NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az orvosok és szakdolgozók elvándorlásának hatása az egészségügyi ellátás színvonalára Dr. Balogh Zoltán ELTE TáTK- AstraZeneca 15. Egészség-gazdaságtani.
Advertisements

Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Uniós források – Fejlesztési irányok (A gyermekvédelmi területek várható fejlesztései európai uniós forrásokból) Csizmár Gábor Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
dr. Paller Judit, dr. Oroszi Beatrix Országos Tisztifőorvosi Hivatal
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
Az étrend-kiegészítők, kozmetikumok forgalmazásának hatósági felügyelete Kereskedők Napja Június 4. Szabó Nikolett Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
Regionalitás, regionális fejlesztéspolitika Bordás István ESZCSM 2003.április 23.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Gate to Europe Zárókonferencia Dr. Tráserné Oláh Zsuzsanna CSMKIK titkár november 27. Szabadka.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A év értékelése és a év újdonságai
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A szakiskolák aktuális problémái
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Az EGT és Norvég Alapok ( ) eddigi eredményei
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
A dietetikai tevékenység értékelése fekvőbeteg intézményekben a személyi minimumfeltételek teljesülése tükrében Erdélyi-Sipos Alíz MSc Főtitkár, Magyar.
Új utakon Alapon Start mintaprogram Honnan indultunk
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Esélyek a munkaerőpiacon
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Kispálné Horváth Mária
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
szakképzési és felnőttképzési szakértő
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Válaszok a globális oktatáspolitikára
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
A gyermeki jogok érvényesítése
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
KRÉTA-ESL Bemutató.
Baranya Megyei Önkormányzat
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Előadás másolata:

NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye Dr. Csernus Éva népegészségügyi szakértő 2016. január 30.

MIRE VAN SZÜKSÉGE A NEMZETNEK A NÉP EGÉSZSÉGÜGYÉNEK Alapvető szemlélet váltás segítene: A jelenlegi „betegség-politikai” szemléletről át szükséges térni az „egészség-politikai” szemléletre. Ne a betegségek gyógyítására kelljen fordítani az orvosok energiáját, hanem az egészség megőrzésére.

MIRE VAN SZÜKSÉGE A NEMZETNEK A NÉP EGÉSZSÉGÜGYÉNEK Ne akarjuk az egészséget fejleszteni! Az egészséget őrizzük meg!

Honnan indultunk ? Van hova visszatekinteni ? 1868 – Országos Közegészségi Tanács – minisztériumok munkájának segítése (OKT) 1887-től Fodor József - „Egészség” - Országos Közegészségi Egyesület lapja – ismeretterjesztő lap volt: „Folyóirat egészségtani ismeretek terjesztésére a közegészségügyi érdekeinek előmozdítására.”

XIX. század végén megállapítás Országos Közegészségi Egyesület vállalása

megvalósítása holisztikus szemlélettel ÁNTSZ - 1991 A köz-egészségügy (a népegészségügy) a nemzet egészségének megvalósítása holisztikus szemlélettel és a MEGELŐZÉSSEL

ÁNTSZ átalakítások- 1991 óta Volt: országos intézet, megyei intézetek, városi intézetek Regionalizáció (megyék és városi intézetek összevonása) Szakterületek áttelepítése munka-egészségügy, élelmezés-egészségügy, egészség-fejlesztés Ismételten megyékre bontás Kormányhivatalokhoz, Járási Hiv. integrálás A szakterület 2 minisztérium alá tartozik

ÁNTSZ – országos intézetei jelenleg

Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet (NEFI)

OEFI és az EFI (egészségfejlesztési) IRODÁK ÁNTSZ – OEFI OEFI és az EFI (egészségfejlesztési) IRODÁK 2010 - …..: - sok energia és költség megfelelő szakember hiány – képzések A Népegészségügy és az EFI irodák párhuzamossága Sok jó kezdeményezés – tapasztalható bizonyos szétmorzsolódás

EFOP (2015.) fő beavatkozási irányai: Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program 1. Társadalmi felzárkózás 2. A család társadalmi szerepének és a társadalmi összetartás erősítése 3. Egészségfejlesztés és betegségmegelőzés, egészségügyi fejlesztések 4. A köznevelés minőségének fejlesztése, kiemelt tekintettel a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentésére 5. A munkaerő-piaci változásokhoz alkalmazkodni képes felsőfokú végzettséggel rendelkezők számának növelése 6. Utánpótlás mennyiségi és minőségi megerősítése a humán intézményekben dolgozók körében és a kutatás-fejlesztésben

Arany igazságok Jobb megelőzni, mint orvosolni Nevelés egy gond, az átnevelés száz gond Jobb később, mint soha Édesapám, Berkes László mottója: Időben történő oktatással és neveléssel megmenthetjük a jövőt

18

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET