(Ki)használjuk a környezetet Ami pirossal van, az az animátornak instrukció
Hogyan működik? Az egyes részek sorban jelennek meg
Példa - 1 Az egyes részek sorban jelennek meg
Példa - 1 Az egyes részek sorban jelennek meg Az előző dia megelevenedik. A nyilak „működnek”, látszik az anyagáramlás. Esetleg emberkék tevékenykedésével jelezhetjük a sebességet. A kék „Természet” felirat egyre csökken, a lila pedig egyre nő.
Példa - 1 Ez így nem mehet sokáig! Elfogy a természeti forrás Elborít mindent a hulladék Valamit tennünk kell, ugye?
Példa - 1 Az egyes részek sorban jelennek meg Első lehetőség: takarékoskodjunk, illetve legyen tartósabb az árú. Kisebb fogyasztás, kisebb átalakítás, kisebb kitermelés: - kevesebbet veszünk el a természetből - kevesebb hulladékot dobunk ki
Első megoldási lehetőség Ugyanaz, mint a 3. és 4. dia, de most keskenyebbek a nyilak, lassabban az emberkék, a kék természetfelirat lassabban csökken, a lila lassabban nő.
3-7-ig megismétlődik, de ezúttal kukoricát termelünk, disznót nevelünk, a fogyasztás végén esetleg megjelenhet egy WC-kagyló is.
Második megoldási lehetőség Miért kellene mindent a szemétbe dobni? Van amit újra lehet használni: például az italos üvegeket, van aminek az anyagát lehet újrahasznosítani, például a papírt.
Második megoldási lehetőség Ismét jön a 2. 3. és hasonló ábrák azzal a különbséggel, hogy nem az egész nyíl megy a lila „Természet”-be, hanem egy része fölmegy a zöld nyilakhoz. A zöld nyíl vékonyodik, a bemenő kék nyíl vékonyodik: a kék felirat lassabban csökkan, a lila lassabban növekszik.
Következtetés Miért ne tehetnénk egyszerre mind a kettőt? Használd újra, amíg lehet Hasznosítsd újra az anyagot, ha már nem lehet használni eredeti formában