„Budapest RETRO” Közlekedés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Advertisements

Budapest, március 4. SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt.
Az M4-es metró elindulásával kapcsolatos felszíni tömegközlekedési változások.
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Budapest közlekedésfejlesztési projektjei
2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
Iparművészeti Múzeum A főváros egyik legszebb látnivalója a Lechner Ödön és Pártos Gyula tervezte, Zsolnay kerámiával fedett szecessziós palota. Gyűjteménye.
Készítette:Tóth Nikolett
Készítette: Birghoffer Péter
Városi járművek A egyéni rövid távú közlekedés eszközei.
Ha másért nem is volt szép, egyért biztos, akkor voltunk fiatalok !! 
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
E l a d ó. Az étterem Budapest központjában, a több, mint 200 éves Józsefvárosban, a József körúton található. Ez a körút Budapest egyik fő közlekedési.
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
0 Budapest, április 24. A dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Előadó: Zsákay László György turisztikai irodavezető Barta.
Stuttgart ERASMUSosként
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
Fényképes típusismertető Készítette: Ferencz Tamás
Település Településrendszer Településállomány. Nagyvárosok a magyar településrendszerben Készítette: Széplaki Dóra Debrecen, 2013.április 16.
Budapest mint világváros
Budapest Mint Világváros
Városi tömegközlekedés
Világunk egyik globális környezeti problémája a levegőszennyezésből adódó üvegházhatás és felmelegedés. A személygépkocsikból áradó gázok is felelősek.
Budapest a világváros.
Budapest turisztikai marketingje
Készítette: Greges Dániel
Budapest.
Budapest turisztikai marketingje
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
SZÖUL 서울 특별시.
Lakossági fórum 41. sz. főút km szelvényében lévő, Vásárosnamény II. Rákóczi Ferenc Tisza-híd és a csatlakozó ártéri szakaszok felújítása 2009.
Budapest közlekedésének fejlesztése: aktuális feladatok Vitézy Dávid munkacsoport-vezető Közlekedésfejlesztés munkacsoport szeptember 20.
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
 Környezetünkre legalább annyi figyelmet kell fordítanunk, mint bármi másra az életben. A mai emberek nagyon keveset törődnek környezetükkel és egészségükkel.
BUDAPEST Készítette: Bugyinszki Fruzsi. A közel egy hónapig tartó vásár évente több mint fél millió látogatót vonz Magyarország és Európa minden tájáról.
Sparhelt.
Magyar Autóbuszgyártó Kft.
Bolla Tibor vezérigazgató előadása
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Budapest Turisztikai Marketingje Készítette : Romolhatatlan Norbert.
TWIST Workshop MTA Regionális Kutatások Központja
Tevel (Bonyhádi kistérség).
LEGO Dacta program.
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
Kaposvár Alapadatok   Lakosság fő  Agglomeráció fő  gazdálkodó szervezet.
1 Dr. Emőd István, BME Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék Alternatív hajtóanyagok Alternatív járműhajtások Magyar CIVINET, szeptember 28, Zalaegerszeg.
 Az évi világkiállításra készült  Összmagassága :324 m  Torony: 300 m  24 m: tévé-adóantenna.
BusExpo 2017 Zsámbék, 2017.április 26. Zsákay László György BKV Zrt.
Volt egyszer teherautó gyártás is Magyarországon…!
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
Beloiannisz Híradástechnikai Gyár (BHG) története
A BKV Zrt. pozícionálása
BUDAPEST RETRO Készítette: Kustra Gergely 6. osztályos tanuló
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Budapest Programajánló
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Villamosközlekedés Nagyváradon
Az otthontól az egyetemig
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt.
Ha másért nem is volt szép, egyért biztos, akkor voltunk fiatalok !! 
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Előadás másolata:

„Budapest RETRO” Közlekedés Készítette: Braun Bettina 5. osztályos tanuló Intézménye: Megyeri Úti Általános Iskola (A diavetítés kattintásra működik.)

A tömegközlekedés 1968. január 1-jén – a korábban egymással vetélkedő vállalatok összevonásával – megalakult a Budapesti Közlekedési Vállalat. Az Ikarus gyár az autóbuszok nagyüzemi termelését valósította meg. Egy évszázada közlekednek autóbuszok és kötött pályás járatok Budapesten. Az emeletes vagy földszintes, sárgára, pirosra, kékre, kék-fehérre vagy égkék színűre festett, elektromos, motalkó, benzin, dízel, vagy dízel-elektromos hibrid motorral hajtott, szóló, pótkocsis vagy csuklós buszok túléltek mindent: világháborúkat, rendszerváltásokat, államosítást és privatizációt. Napjainkban is a megújuló, egyre korszerűbb közlekedési eszközök szállítják a legtöbb utast a fővárosban és az agglomerációban, így elmondható, hogy a ezek nem csupán a múlt és a jelen, de a jövő közlekedési eszközei is. Szent Gellért tér Nyugati tér

1959 őszén és 1960-ban 167 db-ot szerzett be a FAÜ (Fővárosi Autóbuszüzem) az új Ikarus-620- asokból. Ikarus-620 1960 novemberére elkészült a FAÜ saját tervezésű és kivitelezésű csuklós autóbuszának prototípusa. Az Ikarus-620-as motorját és hátsó lámpatestjét kapta, 160 fő szállítására volt alkalmas. Csuklós Ikarus-620

1964-ben miután igény mutatkozott egyrészt csuklós, másrészt az addig szokásos 60 személyesnél nagyobb buszokra az Ikarus egy teljesen új típuscsalád kialakítását határozta el. A jobb alapterület-kihasználás érdekében a motort a padló alá tették, és a vezetőülés mellett a jobb oldalon nyitottak ajtót. A járművek típusjelzése Ikarus-556, a csuklósé Ikarus-180 lett, a korabeli propaganda 100 ill. 180 személyesnek tartotta őket. Ikarus-556 Ikarus-180

Az Ikarus gyár a 60-as évek végén tervezte meg 200-as típuscsaládját, mely az egységes megjelenésű, de különböző méretű, városi, helyközi és távolsági autóbuszokkal minden kategóriában új típust kínált. Az új típuscsalád ezért a távolsági Ikarus-250-essel indult be 1969- ben, majd 1971-ben készült el a BKV részére a városi kéttengelyes Ikarus-260-as, és a csuklós Ikarus- 280-as prototípusa. Ikarus-250 Ikarus-260 Ikarus-280 A BKV Ikarus-260T trolibusza az első 200-as sorozatú Ikarus karosszériával épült magyar fejlesztésű trolibusz. A trolit 1975. január 27-én helyezték üzembe eredeti Volán sárga festéssel, 1976-ban pirosra festették. Ikarus-260T

1985-ben a bevált és megszokott típusok mellett két új prototípus is megjelent Budapest utcáin: egy Ikarus-415-ös, a 260- asnál alacsonyabb padlójú kéttengelyes, és egy Ikarus-284-es toló- csuklós autóbusz. Ikarus-415 A BKV, mai nevén BKK azóta is igyekszik egyre korszerűbb, esztétikusabb járműveket üzembe helyezni, melyek a környezetet is kevésbé károsítják… Ikarus-284

M2 metró 1970. április 3-án átadták a 2-es metró első, a Deák Ferenc tér és Fehér út közötti szakaszát, majd 1972. december 22-én üzembe helyezték a második szakaszt is, a Deák Ferenc tér és a Déli pályaudvar között. M1 metró Budapest létrejöttének százéves évfordulójára (1973) a Millenniumi Földalatti Vasutat meghosszabbították a Mexikói útig, illetve felszámolták a Hősök terénél lévő felszíni szakaszt. Ugyanebben az évben teljesen felújították a fogaskerekű vasutat is. M3 metró 1976-ban adták át első szakaszát a Nagyvárad tér és a Deák tér között. Ezen a vonalon már kiépítették az automatikus vonatvezető rendszert, ennek segítségével egy személy is vezetheti a szerelvényeket. A vonalat eredetileg Káposztásmegyerig tervezték, amely szakasza még ma sem épült meg. 

M2 metró Fogaskerekű M1 metró, Millenniumi Földalatti vasút A Földalatti felszíni szakaszának felszámolása

Az autózás A személyautók száma 1951-ben 8500, 1956-ban 11 ezer, 1960-ban pedig 31 ezer darab volt. Hazai gyártású autó híján, aki megengedhette magának, a nyolcvanas évek végéig Ladával, Trabanttal, Wartburggal, Volkswagennel, Moszkviccsal, Fiattal járt itthon. Az autók csak 1986 után váltak általános munkaeszközzé, azaz ebben az évben haladta meg a kikapcsolódáshoz való használat mértékét a munkára való felhasználás mértéke. A Kádár-korszakban az autó hiánycikknek számított. A személyautózás nem közlekedési, hanem gazdaságpolitikai ügy volt. A személygépkocsi-forgalmazás állami monopólium volt és a Merkúr vállalat bonyolította le 1989-ig.

Elöl Trabant 601-es, középen Moszkvics 412-es, hátul pedig egy Zsiguli parkol. A Zsigák gyártásának nagy vesztesei a Moszkvicsok lettek – fejlesztésükre egyre kevesebb pénz jutott. A Ladához képest elavultabb, de nem rosszabb Moszkitók nálunk főként vidéken futottak. 1961-65 között kezdődött a magyarországi autópálya-hálózat kiépítése, mely 1990-ig 267 km-t ért el. Emellett 82 km autóút, 6387 km hosszú más főhálózati út, 23 006 km alsóbbrendű út, összesen 29 742 km országos közút szolgálta már a gépjármű-közlekedés igényeit (beton, kő, aszfaltbeton, utántömörödő aszfalt, felületi bevonat burkolattal).

Ízelítő a személy- és teherautókból Lada 1200 Polski Fiat Volkswagen bogár Trabant P50

Skoda Octavia Barkas B1000 Moszkvics 407 IFA L60

És akik a lakosság segítségére voltak… Wartburg Zuk Z1 Volkswagen T2 És akik a lakosság segítségére voltak… Moszkvics rendőrautó IFA W50 tűzoltóautó NySA 522 S mentőautó

Köszönöm a figyelmet! Források: BUDAPESTI KÖZLEKEDÉSI VÁLLALAT honlapja http://www.bkv.hu/ (utolsó letöltés: 2016. 03. 28.) - FRISNYÁK ZSUZSA: A városi közlekedés eszközei Budapesten http://real.mtak.hu/23779/1/kozlekedeseszkozei.pdf (utolsó letöltés: 2016. 03. 28.) - GOOGLE KÉPEK - Révai új lexikona. Főszerk.: KOLLEGA TARSOLY ISTVÁN. Szekszárd, Babits Kiadó, 1996. Köszönöm a figyelmet!