Okos városok – buta márkák?! Prof. Dr. Piskóti István, intézetigazgató, Miskolci Egyetem Marketing Intézet Smart City Smart Marketing MÉDIA-PIAC KONFERENCIÁK Márkaépítés 2016 – Márkasztorik - 2016. május 31.
Egy nemzetközi kutatás eredménye: városmárkázás 86% kudarc
The Guardian
A Smart City fejlődés és programjai az egész városműködést érintik A Smart City fejlődés és programjai az egész városműködést érintik. Komplex – integrált megvalósítás a siker!
Városmárkázás – releváns vagy halott módszer digitális környezetben!?
Válasz: releváns a városmárkázás, sőt …. A smart-környezet mindent felnagyít, amit a márkák „épületéről” tudunk No bland brand …. Vége a mindent, mindenkinek, általános, nyájas gyakorlatnak A márkának izgatónak kell lennie!
A hibák …kijavítandó gyakorlati megoldások LEEGYSZERŰSÍTÉS – KISAJÁTÍTÁS – Erős stratégia, határok hiánya - REÁLIS FÓKUSZÁLÁS HIÁNYA – Márkafáradtság – Ha nem vonzó a helyieknek –
A hibák … LEEGYSZERŰSÍTÉS - A márkázás nem egyszerűen a logóra, a szlogenre fókuszálás….
A hibák … KISAJÁTÍTÁS - Az érintettek nem értik igazán a márkát. Az érintettek bevonásának a hiánya. A feladatok delegálásának hiánya olyan szakemberek felé, akik az adott területen szakértelemmel bírnak. A marketing szakma lebecsülése gyenge pozícionáláshoz vezet. Nem segítőkész hozzáállás kialakulása.
A hibák … Erős stratégia, határok hiánya - Hiba a márkázás fókuszának a meghatározásában. A hosszútávú célokra fókuszálás, erős célok meghatározásának hiánya. Időre van szükség a pozitív ismertség és márkaidentitáshoz, ezért az akcióknak a márka hosszútávú egészségére kell fókuszálnia.
A hibák … REÁLIS FÓKUSZÁLÁS HIÁNYA - A márkának a legerősebb versenyelőnyre kell fókuszálnia, Nem arra ahogyan a helyi szervezők, a politikusok látják a várost. A város valóságos, reális márkázásának a hiánya – a márka a te ígéreted, amit teljesíteni kell, hogy a kampány sikeres legyen! Hiányzó fókusz a fogyasztóra, ügyfélre. Az ügyfél-, vevőkutatások hiánya.
A hibák … Vienna Now or Never Márkafáradtság – a márkázás hosszútávú folyamat, folyamatosan szükséges a vevői igények, szükségletek követése. Vienna Now or Never Experience Vienna like a local
A hibák … Ha nem vonzó a helyieknek – nem lehet azt a várost márkázni amit a sajátjai utasítanak el….
Köszönöm a figyelmet. piskoti@uni-miskolc. hu www. marketing-miskolc Köszönöm a figyelmet! piskoti@uni-miskolc.hu www.marketing-miskolc.hu www.piskotiistvan.hu