Tengeralattjárók és Hadihajók az I.Világháborúban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Alpok.
Advertisements

Testek úszása,lebegése és elmerülése
Siófok és környéki hungarikumok
„Létrehozzuk a magyar vállalkozások bankját.” Gyurcsány Ferenc, január 30.
Miért változnak az évszakok?
A modern háborúk jellemzői
EGYENLETES MOZGÁS.
A kék szépség.
A BKV ZRT. HAJÓINAK BEMUTATÁSA Carolina  Gyártási éve:1990.  Befogadó képessége: 12 személyes yacht, a befogadóképességből mind a 12fő a felső.
FLARM: Levegőben történő összeütközés elkerülése
Szolnok, A KATONAI LÉGIJÁRMŰ RENDSZERMODELLJE Seres György 2009 Szolnok, 2009.
Az első világháború
Az I. világháború A franciák voltak az elsők, akik az első világháború alatt vegyi fegyvereket (könnygázt) használtak. A németek először 1915 januárjában,
Róma az örök város.
Szélességi bejárás , 0.
A II. VILÁGHÁBORÚ Története Készítette: Orbán Balázs 9/A.
A 2. világháború Fegyverei
Környezetállapot-Értékelés Program A PROGRAM JÖVŐ„KÉP”E KvVM – MTA TAKI – Széchenyi István Egyetem Bulla Miklós.
”A határozottság nem azt jelenti, hogy egy dolgot mindenáron meg kell tenni. A határozottság: nem habozni megvalósítani valamit, amikor a belső meggyőződés.
Fizika a víz alatt Készítette: Tárnok Balázs Városmajori Gimnázium.
5. Kutatás Panama-csatorna, Szuezi-csatorna, Gibraltári-szoros
A MÁSODIK VILÁGHÁBORÚ FEGYVEREI
A dán Odense Steel hajógyár konstrukcióját 2006
Humán TISZK TÁMOP projekt 2012/13-as tanév Nemes Nagy Ágnes Művészeti Szakközépiskola.
A futurizmus.
Nagyságrendi becslések és oktatásuk a természettudományokban Timár Gábor tanszékvezető egyetemi docens ELTE Geofizikai és Űrtudományi Tanszék Eötvös Loránd.
TECHNIKAI ADATOK Vízrebocsátás: 1901Vízkiszorítás: 8360 t Sebesség: 19,5 csomóHossz: 114,2 mSzélesség: 19,8 mSzemélyzet: 638 főFegyverzet: 3 db 24 cm-es.
Az amerikai függetlenségi háború
A második világháború harc kocsijai Készítette: Dobi Gábor.
Az Európai Unió.
Hány méteres volt a rúd mellyel az utat mutatta meg Toldi Miklós, ha karja 74 centiméter, és a rúd az ujja végétől a rúd végéig 17 arasz volt. Miklós.
A Monarchia haditengerészetének csatái
Francia Köztársaság.
Az ultrahangok világa Gabai Patrik 12.c..
Szlovénia.
Ritka és régi fényképek Kattints * * *.
Az I. világháború
Robert Capa KÉSZÍTETTE: TALLÉR FRUZSI „ Ha nem elég jók a képeid, nem voltál elég közel. ”
Árpád-házi szentek.
A „nagy háború” okai 36. lecke Készítette: Vezér Zalán.
Az első világháború (csoda)fegyverei: Repülőgépek
Az első világháború (csoda)fegyverei: Német hadiléghajók
Az Építőipari Piactér Oravecz Péter szóvivő Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
Az első világháború Az első világháború
VASA hajó elsüllyedése süllyesztők. Hajó adatai HajótípusSorhajó Pályafutása Építés kezdete1626. Vízrebocsátás1628. Szolgálatba állítás1628. Sorsa1628.
A VASA TRAGÉDIÁJA. RÖVID LEÍRÁS HajótípusSorhajó Pályafutása Építés kezdete Vízrebocsátás Szolgálatba állítás Sorsa augusztus.
AZ I. VILÁGHÁBORÚ I. ÚTBAN A HÁBORÚ FELÉ Régi gyarmattartók Anglia Franciaország Spanyolország Portugália Belgium, Hollandia Cél: megtartani.
A világháború kezdete július 28. – november 11.
Bonaparte Napóleon hadjáratai.
A brit birodalom („A világ műhelye”).
121. óra Algebra
EURÓPA AZ ELSŐ VILÁGHÁBORÚ UTÁN
Kereskedelmi útvonalak Az ókorban
Információvédelem Menedzselése XX. Szakmai Fórum
Munkanapló – Beiratkozási napló
Az első világháború (csoda)fegyverei: Dr. Krámli Mihály PhD, MMKM
AZ ANTIFASISZTA KOALÍCIÓ GYŐZELME
Hajdan a Titanic volt a világ legnagyobb személyszállító hajója
9. SZERBIA ÉGHAJLATA.
A totális háború ( ) (Totális háború=kiterjedt minden földrészre, óceánra, országra, valamint a hátországokra is) Tankönyv oldal.
8. HEGYVIDÉKI ÖVEZET ÉGHAJLATA.
Egységrakomány képző eszközök Készítette: Dávid István
XI. Országos Vízirendészeti Rendőr Járőrverseny
3. A FÖLD ALAKJA ÉS MOZGÁSAI.
29. A TENGERVÍZ MOZGÁSAI ?.
A palackorrú delfin.
2 mi 4800 ft = ______ ft.
A kék szépség.
Út a háború felé. A fasizmus térhódítása 1930-as években a fasiszta országok térhódítása jellemző. Japán elfoglalja Kínát, Mandzsúriát. Olaszország Abesszíniát.
Kolozsvár június 7..
Előadás másolata:

Tengeralattjárók és Hadihajók az I.Világháborúban Készítette:Nagy Gergő Péter

Az SMS EMDEN TECHNIKAI ADATOK: Vízrebocsátás: 1908 Hossz: 117,9 m Vízkiszorítás: 3664 t Szélesség: 13,5 m Sebesség: 23,5 csomó Személyzet: 361 fő Fegyverzet: 10 db 10,5 cm-es L/40 ágyú ; 8 db 5,2 cm-es L/55 ágyú ; 4 db 8 mm-es Maxim géppuska ; 2 db 45 cm-es torpedóvető cső Az Emden kiscirkáló volt talán az első világháború leghíresebb hajója.

Az SMS ZENTA TECHNIKAI ADATOK: Vízrebocsátás: 1897 Hossz: 96 m Vízkiszorítás: 2350 t Szélesség: 11,7 m Sebesség: 21,9 csomó Személyzet: 308 fő Fegyverzet: 8 db 12 cm-es L/40 ágyú ; 10 db 4,7 cm-es L/44 ágyú ; 2 db 45 cm-es torpedóvető cső Feladata a kereskedelmi hajóforgalom ellenőrzése és diplomáciai küldetések teljesítése volt.

Az SMS SZENT ISTVÁN TECHNIKAI ADATOK: Vízrebocsátás: 1914 Vízkiszorítás: 21.595 t (max.) Sebesség: 20,4 csomó Hossz: 152 m Szélesség: 27,9 m Személyzet: 1087 fő Fegyverzet: 12 db 30,5 cm-es L/45 ágyú ; 12 db 15 cm-es L/50 ágyú ; 18 db 7 cm-es L/50 ágyú ; 2 db 7 cm-es L/18 ágyú ; 2 db 4,7 cm-es L/44 légvédelmi ágyú ; 4 db 53 cm-es torpedóvető cső Szent István a legnagyobb magyar építésű hadihajó.

Az Aboukir és a Hogue Aboukir: Az első, nagy visszhangot kiváltó akcióra nem kellett sokáig várni: 1914. szeptember 22-én az U–9 jelű német tengeralattjáró valamivel több, mint egy óra leforgása alatt három brit hadihajót is a tenger fenekére küldött. Az Aboukir, a Cressy és a Hogue elsüllyesztése jelezte, hogy az akkor még leginkább kicsi, és igencsak megbízhatatlan U-hajók nagy jövő előtt állhatnak. Hogue:

Az U-9 1917. január 31-én a német kormány deklarálta, a semleges kormányokkal jegyzékben közölte, hogy február 1-től olyan hadizónának tekinti az Anglia, Franciaország, Olaszország körüli vizeket és a Földközi-tenger keleti medencéjét, amelyben a német flotta minden hajót - ellenségest és semlegest egyaránt - figyelmeztetés nélkül elsüllyeszt. Válaszként Washington Berlinnel megszakította a diplomáciai kapcsolatot.

Köszönöm a figyelmet!