videók – didaktizált anyagok

érdekes - provokatív - valóságos vita kiváltása Cél: szemléltetés dokumentumfilm, rajzfilm, reklámok helyzetet, egy nyelvi szerkezetet jelenítenek meg globális elemzés - a nem verbális tartalmak kifejezése vitaindító érdekes - provokatív - valóságos vita kiváltása megvitatásához elégséges nyelvi ismeretek frusztráló hatás – gondolatok adekvát kifejezése

A kép és a szó közötti kapcsolat Melyek a gyors megértést segítő elemek? Redundancia a kép és szöveg között (a képi és a verbális üzenet azonos) > könnyű megértés 2. Kiegészítő viszony a kép és a szöveg között 3. Kontraszt a képi és a verbális üzenet között > zavaró lehet

A téma feldolgozásának melyik szakaszában? bevezetésként összegzésként – szókincs birtokában, annak megerősítésére Időtartam – 5-15 perc Hányszor nézzük meg, hogy ne fulladjon érdektelenségbe? Feliratozott verzió? Transzkripció – használjuk-e?