1 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Advertisements

96 csatornás QAM modulátor 96 csatornás QAM modulátor Kötetlen beszélgetés arról, hogy milyen irányba fejlődik a híradástechnika Készítette: Zigó József.
Az integrált áramkörök (IC-k) tervezése
HTML5 alapú fejlesztő és futtató környezet megvalósítása
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Debreceni Egyetem Műszaki Kar
A BDF elektronikus könyvtárának szolgáltatásai Csuk Csaba május 4.
Digitális rendszerek I. c
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 6. Modellezés.
Modellezés és tervezés c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mérnöki Informatikus MSc 4. Előadás A.
Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 8.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horváth László Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Alkalmazott.
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 10.
Course Situation and Event Driven Models for Multilevel Abstraction Based Virtual Engineering Spaces Óbuda University John von Neumann Faculty of Informatics.
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 8.
A virtuális technológia alapjai
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 11.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév 1. előadás Bevezető a számítógépen.
Alap logikai áramkörök
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék
Intelligens felderítő robotok Készítette: Györke Péter Intelligens rendszerek MSC szakirány Konzulens: Kovács Dániel László Méréstechnika és Információs.
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Berendezés-orientált IC-k BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Elektronikus Eszközök Tanszéke Székely Vladimír, Mizsei János 2004 április BME Villamosmérnöki.
Two countries, one goal, joint success!
Új technológiák elterjedésének modellezése
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Mikroelektronika Laboratórium Tájékoztató
Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai Kar Önálló laboratórium I. Mesterséges tapintás érzékelő Konzulens: Kis Attila Dr. Szolgay Péter.
Szabályzó tervezése intelligens kamerával
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Modellezés és tervezés c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mérnöki Informatikus MSc 8. Előadás A.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Mikroelektronika Laboratórium Tájékoztató
Elkészült szakdolgozat, diplomamunka, és TDK dolgozatok Tóth László PhD egy. adj. DE IK IRH Tanszék
A világon elsőként: NEMZETKÖZI VIRTUÁLIS SAKKISKOLA (  Világszerte elfogadott tény, melyet számos kutatási eredmény is.
Have you ever asked yourself: PART FCL – What's behind it and how does it affect me? Airprox – What to do when coming too close? Alternative propulsion.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
Óbudai Egyetem FENNTARTÓ Rektor Kancellár Szenátus
Oktatásunk fejlődése az elmúlt negyedszázadban
FPGA oktatás az Óbudai Egyetemen
Simon Péter főtitkár Bolyai János Matematikai Társulat
Óbudai Egyetem, NIK Kalla Mór
FPGA oktatás a PTE MIK -n
Neumann elvek és a Neumann elvű számítógép felépítése
KomHálók tehetségápolás tájékoztató
A berendezés tervező korszerű eszköztára
előadások tervezése és kivitelezése Kovács Ilona egyetemi tanár
Krossz-diszciplináris termékdefiníció
Akkulturáció Az akkulturizáció fogalma és folyamata
Témavezető: Dr. Oniga István Fejlesztők: Erdős andrás Zákány józsef
GÉIK, Logisztikai Intézet
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Somogyiné Molnár Judit
Kutatási célú szakmai ösztöndíj beszámoló
Mikroelektronika Laboratórium
Hatékony és pontos munkavégzés
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Kooperatív Képzés - Avaya
Készítette: Szabó Tamás
Pénzügyi kontrolling bemutatása
Informatikai rendszermérnök specializáció
Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Hatékony és pontos munkavégzés
Nyíregyházi Egyetem, Műszaki és Agrártudományi Intézet 44
Berendezés-orientált IC-k
Előadás másolata:

1 1

MISKOLCI EGYETEM FPGA XXV Vásárhelyi József Gyakran olyan hallgatóságnak kell szakmai előadást tartani, amely nem ismeri a témát vagy a szakszavakat. Az anyag esetleg összetett és rengeteg adatot tartalmaz. A hatékony előadáshoz alkalmazzuk a Dale Carnegie Training® által kialakított irányelveket.   Vegyük figyelembe a rendelkezésre álló időt és rendszerezzük megfelelően a tananyagot. Szűkítsük le a témakört. Osszuk fel a bemutatót világosan elkülönített részekre. Állítsunk fel logikus sorrendet. Végig egy témára összpontosítsunk. A bemutatót összefoglalással zárjuk, ismételjük meg a fontos lépéseket vagy vonjunk le következtetést. Ne feledkezzünk el a hallgatóságról. Fontos például, hogy az adatok érthetőek és lényegesek legyenek a téma szempontjából. Az adatok és a szakszavak mennyiségét igazítsuk a hallgatósághoz. A fontosabb pontok és lépések magyarázatához használjunk szemléltetőeszközöket. Mindig tartsuk szem előtt a hallgatóság igényeit, és akkor képesebbek lesznek az elhangzottak befogadására. 2 2

Automatizálási és Kommunikáció-Technológiai Intézet BSC villamosmérnök, mechatronikai mérnök, mérnök informatikus képzés MSC villamosmérnök, , mechatronikai mérnök, mérnök informatikus képzés Több mint 25 éves a Miskolci Villamosmérnök képzés 3 3

Tartalom Oktatási Eszközök Oktatott tárgyak Szakdolgozatok - Diplomamunkák TDK dolgozatok, Versenyek PHD védések 4 4

FPGA Merre (t)ártunk ??? Van valamilyen jól meghatározott irány? 5 5

Fiúk … az utóbbi 25 évben biztos, hogy nem jó úton jártatok??! Mond meg az igazat … és betörik a fejed(!?): Fiúk … az utóbbi 25 évben biztos, hogy nem jó úton jártatok??! 6

Egyszer volt hol nem volt …FPGA Presentation Name 7 7

Like the Mead & Conway Rush ... [Rainer Hartenstein ORCC workshop 2003] “Mainstream Silicon Application is switching every 10 Years” Makimoto’s Wave 1st design crisis M&C rush roots of the professors took courses TTL standard 1987 1957 1967 1977 1997 2007 µproc., memory FPGA 1st wave: CAD and hardware experts needed. 2nd wave: Introduces the RAM-based “von Neumann” machine paradigm to semiconductor industry, what replaces CAD by compilers. By efficiently supporting software engineering by procedural programming this RAM-based machine paradigm is already the secret of success of the software industry. A machine paradigm narrows the design space and is easy to teach, enabling decades ago the break-through of Computer Science Departments of Universities world-wide, producing zillions of software experts needed by software industry. 3rd wave: Also reconfigurable hardware is RAM-based (“hidden RAM”), but for structure definition (instead of procedure definition as by “von Neumann”). We have a second programming paradigm supporting the emerging discipline of configware engineering by structural programming. For “soft machines” a new machine paradigm is needed to repeat the software success story, this time for configware. custom LSI, MSI ASICs, accel’s 8 8 8

Makimoto hullám (lovag) Standard IC Dióda, , TTL NAND Memory/uP FPRC Multi RPU? DSP FPGA 1967 1987 2007 1957 1977 1997 2017? TV, calculator, Digital clock HW accelerators, ASIC FPGA, SOC, MPC Customer specified IC 9

Tartalom Oktatási Eszközök Oktatott tárgyak Szakdolgozatok - Diplomamunkák TDK dolgozatok PHD védések 10 10

Az első oktatási kártya ….

… és a vele született szakdolgozat … :)

És a mai eszközeink ...

Ez is elég jó!

Tartalom Oktatási Eszközök Oktatott tárgyak Szakdolgozatok - Diplomamunkák TDK dolgozatok, Versenyek PHD védések 15 15

Oktatott tárgyak 1992-1993: Elektronika – FPGA bevezetés laboratóriumban – hőskor 1993-2000: Digitális Rendszerek; Programozható Logikák; Digitális Rendszerek Számítógéppel segített tervezése; – FPGA + FPGA + FPGA előadás+gyakorlatok kezdik megszokni... 2000-2005: Programozható Logikák; Beágyazott Rendszerek - Végre minden kezd a helyére kerülni! 2005-2017+ : Letisztult Tárgyak? Most már napi gyakorlat. 16

Tartalom Oktatási Eszközök Oktatott tárgyak Szakdolgozatok - Diplomamunkák TDK dolgozatok, Versenyek PHD védések 17 17

Szakdolgozatok - Diplomamunkák 8031+ispLSI kártya terezése Jelgenerátor Triscend CSOC kártyával Laboratóriumi gyakorlatok fejlesztése Digilent oktatókártyákhoz Digitális áramkörök vizsgálata Boundary Scan technológiával FPGA-val megvalósított beágyazott rendszer 18

Szakdolgozatok - Diplomamunkák Távolságmérővel felszerelt kétkerekű robot megvalósítása. Digitális jelelemzés FPGA kártyával 10Hz – 1000Hz frekvencia tartományban Kisméretű, Hidraulikus Föld Munkagép Távirányítása FPGA alapú feldolgozóegység fejlesztése érintésmentes rezgésdiagnosztikai rendszerekhez BLDC motor FPGA alapú irányítása 19

Szakdolgozatok - Diplomamunkák FPGA-val megvalósított aszinkron motorhajtás szabályzása Digitális hangszínszabályzó basszusgitárhoz Robot vezérlése FPGA áramkörrel Virtuális Laboratóriumi környezet kialakítása a Digitális Rendszerekhez Liftmodell vezérlése FPGA kártyával 20

Tartalom Oktatási Eszközök Oktatott tárgyak Szakdolgozatok - Diplomamunkák TDK dolgozatok, Versenyek PHD védések 21 21

Tartalom Oktatási Eszközök Oktatott tárgyak Szakdolgozatok - Diplomamunkák TDK dolgozatok, Versenyek PHD védések 22 22

TDK dolgozatok Mojette transzformációk megvalósítása FPGA-val FPGA alapú feldolgozóegység fejlesztése érintésmentes rezgésdiagnosztikai rendszerekhez BLDC motor FPGA alapú irányítása - 2017.

Versenyek Magyarok a Marson 2006-tól: Cél: robot csak FPGA-val – ez mára már megváltozott és a hallgatók döntése, hogy milyen hardvert választanak. 2013 - 2016: Go-Kart Go-Bosch: Vezérlő FPGA- val – ME csapata abszolút győztes!

Tartalom Oktatási Eszközök Oktatott tárgyak Szakdolgozatok - Diplomamunkák TDK dolgozatok, Versenyek PHD védések 25 25

PDH védések Vásárhelyi József – Reconfigurable Architectures for Vector Control Structures of Induction Motor Drives témavezető: Prof. Imecs Mária Szoboszlai Péter - Mojette transformaciók a képfeldolgozásban témavezető: Prof. Túrán János – Vásárhelyi József

Aki nem hiszi járjon utána! 27 27

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! 28 28