A kápia paprika lehetőségei az export piacokon 2017.07.21
Friss zöldség-gyümölcs piacok Alapvető jellemzők Szabad piacok visszaszorulása Üzletláncok előretörése, térnyerése Mi jár ezzel? - A PIAC mint fogalom megváltozása - Természetes piaci egyensúly felbomlása
Szabad piacok jellemzői felaprózott / sok kis vállalkozás jelentősége visszaszorulóban van Szürke / fekete gazdaság szerepe Szereplők bizonytalan gazdasági helyzete Rossz fizetési morál Kiszámíthatatlanság
Üzletláncok Nagy gazdasági erő összpontosul egy kézben Néhány hálózat lefedi a kiskereskedelem jelentős részét Piaci folyamatok közvetlen befolyásolása Beszerzés / értékesítés néhány ember kezében
Következmények Információ áramlás átalakulása Nagy gépezet / körülményes döntések Közvetett információk - Hibás helyzetértékelések Nagy ingadozások Egy – két rossz döntés nagy hatással tud lenni
Mit tehetünk? Üzletlánci értékesítés előtérbe helyezése - mennyiség - folyamatosság - megbízhatóság Szabad piacok kiegészítő jelleggel Tervezés - fontosabb, mint korábban - mit, hogyan, mikor, mennyit? - vevői kör - előrejelzés
Kápia Paprika Trendek Európában Téli időszak: Spanyolország, Marokkó, Törökország Nyári időszak: Magyarország Jellemzők - hegyes paprikák közül a legnépszerűbb - általában 500g csomagolás - Németország – Barbecue Paprika - California típushoz képest kedvezőbb ár
Németország – a legfőbb piac Üzletláncok által uralt piac Heti programok Közvetlen beszerzés Közvetett beszerzés / fix beszállítók Állandó mennyiségek Nagyobb tételek levezetése – akciók Élet az üzletláncokon kívül
Ha fejlődni szeretnénk az export piacokon Mi a cél? Tömegben olcsó vagy prémium termék értékesítése Innováció a csomagolás területén Előrelépés a minőség területén Mennyiségi lehetőségek megteremtése Árualapok koordinációja
Mit tehetünk? Stratégia - piackutatás / vevői visszacsatolás Együttműködés - termelés / értékesítés / üzletláncok Célzott termelés arányának növelése