Személyes életvitel.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Európában élő körülbelül 10–12 millió roma közül sokan naponta szembesülnek az előítéletekkel, a tolerancia hiányával, a hátrányos megkülönböztetéssel.
Advertisements

Jánosi Beatrix szeptember 08.
Az Oltalom Karitatív Egyesület 1989 óta működik. Célja a lelkileg és szociálisan elhagyott, kiszolgáltatott vagy veszélyeztetett élethelyzetben lévő különféle.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Migránsok társadalmi beilleszkedése együttműködéssel
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
Mentálhigiéné, kiemeltképp a depresszió
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ Családsegítő Szolgálatának bemutatása Készítette: Varga TündeHeves,
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Család.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Pécsi tudományegyetem neveléstudományi Intézet
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
HÁLÓZATSZERŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A KOMPLEX SEGÍTSÉGNYÚJTÁSBAN
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Mentorszolgáltatás kialakításának lépései a Debreceni Egyetemen Juhász Béla Szilárd- DEMEK.
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Önkéntes munka az Ózdi Művelődési Intézmények Városi Könyvtárban
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
Etika Könyvtárosi etika Könyvtárosi etikai kódex
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Életmód – Harmónia - Egészségtanoda „Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani!” (G.B.Isnaw)
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Fogyatékosok gondozása
EMMT Konferencia Illyefalva 2006 szeptember 30. I. A mentálhiginés képzés szerepe a Lelkisegély Telefonszolgálat elindulásában Cselekvésre serkentő látásmód.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
„ÚT A JÖVŐBE” „EGY HULLÁMHOSSZON” Projektzáró rendezvény.
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Személyes életvitel. Tanácsok a személyes lelki szolgálathoz 1.Alapvető szempontok Hatékonyság titka a személyes kapcsolat Segítségedre, nevelésedre bízott.
„Helló barátom!" - közösségi szolgálatra felkészítő tréning sorozat „Tanévzáró Suli – Buli” „Helló nyár, helló barátom!” - komplex nyári vakáció „Viszlát.
RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat 1 Főegyházmegyei Karitász Központ RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat R emény É let V áltozás.
csütörtök A Menedék Alaítvány módszertana Alkalmasság a szociális munkában 1 Alkalmasság a szociális munkában Paróczi Zsolt.
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
Kardosné Gyurkó Katalin A család jövője – a nagycsaládosok
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
ÖNISMERET.
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Család – és Gyermekjóléti Központ
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Személyes életvitel

A tanfolyam célja Alkalmasabb és eredményesebb munkások (nevelők) legyünk a ránk bízottak formálásában Hatékonyabban munkáljuk az emberek segítést, ha kell a megváltozását. (Családok, szenvedélybetegek, hajléktalanok, mentálisan sérültek, családból kiszakadt gyermekek, stb.)

A hatékony munka személyi feltételei Személyiségedben légy hiteles ember Speciális elhivatás humanitárius és karitatív szolgálatra Szakmai felkészültség Tapasztalatok hasznosítása Szolidaritás, szimpátia, szeretet a rászoruló emberek iránt Helyes önismeret és emberismeret

A segítő szolgálat (tanácsadás, nevelés) lényege Kapcsolatteremtés a rászorulóval Tiszteletadás minden ember felé Belső elkötelezettség a segítségnyújtásra

A helyes életvezetés alapjai Helyes önismeret – ki vagyok én? Fogadd el magadat – a formálhatóság alapja – Legyenek eszményképeid Tanulj meg örülni! Tanuld meg a gondok becsületes megoldását Dobd el a bilincseidet: légy szabad! Értelmesen ápold magad! Józanul oszd be az idődet! Élj értelmesen Légy jó sáfára az anyagi javaidnak! Az összeszedettség és a hűség biztos jövőt formál.

Életünk kikerülhetetlen problémáinak a megoldása Pályaválasztás Meghatározó jellegű közösségek Barátságok Gazdasági, üzleti, munkahelyi kapcsolatok és problémák Szenvedés A halál

Mentális és érzelmi csődhelyzetek kialakulása és gyógyítása A társadalmi háttér negatív hatásai (társadalmi és kulturális háttér) Menekülés a devianciákba A gyógyulás útjai és intézményei

Tanácsok a személyes lelki szolgálathoz. Alapvető szempontok Gyakorlati tanácsok a személyes lelki gondozásra vonatkozóan.

A szociális munkás Személyi feltételek I. A feladat ismerete II. A helyes gyakorlat VI.

Az elérendő cél Önismeretre, önfegyelemre segíteni III. A problémák helyes kezelése IV. Csődhelyzetek gyógyítása V.