A kápia paprika lehetőségei az export piacokon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
Advertisements

A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Kvantitatív módszerek
Az üzleti terv.
5.1. Marketingkutatás •Szekunder- versenytársak, nyilvános adatok •Primer- versenytársak •Szóbeli megkérdezésköltséges.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Nemzeti Fenntartható Fejlődési Keretstratégia. Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács Széleskörű társadalmi képviselet (pártok, szakszervezetek, kamarák,
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A piac Szakiskola.
A befektetési környezet
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Készítette / Author: Tuska Katalin
2011. március 20. Disztribúciós hálózat Zsibrita Mátyás –
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Marketingkommunikáció
Logisztika 6.előadás.
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
Fedezetelemzés Schiberna Endre.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
PIACI INFORMÁCIÓS RENDSZER
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Leslie Chadwick Vezetői számvitel c. könyvének ismertetése Készítette: Nagy Katalin (PAURWK)
NATO minőségbiztosítási követelmények a tervezésre, fejlesztésre és gyártásra Termék Műszaki kiszolgálás, karbantartás, javítás Csomagolás,
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Ellenőrzés, visszacsatolás
Könyvvizsgálat alapjai
II. Logisztikai tervezés
Az értékesítési rendszer
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Vállalatgazdaságtani alapfogalmak
A jelenlegi válság és a reálszféra Chikán Attila egyetemi tanár, igazgató Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató.
Nyereség, fedezetei pont fedezeti hozzájárulás
Az innováció típusai.
Az innováció következményei. A., A következmények vizsgálata – az eddigiek során igen kevés figyelmet fordítottak rá I. Az ügynökök véleménye II. A hagyományos.
Szabó Márton Kopint –Tárki Zrt. ELÁRASZTJA A MAGYAR PIACOT AZ IMPORT ÉLELMISZER ?
AquaTerr Kft. Készítette: Tóth Péter. Profil: Az AquaTerr Kft. elsődleges célja olyan terráriumok és akváriumok készítése, amely mind működésbélileg,
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Magyar Nemzeti Kereskedőház
Menni vagy maradni – mit tanácsol a modern közgazdaságtan? Varga Attila PTE KTK KRTI Teret adó miliő? Pécs, november 25.
Marketing alapok Kopcsay László.
Marketing információs
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Az elégedett banki ügyfél
Termék Műszaki kiszolgálás, karbantartás, javítás Rendszeresítés, üzembehelyezás Elosztás, tárolás Leselejtezés, kivonás, megsemmisítés.
A forgómozgás és a haladómozgás dinamikája
Vállalkozásmenedzsment I.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Koncepció javaslat a saját márkás termék létrehozására 1.
ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE Tóth Attiláné dr. 2015/16 tanév II. félév WSUF Harmadik óra.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A marketing jelentősége, fontossága Oktatás, szakirányú képzés Munkahelyi teamek, munkatársak Szakirodalom.
Rózsa Viktor Viszonylati menedzser Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. Bemutatkozás.
Pogány András stratégiai igazgató
Beszerzések hatékonyság növelése
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Vízlábnyom Tantárgy: Környezetgazdaságtan Előadó: Horváth Bálint
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály.
Gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés
Energiaszolgáltatói kötelezettségi rendszerek Európában
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

A kápia paprika lehetőségei az export piacokon 2017.07.21

Friss zöldség-gyümölcs piacok Alapvető jellemzők Szabad piacok visszaszorulása Üzletláncok előretörése, térnyerése Mi jár ezzel? - A PIAC mint fogalom megváltozása - Természetes piaci egyensúly felbomlása

Szabad piacok jellemzői felaprózott / sok kis vállalkozás jelentősége visszaszorulóban van Szürke / fekete gazdaság szerepe Szereplők bizonytalan gazdasági helyzete Rossz fizetési morál Kiszámíthatatlanság

Üzletláncok Nagy gazdasági erő összpontosul egy kézben Néhány hálózat lefedi a kiskereskedelem jelentős részét Piaci folyamatok közvetlen befolyásolása Beszerzés / értékesítés néhány ember kezében

Következmények Információ áramlás átalakulása Nagy gépezet / körülményes döntések Közvetett információk - Hibás helyzetértékelések Nagy ingadozások Egy – két rossz döntés nagy hatással tud lenni

Mit tehetünk? Üzletlánci értékesítés előtérbe helyezése - mennyiség - folyamatosság - megbízhatóság Szabad piacok kiegészítő jelleggel Tervezés - fontosabb, mint korábban - mit, hogyan, mikor, mennyit? - vevői kör - előrejelzés

Kápia Paprika Trendek Európában Téli időszak: Spanyolország, Marokkó, Törökország Nyári időszak: Magyarország Jellemzők - hegyes paprikák közül a legnépszerűbb - általában 500g csomagolás - Németország – Barbecue Paprika - California típushoz képest kedvezőbb ár

Németország – a legfőbb piac Üzletláncok által uralt piac Heti programok Közvetlen beszerzés Közvetett beszerzés / fix beszállítók Állandó mennyiségek Nagyobb tételek levezetése – akciók Élet az üzletláncokon kívül

Ha fejlődni szeretnénk az export piacokon Mi a cél? Tömegben olcsó vagy prémium termék értékesítése Innováció a csomagolás területén Előrelépés a minőség területén Mennyiségi lehetőségek megteremtése Árualapok koordinációja

Mit tehetünk? Stratégia - piackutatás / vevői visszacsatolás Együttműködés - termelés / értékesítés / üzletláncok Célzott termelés arányának növelése