Hallókészülékek ellenőrzése, gondozása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az érintőképernyők.
Advertisements

Mire lehet/ne jó az iskola?
Kik azok a siketek?.
Repülőgépek felderítése a RADAR feltalálása előtt
ÉLETÜNK ÉS A ZAJ Keresztény Egészségtudományi Napok Pécs, június Zsilinszki János – egészségnevelő, zajszakértő.
OSZTÁLYSZERVEZÉS – KOMPETENCIA
Pedagógiai eszközök és módszerek a században
Az angyalmentők száma: 333. Ez egy különleges meditáció, amelynek segítségével vészhelyzetben is pillanatok alatt kapcsolatba léphetünk az angyalokkal,
Új típusú implantátumok.
A „HANGOK TANÁTÓL” A BESZÉDTECHNOLÓGIÁIG
Sajátos nevelési gyerekek a többségi iskolákban
EduKid Gyermek Hallásdiagnosztikai és Fejlesztő Központ
A fejhallgatók története
Jól vigyázz kicsi kéz, mit teszel…
Beszéd és hallásdiagnosztika tantárgy bemutatása BMEVITMM2030
Tisztelt Bíráló Bizottság!. Mi, a fiatal generáció nagy a csábítást érezünk arra, hogy a jövőt kutatva jóslatokba bocsátkozzunk, hogyan alakul az emberiség.
Az ETR és a NEPTUN tanulmányi rendszerekről
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az autizmusról É l e t e m a s p e r g e r - s z i n d r ó m á v a l.
Irány a suliba…. Gazdaság informatika… Megkapjuk az évközi feladatot.
A ZENEI ISMERETSZERZÉS ÚTJA
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
FOGÓDZÓ Gyermek Segélyezési Egyesület. A kezdetek … Úgy gondoltuk, hogy szeretnénk anyagi és érzelmi segítséget nyújtani azoknak a gyerekeknek, akik a.
Érdemes végignézned e képsort!
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Kölcsönös kizárás (bináris és nembináris szemaforok)
Virágok rev ű je… Az én egyetlen eszközöm, a nyugalom!
"Legyen az esély egyenlő ..."
A zaj elleni küzdelem világnapja április 20.
Fejlesztő munka I. félév. Fejlesztést végző pedagógusok: 4 fő ( 2 fő logopédus, 1 fő tanító / nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus, 1 fő tanító/
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
Onkológiai szakdolgozók képzése
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
Mozgásterápia a mindennapi gyakorlatban
Cochlearis implantátum
Integráló iskolák a közoktatásban
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
Minden időben P O W E R G E L Pitkin - reklámfotó.
Kérelem elektronikus benyújtása a Szolgáltatói Nyilvántartásba
Erőszakmentes iskola. Az erőszakosságot úgy írhatnánk körül, mint az egyén testi, szóbeli és érzelmi bántalmazása egy vagy több személy részéről Az erőszakosságot.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / HÁZT Ű ZNÉZ Ő BEN ZILAHI-SZABÓ EDIT.
Fogyatékos ember gondozása
Magas zenei teljesítményszint visszaszorítása zártkörű előadó helyiségekben Arató Éva MTA Akusztikai Osztályközi Állandó Bizottsága ülése Szeptember.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Jól vigyázz kicsi kéz Gyermekének.
Mérnöki tervezés december Hangelemző rendszer fejlesztése Symbian OS-re Hegedűs Iván Mihály Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai.
Továbbképző előadás Eger márc. 28
Lenne kedved egy rövid játékhoz?. A játek neve: Keresd!
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 A munka véglegesítése, nyomtatás.
differenciált képességfejlesztés az iskolában
BS_2 mikroszámítógép Felépítése Egyszerű áramkör Villogó LED Közlekedési lámpa LED kigyújtása alacsony /magas szinttel For…NEXT Változók deklarálása DEBUG.
«PATKÁNYETETŐ LÁDA» 1. 2 cm 26.5 cm 19 cm 11,5 TARTALMAZ: -1 KULCS -1 HOSSZÚ PÁLCA -2 RÖVID PÁLCA SZTENDERD ® Súly: 430 g.
Személyes életvitel. Tanácsok a személyes lelki szolgálathoz 1.Alapvető szempontok Hatékonyság titka a személyes kapcsolat Segítségedre, nevelésedre bízott.
Gyermekek hallási magatartási indexe KorZajkibocsájtók (közelítő SPL) (dB) Várt válaszok 0-6 hét50-70 Szem tágra nyitása, pislogás, megmoccanás vagy Alvásból.
ELTE SPECIÁLIS GYAKORLÓ ÓVODA ÉS KORAI FEJLESZTŐ MÓDSZERTANI KÖZPONT OM AZONOSÍTÓ: Korai Fejlesztés – Szülői elégedettség 2011/ db kérdőív.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Együttműködés a szülővel Hogy ne így legyen!. Cél Legyünk képesek a szülők eltérő véleményének az elfogadására, saját nézőpontunk meggyőző kifejtésére,
Trefort Ágoston Szakképző Iskola Sátoraljaújhely.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Egy- vagy kétoldali cochlearis implantáció?
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
Csonka Martin A hallókészüléktől a bilaterális cochlea implantációs műtétig Kaposvár,
Műtét előtt- műtét után
ISTEN Kahlil Gibran.
Fogyatékos ember gondozása
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Felzárkóztatás, korrepetálás, csoportbontás
Szeretettel nőnapra.
Előadás másolata:

Hallókészülékek ellenőrzése, gondozása A mindennapokban

A hallókészülékek Fül mögötti Hallójárati

Illesztések Hallójárati hk. Zárt illesztés Nyílt illesztés http://hallokeszulek.com/

Ellenőrzés és gondozás CI A rehabilitációs óra elején ellenőrizni kell a hallásjavító készülékek működését A cochleáris implantáció esetében ez az elemek működését jelenti, ill. a beszédhanghallás ellenőrzését Megfelelő működés esetén 6 méterről suttogott beszédhangokat érzékelni/ differenciálni tudnia kell a gyermeknek (érettségtől függően)

Ellenőrzés és gondozás Hallókészülék Probléma esetén az óra kezdetén már érezni lehet a gyerekeken/tanulókon, hogy nem hallanak rendesen. Kicsit zavartak, erősen szájra fókuszálnak, többször visszakérdeznek. DE gyakran erről nem tudnak a pedagógusok. A tanulók nem szólnak az őket tanítóknak. Van, hogy megfogalmazni sem képesek problémájukat.

Készülékek ellenőrzése A készülék meghallgatása sztetoklippel (illesztékkel, illeszték nélkül – van különbség). Probléma esetén: Az illeszték tisztítása (a tanuló önmaga tisztítja) A pedagógusnál kell lennie eszközöknek (szappan, zsebkendő) Az illeszték csövének páramentesítése Elemcsere (ha még mindig nem működik) Elemnek lennie kell a tanulónál, tanítónál, óvónőnél Ha még így sem működik, torzan szól: a készüléket el kell juttatni az audiológiára

A hallás ellenőrzése A tanulónak szájról olvasási kép nélkül kell tudnia meghallani, differenciálni a suttogott ún. Ling-hangokat. Ha itt bizonytalanságot érzékelünk, a gyermeknek/tanulónak gondjai adódnak a mindennapok során is. Az okokat meg kell keresni: kimerültség, hallásromlás, hurut, illesztékcsere, zajos tanterem, nem jól szervezett feladat …

Ling - hangok á ú í s sz m http://azephallasert.hu/ling-hangok-es-a-ling-teszt/

Sikeres mindennapokat! Fábiánné Bárány Zsuzsanna szurdopedagógus, logopédus