DIGITALIZÁCIÓ A NAGYVÁLLALATBAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

A futárszolgálat és a webáruház hatékony együttműködési lehetőségei.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
Egészségügy Intézmények Kontrollingja
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Versenyelemzés 8.fejezet.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
A nemzetközi üzleti élet etikája
A kontrolling története
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
A vállalkozások környezete
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
E-beszerzés Bravo csoport.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
, Gödri István Vállalati versenyképesség A Folyamatos jobbítás kultúrája 2008 június 27 Eger.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Kérdések a második zh-hoz
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Tanuló szervezet.
Az értékesítési rendszer
A válság HR tanácsadása – a HR tanácsadás válsága?
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
1 Gazdasági változások a rendszerváltás után 1990-es évek: Első multinacionális cégek megjelenése Új management kultúra Keleti piac helyett nyugati piac.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Vállalkozásmenedzsment I.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Dr. M Egyetemi prezentációs sablon 1. HOFFER ILONA A MÚZSA CSÓKJA ÉS AZ ALKOTÁS MŰVÉSZETE AZ INNOVÁCIÓBAN INNOVÁCIÓ A SZOLGÁLTATÁSOKBAN BUKARESTRMÜE 2015.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Üzleti igények avagy Mit kellene megbeszélnem az informatikai vezetőmmel? Bőgel György CEU Business School.
Informatika a gyógyszeriparban Informatikai Vállalkozások Szövetsége E-egészség munkacsoport Lukács Lajos Munkacsoport vezető
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
A Műegyetem szerepvállalása a hazai e-mobilitás K+F-ben Dr. Jakab László - BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Dr. Varga István – BME Közlekedésmérnöki.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Értékteremtő üzleti megoldások a BI segítségével
Operatív menedzsment és versenyképesség
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
8. tétel.
Üzleti terv bemutatása
Kérdések a második zh-hoz
Integrált ügyfél-kommunikáció a weben
Vállalati terv bemutató
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Üzleti terv bemutatása
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Business Intelligence (Üzleti Intelligencia)
Varga Péter, közszolgálati CMC
A világ sarkából is elérhető könyvtár, a könyvtár sarkából is elérhető világ Winkler Bea.
Előadás másolata:

DIGITALIZÁCIÓ A NAGYVÁLLALATBAN Vityi Péter Alelnök, IVSZ

KIHÍVÁSOK Digitalizáció Exponencialitás Menedzsment Diszruptivitás

DIGITALIZÁCIÓ - ÉRTÉKTEREMTÉS A fizikai térben levő termék vagy szolgáltatáskiterjesztésével, vagy akár teljes újraépítésével Internet Saját tudás Új termék Virtuális-tér Kiterjesztés, Átalakítás Lebontott fizikai korlátok (méret, tér, idő) Saját ill. mások tudása ….0100110… ….0100110… Fizikai-tér Szenzor Beavatkozó Beavatkozó Termékgyártás, szolgáltatás Új termék

DIGITALIZÁCIÓS TECHNOLÓGIÁK Átalakítás, kiterjesztés: Felhő alapú informatika BigData, Mesterséges intelligencia Virtuális tér Beavatkozás: Robotok 3D nyomtatás Virtuális valóság Kiterjesztett valóság Érzékelés: Dolgok Internete Kommunikáció: Internet 4G, 5G Értékáram Fizikai tér

Intelligencia a végponton TECHNOLÓGIÁK HELYETT KÉPESSÉGEK Mobil Az ügyfelek 0 méterre Közösség A hálózat mindig győz Dolgok internete Intelligencia a végponton Big Data Tények v hipotézisek Forrás: MIT Sloan

SEBESSÉG 26x Lineáris 30 m Exponenciális 1 073 741 824 m x, x, x, x….. 30 lépés a digitális világban 26x Lineáris 30 m x, x, x, x….. Exponenciális x, 2x, 4x, 8x…. 1 073 741 824 m

AZ EXPONENCIALITÁS MEGÉRTÉSE Tömeges áttérés A kiváltandó hagyományos termék ára

AZ EXPONENCIALITÁS MEGÉRTÉSE

EXPONENCIÁLIS TECHNOLÓGIÁK Adatfeldolgozás Adattárolás Kommunikáció IoT Virtuális valóság Mesterséges int. Big data Robotok 3D nyomtatás E-pénz Napelem Akkumulátor Nanotechnológia Neurotechnológia DNS szekvenálás

SZERVEZETI KIHÍVÁSOK „We must” „We can” „We can’t” Vezérigazgató Szakemberek Digitális nomádok Megújító vezetők „We must” Vezérigazgató Marketing vezető Informatikai vezető „We can” Újítók Kreatívok Technológusok „We can’t” Termék felelősök Rendszerszervezők Kontrollerek Kereskedelem Ügyfél igények Kultúra váltás Forrás: MIT Sloan

Stratégiai alapozó befektetés: Alacsony rizikójú kipróbálás: DIGITÁLIS STRATÉGIÁK Stratégiai alapozó befektetés: Tanulási célú projektek a szervezeti képességek kiépítésére Válság menedzsment: A gyorsan csökkenő eredményekre válaszul mindent egy lapra feltevő befektetés Gazdaságos: Hagyományos pénzügyi tervezés, költség és bevétel figyelés Alacsony rizikójú kipróbálás: Alacsony költségű és rizikójú projektek a technológia, az ügyfél reakciók tanulmányozására Forrás: MIT Sloan

DIGITAL BUSINESS Forrás: Gartner

GLOBALIZÁCIÓ Információ áram Anyagáram DIGITÁLIS CÉG PROFIT Támogató Funkciók Információ áram Vevői elégedettség Vevői igény Beszállító PROFIT Forrás: Gartner

VERSENY AZ ÉRTÉKLÁNCOK KÖZÖTT Bányászat Szállítás Finomítás Disztribúció Benzinkút Auto Fogyasztó Olajipari értékáram Zöldenergia Elektromobilitás Alternativ energia Áramelőállítás Töltőállomás Elektromos autó Prosumer Energiahordozó Bányászat Szállítás Áramelőállítás Szállitás Transzformálás Disztribúció Elektromos gép Fogyasztó Villamosipari értékáram

AGILIS VÁLLALAT – BIMODÁLIS MŰKÖDÉS Probléma Valós Feltételezett Lean müködés Jelenlegi értéklánc Megoldás Ismeretlen Ismert Lean startup innováció menedzsment Új értéklánc

DIGITALIZÁCIÓ A VÁLLALATBAN DIGITALIZÁCIÓS TERÜLETEK ÜGYFELEK FOLYAMATOK ÜZLETI MODELL CEO FÓKUSZOK VEZETÉS ÉS STRATÉGIA Ügyfelek jobb megértése Analitikai alapú szegmentálás Közösségből szerzett tudás Teljesítménymenedzsment Transzparens működés Adatvezérelt döntéshozatal Új digitális termékek Digitális termékek Szervezeti határok átrajzolása MŰKÖDÉSI MODELL Új digitális elérési pontok Koherens e-csatornák Önkiszolgáló ügyfélszolgálat Folyamatok digitalizálása Hatékonyság növekedés Új képességek és funkciók Digitálisan kiegészülő termékek Termékek és szolgáltatások augmentálása Virtuális kiegészítők Digitális keretek közé foglalás EMBEREK ÉS TUDÁS Bevétel növelés Digitális technológiákkal támogatott értékesítés Prediktív marketing Egyszerűsített ügyfélszolgálat Munkavégzés támogatása Munkavégzés bárhol, bármikor Gazdagabb és online kommunikáció Közösségi tudásmegosztás Digitális integráció Új típusú vállalati működés Felelősségek terítése a szervezetben Megosztott digitális szolgáltatások DIGITÁLIS KÉPESSÉGEK Egyesített adatok és folyamatok Elemzési képességek Az üzlet és az IT szoros integrációja Digitális szakképzettség és szemléletmód Lean (extrém hatékony) és agilis fejlesztés Digitális jövőkép, küldetés és értékek Forrás: Kürt Akadémia

ÖSSZEFOGLALÁS Technológia Sebesség CxO „Bizottság” Képesség Időzítés Agilis menedzsment LEAN

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!