Szolgáltatásmarketing előadás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Advertisements

1 A tanácsadás projekt jellegének hatása a tanácsadó-ügyfél kapcsolatokra Dr. Nádor Éva Ph.D Főiskolai tanár BGF KKK.
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
Miért kell a néző? … azért, mert belőle élünk. Nem kell… •A nézővel csak probléma van –Ülni akar –Állni akar –Meccset akar nézni –Enni, inni, pisilni.
MARKETING.
Hivatásos csapatsportágak értékteremtése - számokban (Magyarországon)
A szolgáltatásmarketing sajátosságai
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Versenyelemzés 8.fejezet.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Alapfogalmak.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Logisztika 6.előadás.
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
1 Turisztikai vállalkozások szervezése. 2 Mi a szervezés? Az emberi munkának és a vállalkozási eszközöknek a szolgáltatások előállításához való tervszerű.
Kommunikációs politika
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Minőségdíjak.
HR-klub február 16. Előadó: Hegedűs Márta Értékteremtő szolgáltatói kultúra HR eszközökkel.
Bauer András - Berács József:
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Szervezeti viselkedés Bevezetés
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Az EEM helye a menedzsmentben
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Marketing alapok Kopcsay László.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Vállalkozásmenedzsment I.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék Szolgáltatásmarketing.
Az üzletek operatív működtetése
Az üzletek operatív működtetése
Szolgáltatásmarketing
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Kérdések a második zh-hoz
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
SEEM alapok.
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
A marketinginformációs rendszer
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Szolgáltatásmarketing 1.-2. előadás Bernschütz Mária, Ph.D

Mi a szolgáltatás? Általában: Termék  tárgy, dolog, eszköz Szolgáltatás  tevékenység, erőfeszítés, teljesítmény, tapasztalat, élmény

A vevő részéről Demográfiai hatások Jövedelmi polarizáció Életmódváltozás Globalizálódás Technológiai fejlődés

A szolgáltatások főbb csoportosítási: Közszolgáltatások Üzleti szolgáltatások Személyes szolgáltatások Közösségi szolgáltatások Szabadidős szolgáltatások

Megfoghatóság skálája Só Üdítő Mosópor Autó Kozmetikum Étterem Légitársaság Tanácsadás Oktatás Megfogható jellemzők Megfoghatatlan jellemzők

Interakció és egyediség mértéke Alacsony Magas Munka intenzitásának mértéke Szolgáltatásgyár: Légiközlekedés Szállítás Szállodák Pihenés, szórakozás Szolgáltatás műhely: Kórházak Autójavítás Egyéb karbantartó munkák Tömegszolgáltatás: Kiskereskedelem Nagykereskedelem Iskolák Banki szolgáltatás Szakértői szolgáltatás: Orvos Ügyvéd Könyvelő építész F: Lovelock, Wright (2002)

SERVUCTION modell „A” vevő Láthatatlan szervezet és rendszer Tárgyi környezet interakció „B” vevő Szolgáltatást teljesítő front-ember Láthatatlan Látható A szolgáltatásból származó előnyök összessége „A” vevő számára

Virtuális közösségek szolgáltatások Igénybe- vevő Igénybe- vevő Webdesign Struktúra Képek grafikák Igénybe- vevő Menűstruktúra online szolg. Igénybe- vevő Front személyzet Igénybe- vevő látható Nem látható

HIPI elv Kézzelfoghatatlanság Nem tárolhatóság Minőségingadozás Kereslet ingadozás

Megfoghatatlanság Megoldás: Megfogható elemek hangsúlyozása Szájreklám ösztönzése Garancianyújtás Erős szervezeti imázs

Szétválaszthatatlanság Termelés és folyamat nem választható szét Megoldás: Munkatársak megfelelő kiválasztása, képzése, motiválása Vevői részvétel bátorítása (pl.: FB messenger) Vevők megfelelő irányítása (pl.: share economy)

FB messenger repjegy aktivizáció

Változékonyság Megoldás: Egyénre szabott szolgáltatás (pl.: customization) Sztenderdizálás (pl.:Posta foglaltsági tábla, folyamatok bontása)

Raktározhatatlanság Mikor és hol? Megoldás: Kereslet befolyásolása árak segítségével Sorban állás menedzselése, foglalási rendszerek Közvetítők alkalmazása kapacitásmegosztás

Összefoglalva: Kézzelfoghatatlanság Nem tárolhatóság Minőségingadozás Kereslet ingadozás

Szolgáltatásminőség

Szolgáltatásminőség Potenciálminőség: szolgáltató képessége Folyamatminőség: vevő + szolgáltató Eredményminőség: sikeresség

Szolgáltatásminőség vevő szempontjából Fizikai evidencia: szolgáltatáshoz tartozó termékek tetszetőssége Megbízhatóság: állandó minőség Készségesség:elkötelezettség, hozzáállás Hozzáértés:készség mennyiben van jelen a cégnél (frontnál) Empátia: a vállalat megérti a vevőt

Szolgáltatásminőség Szolgáltatásminőség definiálása: a fogyasztó attitűdje, amely a szolgáltató teljesítményének hosszabb távú értékelése alapján alakul ki. Kapcsolat a vevői elégedettség és a minőség között Szolgáltatás-specifikumok hatása a minőségre

A szolgáltatásminőség dimenziói A szolgáltatás megítélésekor a vállalat erre keresi a választ: Technikai minőség Mit kap a vevő? Funkcionális minőség Hogyan nyújtják a szolgáltatást? A vevő elvárásai: hogyan lehet csökkenteni a vevő elvárásai és a kapott szolg. közötti rést? A vállalati imázs: milyen a vállalati imázs vevő szemében? F: Grönroos (2000)

Az észlelt és elvárt szolgáltatás meghatározói imázs Elvárt minőség Tapasztalt minőség Észlelt minőség imázs Marketingkommunikáció Értékesítés Imázs Szájreklám Pr Vevői szükségletek és értékek Technikai minőség Funkcionális minőség A szolgáltatások észlelt minősége, Grönroos (2000)

Az elvárt szolgáltatás meghatározó tényezői Tartós erősítő tényezők Explicit szolgáltatási ígéret -reklám -személyes értékesítés -szerződések Személyes szükségletek Kívánt szolgáltatás Toleranciazóna Megfelelő szolgáltatás Implicit szolgáltatási ígéret -megfogható dolgok -ár Átmeneti erősítő tényezők Szolgáltatás alternatívák Szájreklám személyes szakértő Saját szerep értékelése Korábbi tapasztalatok Észlelt szolgáltatás Szituációs tényezők Előre jelzett szolgáltatás

Szájreklám Fogyasztói igények Elvárt szolgáltatás 5. rés Múltbeli tapasztalatok Elvárt szolgáltatás 5. rés Kapott szolgáltatás Fogyasztó Szolgáltatás nyújtás 4. rés Szolgáltató Külső kommunikáció a fogy-k felé 3. rés A szolg minőségének meghatározása az elvárások alapján 1. rés 2. rés A fogy-k elvárásainak észlelése a vezetőség által

Rések nagyságát befolyásoló tényezők Az ismereti rés: kutatási orientáció felfelé irányuló kommunikáció vezetési szintek száma Sztenderdek rés minőség iránti elkötelezettség hiánya minőség-mérés hiánya szervezeti kultúra

Rések nagyságát befolyásoló tényezők (folyt) 3. Teljesítés rés alkalmazottak elkötelezettsége alkalmazottak alkalmassága szerepkonfliktus a szolgáltatás kontrolljának hiánya, szétaprózása képzés hiánya 4. Belső kommunikációs rés túlígérés horizontális kommunikáció hiánya

Rések nagyságát befolyásoló tényezők (folyt) 5. Szolgáltatás rés Rossz szolgáltatás Észlelt szolgáltatás nem egyezik meg az elvárásokkal Serv perf Minőség egyenlő a teljesítménnyel

Szolgáltatásminőség Információs Rendszer Elégedettségmérés Fogyasztók-alkalmazottak Kritikus esetek módszere Álcázott vásárlás Vevői panaszok nyilvántartása