Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szeretem a könyvtáram!.
Advertisements

GYERMEKDALOK KICSIKNEK
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Üdvözöljük a Super-Nature világában!
Szülői elégedettség mérés eredménye
Tommy's Window dia ♫ Hangszóró szükséges A gyerekek örökkévalók
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Digitális technika, digitális áramkörök
Biztos kezdet- gondolat Projekt? Program? gyerekházak.
Angol nyelvi kompetencia
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
A kétnyelvűség kialakulása és fejlődése
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Diszlexia veszélyeztetettség jelei az óvodában
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Terézvárosi Nevelési Tanácsadó és Pedagógiai Szakszolgálat
Nyitnikék Óvoda 3533 Miskolc, Andrássy út 53/a /fax: 46/
Dr. habil. Benczik Vilmos főiskolai tanár, ELTE TÓK
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
Korai hidroterápia a családban
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Az anyanyelv elsajátításának elméletei
Óvodáskorú gyermekek szóaktiválásának funkcionális vizsgálata
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
A tudás értéke Nyelvtudás, közgazdasági és természettudományos tájékozottság Európában Lannert Judit.
Idegen nyelvek tanulása
DECEMBER 3. A FOGYATÉKKAL ÉLŐK VILÁGNAPJA A másság elfogadása
Miért jó az informatika a hallássérülteknek?
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
Egyszer, ha gyermekem elég nagy lesz ahhoz, hogy megértse, mi motivált engem, mint szülőt, ezt fogom mondani: Annyira szerettelek, hogy mindig megkérdeztem.
A „diszes” problémák korai jelei
HURO/1001/138/2.3.1 Egy határon átívelő magyar- román idegen nyelvi dráma tehetségprogram megvalósítása.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
 szociális (latin) – társadalmi, társaságra vonatkozó  patológiai (görög) – beteges, nem normális Szociálpatológiai – összefoglaló fogalom a beteges,
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
Óvodai szülői értekezlet Szentgotthárdi Oktatási Intézmény.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek
Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
Ahány nyelv, annyi ember. Mikor kezdjük el a nyelvtanulást? Az óvodában a többség elfogadja páran ellenzik 1. osztályban Igazából még magyarul sem tudnak.
1 Készítette: Barkó Zsolt. Nem betegség, rendellenesség A diszlexiásoknak problémát okozhat a betűk, szavak és számok felismerése, leírása. A leírt betűket.
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
A korai felismerés és a státuszdiagnózis jelentősége és konzekvenciái a nyelv- és beszédfejlődési zavarral küzdő gyermekek logopédiai terápiájában Konzulens:
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
GRASSROOTS Gyermekvédelem
Szolnoki Tagintézmény
Biztos kezdet- gondolat
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
Miért választottam a BME mérnökinformatikus szakot?
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia – sorozat 1
Kisgyermekes Anyukáknak, Apukáknak
Előadás másolata:

Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol nyelvet a mindennapokba? Szeretnéd, de nem tudod, hogy valóban lehet-e? Mikor és hogyan kezdd el?

Ha a szülőnek fontos az angol nyelv ismerete, szeretete, akkor a gyerek kíváncsi lesz és szívesen fog angolul játszani, később pedig tanulni.

1. A gyermek számára megterhelő egy-egy foglalkozás Ha megfelelő módszerekkel történik, akkor biztosan nem megterhelő. 10 év alatt nyelvelsajátítás történik 10 év felett nyelvtanulás A nyelvelsajátítás az anyanyelvhez hasonló folyamat, amikor a gyermek észrevétlenül „felszívja, felszedi” a nyelvet, anélkül, hogy bármilyen összefüggést keresne, játszva „tanul”.

2. Diszlexiás lesz, tanulási zavarokat okoz 2. Diszlexiás lesz, tanulási zavarokat okoz. Ártalmas a gyerekre a korai nyelvi képzés Nincs bizonyíték arra vonatkozóan, hogy a diszlexia és a tanulási zavarok összefüggésben állnának egymással, már csak azért sem, mert a két dolog nem ugyanazt az agyi területet érinti. Amelyik gyermeknél előjön a diszlexia gyanúja, annál egyébként is felmerült volna, ilyenkor logopédus, gyógypedagógus és a nyelvtanár feladata megbeszélni a fejlesztési lehetőségeket.

3. Az idegen nyelv elveszi az időt a játéktól A korai idegennyelvi fejlesztés tevékenység közben történik. A gyermek fő tevékenysége pedig a játék, így az angolozással egy extra lehetőséget kínálsz a gyermekednek. A kicsi játék közben észrevétlenül sajátíthatja el a nyelvet.

4. Csak anyanyelvűek és nyelvtanárok taníthatnak a gyereknek második nyelvet Vannak szülők, akik úgy gondolják, hogy „nem elég jó a kiejtésük, nyelvtanuk, s nem szeretnék rosszul átadni a gyermeküknek az angolt”. Ki számít anyanyelvű beszélőnek, ki az, aki tökéletesen beszéli a nyelvet ahhoz, hogy átadhassa? Rengeteg segédanyag létezik az interneten, anyanyelvi beszélők által elmondott mondókák, dalok, mesék, filmek, amik kompenzálhatják a szülők hiányos ismereteit.

5. Tanuljon meg először az anyanyelvén Az ember agyában végtelen hely áll rendelkezésre a nyelvek számára, az átlagos egészséges ember agya nem csak egy nyelv tárolására alkalmas, a világ országainak jelentős része alapvetően többnyelvű.

6. Ráér az iskolában nyelvet tanulni, majd ott behozza a lemaradást Igaz, hogy a korai nyelvi fejlesztés során lassabb tempóban tesznek szert a gyerekek a nyelvi tudásra, mint a későbbi (akár iskolás) időszakban. Ez azonban igaz az összes többi tantárgyra is. A lényeg azonban itt is, a hogyanon van! Nem mindegy, hogy a gyermek elsajátítja a nyelvet, vagy az iskolában már valóban tanulja azt.

7. Később fog majd beszélni az anyanyelvén (megkésett beszédfejlődés) Az, hogy a gyermek mikor kezd el beszélni, nagyon változó. Vannak gyerekek, akik már 6 hónaposan pötyögnek szavakat, míg mások kivárják a megfelelő alkalmat (akár a 20 hónapos kort is). Az otthoni angolozás nem befolyásolja a beszéd kezdetét!

8. Össze fogja keverni a nyelveket Valóban igaz, hogy kezdetben előfordulhat, hogy a gyermek összekeveri a két nyelvet, azonban ez csak ideiglenesen lesz így. Ez abból adódik, hogy a gyerek szókincse nem egyformán fejlődik a két nyelven, így először az egyik nyelv hiányosságait a másikkal pótolja. Ez természetes jelenség, elmúlik.

9. Ha logopédiai eset, akkor rosszabb, ha idegen nyelveket is tanul Sem az anyanyelv, sem egy idegen nyelv hangrendszerének elsajátítása nem mutat egyenletes fejlődést. Néha bizonyos hangok különösen nehéznek bizonyulnak a gyermek számára még azután is, hogy már megérti azokat a szavakat, amelyekben az adott hang előfordul. Fontos, hogy a szülő az ilyen jellegű nehézségek leküzdésében segítsen a gyermeknek, bátorítsa, támogassa őt. Motivációval, játékosan oldhatók a gyermek frusztrációi, gátlásai, s odafigyeléssel fejleszthető.

Hiszel benne, hogy a korai nyelvi fejlesztés nem káros? Sőt!! Szeretnél Te (is) segíteni gyermekednek az angol nyelv elsajátításában? Szeretnéd megtanulni, hogyan kell? Szeretnéd IGAZÁN JÓL csinálni?

Tarts velem Angol Kalauz babaangol szülői tanfolyamon! Végezd el az alapozó szintet! A saját családodra szabva segítek a stratégia kidolgozásában, amivel elindulhat otthon a játékos angolozás!

A tanfolyam vezetője: Fürész-Mayernik Melinda Angol Kalauz program alapítója www.angolkalauz.hu/tanfolyamok