Tengeralattjárók és Hadihajók az I.Világháborúban Készítette:Nagy Gergő Péter
Az SMS EMDEN TECHNIKAI ADATOK: Vízrebocsátás: 1908 Hossz: 117,9 m Vízkiszorítás: 3664 t Szélesség: 13,5 m Sebesség: 23,5 csomó Személyzet: 361 fő Fegyverzet: 10 db 10,5 cm-es L/40 ágyú ; 8 db 5,2 cm-es L/55 ágyú ; 4 db 8 mm-es Maxim géppuska ; 2 db 45 cm-es torpedóvető cső Az Emden kiscirkáló volt talán az első világháború leghíresebb hajója.
Az SMS ZENTA TECHNIKAI ADATOK: Vízrebocsátás: 1897 Hossz: 96 m Vízkiszorítás: 2350 t Szélesség: 11,7 m Sebesség: 21,9 csomó Személyzet: 308 fő Fegyverzet: 8 db 12 cm-es L/40 ágyú ; 10 db 4,7 cm-es L/44 ágyú ; 2 db 45 cm-es torpedóvető cső Feladata a kereskedelmi hajóforgalom ellenőrzése és diplomáciai küldetések teljesítése volt.
Az SMS SZENT ISTVÁN TECHNIKAI ADATOK: Vízrebocsátás: 1914 Vízkiszorítás: 21.595 t (max.) Sebesség: 20,4 csomó Hossz: 152 m Szélesség: 27,9 m Személyzet: 1087 fő Fegyverzet: 12 db 30,5 cm-es L/45 ágyú ; 12 db 15 cm-es L/50 ágyú ; 18 db 7 cm-es L/50 ágyú ; 2 db 7 cm-es L/18 ágyú ; 2 db 4,7 cm-es L/44 légvédelmi ágyú ; 4 db 53 cm-es torpedóvető cső Szent István a legnagyobb magyar építésű hadihajó.
Az Aboukir és a Hogue Aboukir: Az első, nagy visszhangot kiváltó akcióra nem kellett sokáig várni: 1914. szeptember 22-én az U–9 jelű német tengeralattjáró valamivel több, mint egy óra leforgása alatt három brit hadihajót is a tenger fenekére küldött. Az Aboukir, a Cressy és a Hogue elsüllyesztése jelezte, hogy az akkor még leginkább kicsi, és igencsak megbízhatatlan U-hajók nagy jövő előtt állhatnak. Hogue:
Az U-9 1917. január 31-én a német kormány deklarálta, a semleges kormányokkal jegyzékben közölte, hogy február 1-től olyan hadizónának tekinti az Anglia, Franciaország, Olaszország körüli vizeket és a Földközi-tenger keleti medencéjét, amelyben a német flotta minden hajót - ellenségest és semlegest egyaránt - figyelmeztetés nélkül elsüllyeszt. Válaszként Washington Berlinnel megszakította a diplomáciai kapcsolatot.
Köszönöm a figyelmet!