SZIE GTK TTI KFI-csoport

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ITE az innovatív Tudás Egyeteme az Innováció Innovációja Innovatív kérdések és válaszok a fenntartható gazdasági, társadalmi, környezeti-ökológiai, kulturális.
Advertisements

SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR AUTO- SZŰRŐ FEJLESZTÉSE TÁBLÁZAT ALAPÚ JELENTÉSEK UTÓLAGOS, BÖNGÉSZŐN BELÜLI TOVÁBB- FELDOLGOZÁSÁRA.
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR KUTATÓK ÉJSZAKÁJA SZEPTEMBER 24. AUTO-SZŰRŐ FEJLESZTÉSE OLAP JELENTÉSEK UTÓLAGOS, OFFLINE.
Gazdasági Informatika Tanszék
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER 25. AUTO-SZŰRŐ FEJLESZTÉSE OLAP JELENTÉSEK UTÓLAGOS,
OSIRIS avagy egy kézzel fogható határvonal, mely mentén a „mennyiség” végre átcsaphat „minőségbe”… FVM (69855/2004) kutatóintézetek Online Szaktanácsadási.
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Online hasonlóságelemzések: Inkonzisztenciák feltárása különböző földérték- kategóriák kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: my-X.hu Hírlevél) 2007.
"SZELLEMI TÕKE, MINT VERSENYELÕNY" avagy a tudásmenedzsment szerepe a versenyképességben Révkomárom -
ÚT A TARTÓZKODÁSI HELYÜNK VÁLTOZIK. A HOL VAGYUNK KÉRDÉST, KIEGÉSZÍTHETJÜK AZZAL A KÉRDÉSSEL, HOGY HONNAN HOVÁ JUTUNK? AMI A HONNAN ÉS A HOVA KÖZÖTT VAN.
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
Pitlik László, Pető István; SZIE GMI GINT1 A számvitelszervezés újszerű informatikai aspektusai SZIE GTK, Pénzügy-számvitel Szakirány Gödöllő, 2004.
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok árfolyamok előrejelzésekor ad hoc kérdések és inputok alapján Pitlik László, SZIE.
Gyanúgenerálás HR-kockázatok minimalizálása érdekében hasonlóságelemzéssel Pitlik László SZIE Gödöllő, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, TATA Kiválósági.
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok (kukorica) hozamfüggvények levezetése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás:
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Totó-automata?! Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu Hírlevél) október INNOCSEKK.
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok elítéltek képzésének engedélyezése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu.
Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu Hírlevél) augusztus
INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzéssel támogatott értékbecslés ingatlanfejlesztők számára E-VALUATION - SUPPORTED WITH SIMILARITY ANALYSIS - FOR REAL.
Bázisérték, monitoring avagy szemléletváltás a vidékfejlesztési döntések előkészítésében Pitlik László, Horváth Henrietta, SZIE Gödöllő 9. MY-X szeminárium:
A számvitelszervezés újszerű informatikai aspektusai
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Az érdekvédelem és az emberi erőforrásokkal való gazdálkodás matematikája, avagy ez mind-mind hasonlóságelemzés!
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER 25. AUTO-SZŰRŐ FEJLESZTÉSE OLAP JELENTÉSEK UTÓLAGOS,
TERMELÉSI FÜGGVÉNYEK A PRECÍZIÓS MEZŐGAZDASÁGBAN SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER.
TERMELÉSI FÜGGVÉNYEK A PRECÍZIÓS MEZŐGAZDASÁGBAN SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Comenius Comenius programokról általában Az egész életen át tartó tanulás Európai Uniós program egyik pályázati egysége: 1.Iskolai Együttműködések.
Munkaerőmigránsok és hazatérők - kísérlet a válság hatásának mérésére
„Sztárok” az irodalomban
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Térinformatika a mindennapok online médiájában Pohly Ferenc T-Online Magyarország.
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
Robotszakértők (robot-tanácsadók) fejlesztése Pitlik László SZIE Gödöllő VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma:
Kutatásmódszertani dilemmák
Paradigmaváltás lehetősége és szükségszerűsége az oktatásban Pitlik László My-X kutatócsoport Magyar Tudomány Ünnepe Gödöllő.
Szervezeti kultúra.
Földmegfigyelés és objektivitás Pitlik László, SZIE Gödöllő GTK TKI ITT Budapest,
Internet a családban Székely Levente –
Avagy hasonlóságelemzés a környezeti nevelésben „Magolás helyett” - erdei tanóra más szemmel - avagy hasonlóságelemzés a környezeti nevelésben Pitlik László,
… gamifi ion … az © ń. GPS, avagy hasonlóságelemzés ill. solver-alapú matematika-oktatás Pitlik László, egyetemi docens SZIE GTK TTI KFI/My-X.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
„Virtuális Genom Projekt” Richnovszky Ádám – menedzsment Pitlik László (PhD) – tudásmérnökség Szöllössy Dániel – forráskutatás Kócs Róbert – rendszerszervezés.
M ILYEN KULTURÁLIS TÉNYEZŐK LEHETNEK HATÁSSAL AZ USA TAGÁLLAMAINAK MOZGÁSTUDATOSSÁGÁRA ? II. RÉSZ - HATÁSMECHANIZMUSOK Horváth Mónika, Pitlik László SZIE.
BYTE Projekt FP 7 Gergely László MBA NIIF Intézet Big Data 2016 Európában és a világban – nem csak a szakma, esettanulmányok is.
 Rosling - vizualizáció multikulturális jelenségek esetén Rosling - animations in case of multicultural phenomena Pitlik László SZIE MY-X kutatócsoport.
Startup felvásárlások multikulturális hátterének elemzése, avagy mesterséges intelligencia alapú ellenőrzőszámítás diszkriminancia-elemzéshez Barta Gergő,
Érdemes – e Magyarországra hozni egy nemzetközi rendezvényt
Innováció, big data, adatbányászat (Pitlik László, SZIE/INNOREG KMRIÜ)
Start-up vállalkozások kommunikációjának
Tanácsadási tapasztalatok felsőoktatási és magán know-how
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
 Generációk együttműködése az oktatásban, avagy a generációk együttműködésére/együttmozgására utaló jelek tetten érése a Google Trends adatbázisa alapján.
Milyen kulturális tényezők lehetnek hatással az USA tagállamainak mozgástudatosságára? I. rész – szimuláció / Békéscsaba (II. rész – hatásmechanizmusok.
Pitlik László, Szani Ferenc, Balogh Anikó
Vízgazdálkodási adatok szemléletformáló adat-vizualizációja az optimumtól való eltérés alapján Pitlik Marcell Hlavay József  Országos Környezettudományi.
Az Ipar 4.0. – a tudásmenedzsment legújabb kihívásai az oktatásban avagy esettanulmány az oktatásról a „Jó” fogalmának tudományos értelmezése kapcsán.
Robottanár fejlesztése és alkalmazása a geometria-oktatásban avagy, a black-box gondolkodásmód támogatása Pitlik Marcell A Tudományos Diákkörök XVII.
 Rosling - vizualizáció multikulturális jelenségek esetén Rosling - animations in case of multicultural phenomena Pitlik László SZIE MY-X kutatócsoport.
Szani Ferenc, Pitlik László, Balogh Anikó
A SZIE GTK Gazdasági Informatika Tanszék projektjei
Oktatás-Informatika-Pedagógia konferencia (OIP 2018)
Rosling-animációk didaktikai potenciálja a tanításban/tanulásban
Játékosított keretrendszerben történő tanulásból nyert log-adatokra alapozó profilírozás Pitlik Mátyás, Pitlik László (sen) és Pitlik László (jun) ELTE/IK,
(SZIE MY-X, ELTE TTK, ELTE IK, BME GPK)
Gépi tanulás.
Nemzetközi, nyers és modellezett vízgazdálkodási adatok komplex értékelése idősoros és regionális szempontból Pitlik Marcell (BME), Pitlik László (SZIE)
Műszaki- és Reáltudományi Tematikus Konferencia 2016/17
TUDOMÁNYOS KONFERENCIA
Robotszakértők (robot-tanácsadók) fejlesztése
SZIE GTK TTI KFI-csoport
Előadás másolata:

SZIE GTK TTI KFI-csoport  Új üzleti modellek, új generációk viselkedésmintázatainak értelmezése újszerű adatvagyonok és módszertanok alapján avagy a generációk együttműködésére/együttmozgására utaló jelek tetten érése a Google Trends adatbázisa alapján hasonlóságelemzésekre támaszkodva Pitlik László SZIE GTK TTI KFI-csoport http://miau.gau.hu/miau/211/mta_tm_20160427_pl.doc A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA Gazdálkodástudományi Bizottság Tudásmenedzsment Munkabizottsága (www.tudasmenedzsment.org) „SHARING ECONOMY: ÚJ ÜZLETI FILOZÓFIÁK ÉS MODELLEK, ÚJ GENERÁCIÓK TÉRNYERÉSE” című konferencia - 2016.04.27.

Mottó: Csak az a tudás/tudomány, ami forráskódba (robotokba) átírható, minden más emberi képesség: művészet/intuíció! Többlet-értéktermelő potenciál: Az ember-gép szimbiózis garantálja a leghatékonyabb információgazdálkodást/tudásmenedzsmentet! (Tanulni tehát a forráskódba íráshoz vezető utakról mindenkinek illene?)

Elvi keretek I.: Egy társadalom akkor fejlődik fokozatosan/fenntarthatóan, ha a személyiségek önfejlődése keretében a felismert szükségszerűségek válnak a boldogság alapmotívumaivá… (Tanulni tehát a felismerés objektivitásával való megharcolás képességét illető ismeretekről mindenkinek illene?)

Elvi keretek II.: Az emberi tudat, mint olyan, egy intuitív/heurisztikus/asszociatív gépezet, mely a környezetének és önmagának változásait több-kevesebb racionalitással képes lereagálni állandó készültségben létezve… (vö. Konrad Lorenz) (Az önismeretről, mint robotizálható jelenségről tanulni mindenkinek illene?)

AZ ÜZENET : Kísérletek beállítása nem lehetséges minden hipotézis vizsgálatához, tehát a vélelmeket a mindennapok történéseit rögzítő napló-állományok (log, big-data) alapján kell tudni minél inkább (vagyis csak ritkán feketén-fehéren) igazolni. . .

Google Trends Services: A Google Trends adatbázisa egy fajta társadalom-lélektani, kérdőív-pótló, ingyenes adatvagyon, mely bárki számára lekérdezhető, s a világ összes, a Google által végrehajtott keresési műveletének statisztikáját engedi láttatni egyelőre tér-idő-jelenség-típus bontásban…

Kockázatok: Az ember által mért adatvagyon mindenkor korlátos, az ember alkotta módszerek is csak adott célok mentén optimalizálhatók, de vajon maga az emberi intuíció nem hasonlóképpen szelektív az észlelés és a feldolgozás tekintetében?

Jövőkép? A XXI. század technológiai fejlődése előtérbe helyezi az ember-gép szimbiózis képességét. VÁLASZRA VÁRÓ KÉRDÉSEK: Vajon kik azok, aki esetleg máris leszakadtak ebben a folyamatban? Mennyire plasztikus az emberi tanulási képesség? Van-e köze a generációknak, vagyis az időnek magának a tanulási képesség omnipotens jellegéhez? Lehet-e mindenki másként egyformán felkészült a technológiával való együttműködés kapcsán? Ha vannak vesztesei a folyamatnak, mi a teendő? …

Esettanulmány: Igaz-e, hogy a Facebook-buborékok országonkénti mérete és az országok korfájának jellege alapján a fiatalság, mint olyan egy fajta hajtóerőként értelmezhető, vagy az idő nem spontán hat, hanem a kényszerek örök fiatalként őrizhetnek meg minket embereket?

Köszönöm a figyelmet! PPT: http://miau.gau.hu/miau/212/myx_160427_gyor.ppt pitlik@miau.gau.hu http://miau.gau.hu INNOCSEKK 156/2006