Zöld reklámok
Zöld reklámok http://365.postr.hu/rendezok-remalma-hogyan-lehet-sikeres-zold-reklamot-csinalni-h http://www.alternativenergia.hu/video-10-legjobb-zold-reklam/40789 http://psprovocative.com/kedvenc-zoldsegeink/
https://www.youtube.com/watch?v=OW-p_3NbtVI https://www.youtube.com/watch?v=m3rsNamXkgA#t=14 https://www.youtube.com/watch?v=j-SH85wtSoY
A Coca Cola és a WWF közös összefogásaként a széndioxid szennyezés csökkentéséért megszületett ez a teacserjéktől burjánzó plakát. http://psprovocative.com/kedvenc-zoldsegeink/
Víz elmossa, de nem baj…
Szépség ára… http://psprovocative.com/kedvenc-zoldsegeink/
Játék a logóval….
Választási lehetőségek
Egyéni és közösségi felelősség „… egyéni jólétünk elválaszthatatlanul kötődik valamennyi embertársunkéhoz, illetve a környezethez, amelyben élünk. Ebből pedig az következik, hogy minden cselekedetünk, szavunk és gondolatunk, bármilyen jelentéktelennek tűnjék is, nemcsak ránk magunkra, hanem mindenki másra nézve is következményekkel jár.” Őszentsége a Dalai Láma (2001): Ősi bölcsesség, modern világ Európa Könyvkiadó
Felelős termék amelyet környezetbarát- környezetet kevéssé terhelő- módon állítottak elő, amelyek kereskedelme során a termelő is hozzájutott a méltányos jövedelemhez, amely helyi, vagy a forgalmazás helyéhez közel előállított termék.
Címke adatbázis http://tudatosvasarlo.hu/cimkek
Környezet iránti felelősség, ökológiai termék Az Unióban 2010. június 1.-től kezdve az új bioterméket egységesített zöld jelzéssel látnak el, amelyet legkésőbb 2013-ra minden EU-s országnak használnia kell, és az említett termékeken láthatóvá kell tenni a vásárlók számára.
Magyar biotermék Biokontroll Hungária Nonprofit Kft. ellenőrző és tanúsító szervezet mára már a magyarországi biotermékek közel 95%-át ellenőrzi.
Reform- és natúrélelmiszer …nincs se jogszabályi definíció, se ellenőrzési rendszer. Ugyanakkor- mivel a termékcímkézés nem kötelező-, számos olyan termék is létezhet, amely megfelel a biotermékekkel szemben támasztott követelményeknek, de nem rendelkezik ökocímkével.
Méltányos kereskedelem- Fair Trade A Fair Trade (FT) mozgalomnak az a fő célja, hogy a harmadik világ országaiban élő termelők méltányos árat és biztos jövedelmet kapjanak az áruikért. A méltányos kereskedelem lényege, hogy az általános világpiaci áraktól függetlenül olyan árban állapodnak meg a résztvevők, amely valóban kifejezi az előállítók anyagi és munkaráfordításait.
Segítő vásárlás
Helyi termék
Magyar termék Az a magyar termék, amely 100 százalékban magyar alapanyagból készül,azt Magyarországon dolgozzák fel és csomagolják.
Hazai termék Azokat a termékeket, amelyek magyar, de külföldi alapanyagot is tartalmaznak, ám Magyarországon gyártják azokat, hazai termék kategóriába sorolják.
Hazai feldolgozású termék Magyarországon készítenek de külföldi alapanyagból.
Furcsa dolgok A kép a Tudatos Vásárlók Egyesületének FB oldaláról származik
Tudatos Vásárlók Egyesületének „Jó termék” adatbázisa http://tudatosvasarlo.hu/jo_termekek/etel-ital/tea_kave_kakao_csokolade
„Good enough is good enough”
„Választás paradoxona” Barry Schwartz Ha jobbra várunk, miközben a jót, vagy az „elég jót" elszalasztjuk. Herbert Simon Nobel-díjas közgazdász általános tétele - miszerint nem mindig érdemes a jobbra várni, ha az elég jó, illetve ha a megfelelő rendelkezésünkre áll - nemcsak a vállalatok üzleti lehetőségeire érvényes, hanem a vásárlás egyéni döntéseire is. http://www.ted.com/talks/lang/en/barry_schwartz_on_the_paradox_of_choice.html
Natúrhatnám polgár „A zöld tudás és a zöld fogyasztás különbsége nem elhanyagolható tényező. Aki műanyag tálban keveri a tésztát, az sem biztos, hogy azért teszi, mert megveti a kézzel faragott, öblös fatálakat, hanem mert másra nem futja neki. Akinek a fürdőszobájában bio-szemránckrémet pillantunk meg, arról még ne feltételezzünk emelkedettséget, egyszerűen csak meg tudja fizetni, és az öregedéstől ugyanazzal a félelemmel menekül, mint a "kommersz vásárló".” Szvetelszky Zsuzsanna (2003): Natúrhatnám polgár Liget 2003/7
Mítosz „Az Alana öko pelenka előállításánál mellőztük a felesleges alapanyagokat, ugyanakkor garantáljuk a megszokott prémium minőséget. A felhasznált cellulóz környezetbarát módon oxigénnel fehérített, és környezetkímélően megművelt erdőkből származik. A légáteresztő, nedvszívó magot körülvevő fólia biológiailag 100%-ban, a nedvszívó mag 20%-ban bomlik le. A pelenka csomagolása teljes mértékben komposztálódik.” -olvasható a pelenka ismertetőjében a cég honlapján. Hogy mi lesz a többi 80 százalékkal? Erről már nem tudunk semmit sem.
Furcsa termék „bio szalonna”