M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Advertisements

M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Nemzeti Közlekedési Hatóság
2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
működtetési vezérigazgató-helyettes
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt. Budapest, szeptember 30.
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
Várpalota elkerülő építése
A vasúti járművek engedélyezése és a jármű-regiszter
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
Nyíregyháza, szeptember 09.
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
Tájékoztató az ÉÁOP vízrendezési pályázatainak szakmai véleményezéséről.
Fényképes típusismertető Készítette: Ferencz Tamás
Közúti és Vasúti járművek tanszék. Célja:az adott járműpark üzemképes állapotának biztosítása. A karbantartás folyamatait gyakran az üzemeltetést is kiszolgáló.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Közúti és Vasúti járművek tanszék. Fontosabb tevékenységek a lehetséges folyamat technológiában: A- a jármű azonosítása B- tisztítás C- diagnosztikai.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Phare ellenőr feladata, szerepe a Programban Karlik Csilla Közbenső Fórum 2002/2003 évi területfejlesztési Phare program Február 1. Debrecen.
1. Száva kocsiszínből kiálláskor (50-es oldalra) az egyvágányú pályaszakaszon lévő elágazó váltót… a) egyenes állásba állítja. b) kitérő állásba állítja.
1.Milyen jelzésű villamosokkal jár közösen az 59-es jelzésű villamos? a)18-as, 56-os és 61-es jelzésű villamossal. b)18-as és 61-es jelzésű villamossal.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
Intelligens közúti kereszteződés
Szennyvíztelepi döbbenet
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Nemzeti Civil Alapprogram 2010-es pályázati év Költségvetés tervezése.
VILLAMOSOK KISIKLÁSA KBSZ SZAKMAI NAP Budapest, május 7.
Szakmaválasztás 2010 szülői értekezlet feb.02.
Bolla Tibor vezérigazgató előadása
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
4. 1. Definíciók Közlekedés: Közlekedési rendszer:
AUTOMATIZÁLT KÁBELKONFEKCIONÁLÁSI TECHNOLÓGIA KUTATÁSA, INTELLIGENS KÁBEL ÉS EGYEDI CSATLAKOZÓK KIFEJLESZTÉSE VLG Kábelkereskedelmi Kft. Molnár János,
D.5. PÁLYAFELÜGYELETI UTASÍTÁS Budapest, II. 13. Magyarország 1/11 Feldmár Zoltán UNIRAIL KFT müszaki vezető.
1 Vasúti beruházások a vállalkozó szemszögéből Horváth Róbert Vezető technológus Swietelsky Vasúttechnika Kft. X. KÖZFORGALMÚ ÉS VÁROSI VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL.
„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELY ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN TERVEZÉS,
HÉV személyszállító járművek komplex rekonstrukciós programjának bemutatása Utastér komfortjának növelésére irányuló alprojekt eredményeinek ismertetése.
Az autópálya mérnökségek története Kovács Attila Fejlesztési és felújítási igazgató
es vonal József körút / Népszínház utca - Fiumei út / Magdolna utca, Orczy tér - Kápolna utca / Mázsa tér vonalszakasz 1. a.)A Blaha Lujza tér.
1.
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Milyen kialakítású a Móricz Zsigmond körtér M végállomás?
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
PROGRAM MEGNYITÓ dr. Becske Loránd, KBSZ főigazgató
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
A villanyvasút egyik megteremtője
Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt.
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Milyen kialakítású a Móricz Zsigmond körtér M végállomás?
Előadás másolata:

Az ALSTOM Metropolis járművek üzemeltetési tapasztalatai Bolla Tibor vezérigazgató prezentációját előadja Piros Kálmán jármű műszaki osztályvezető Budapest, 2014. március 27.

M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja Tények és adatok Átadás 1896. Május 3. Állomások száma 11 állomás Vonal hossza 4,4 km Hajtás Siemens & Halske Kocsiszekrény Schlik

M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja Régi M1-es vonal alagút kijárat I. generáció 11. psz. muzeális jármű 1973-as felújítást követően üzembe helyezett GANZ jármű II. Generáció (23 szerelvény)

Az M2 vonal építése 1949 – tervezés 1950 – az építés megkezdése 1953 – 1963 - az építés szünetel 1970 – a vonal átadása

Az M2 vonal építése Blaha Lujza tér felszíni kapcsolat építés Ev – típus (Kiváltotta az AM5-M2 típus) Ev3 – típus (Kiváltotta az AM5-M2 típus)

M3 Kőbánya-Kispest felszíni végállomás Budapesti metróvonalak – M3 M3 Kőbánya-Kispest felszíni végállomás Ev3 – típus (66 db motorkocsi) 81-es típus (195 db motorkocsi)

Budapest metróhálózata az M4 holnapi beindulásával

AZ M2 VONAL FELÚJÍTÁSA & AZ ALSTOM METROPOLIS JÁRMŰVEK ÜZEMELTETÉSI TAPASZTALATAI

M2 vonal felújítása 2003 Döntés a felújításról 2004 – 2007 Vonali állomások és létesítmények felújítása Járműtender kiírása 2006 máj. 30 szerződés a BMC-vel 22 db 5 kocsis szerelvényre

T2 prototípus jármű szállítása M2 járműtelepre 2009-ben

Típusvizsgálati teszt problémák Menekítő létra – rámpa kérdése Fékrendszer biztonsági szintjének igazolása

Típusengedély megszerzése 2010 – NKH elutasító határozata 2011 – Az Alstom teljesítette az előírásokat 2012 – Típusengedély NKH általi kiadása 2012 – Sorozatjárművek szállítása

Új szerelvények forgalomba állítása az M2 vonalon Az első szerelvény forgalomba helyezése: 2012. szeptember 7. A régi & új szerelvények együtt teljesítettek szolgálatot Az orosz szerelvények kivonása a folyamatos járműszállítással és a forgalomba helyezéssel párhuzamosan 2013. június: forgalomba áll a 22. AM5-M2 típusjelű Metropolis metrószerelvény

Járműpark folyamatos cseréje

Karbantartási szerződés A karbantartást a BMC végzi A karbantartási szerződés időtartama 3 év járművenként Opcionálisan kiegészíthető a teljes járműparkra az utolsó jármű szállítási időpontjához igazítva

Futásteljesítmények az elindulástól

Karbantartások száma az elindulástól db Karb. típus

Garanciális és preventív javítások a szerelvényeken Preventív javítások a garanciális időszakon belül a megbízhatóság növelése érdekében (1,5 év) Utasajtó Utastájékoztató rendszer Hajtás Kamera

A 2-es metróvonalon befejeződött a korszakváltás Összegzés 2013. májusától már csak Metropolis-ok üzemelnek a 2-es vonalon Magas szintű rendelkezésre állás – régi szerelvényt nem kellett forgalom állítani A BKV járművezetők és alkalmazottak oktatása befejeződött A technológia transzfer megtörtént A 2-es metróvonalon befejeződött a korszakváltás

Köszönöm a figyelmet! Budapest, 2014. március 27.