Budapest Business School, Lotz room

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A rendvédelmi szervek helye a kibervédelemben
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
LUDUS … latinul “ játék ”. | Mik azok a komoly játékok? A komoly játékok elektronikus alkalmazások, amelyek.
Könyvtárhasználati verseny
Az EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint eredményeinek bemutatása.
Uni-LO - Promoting the EQF learning outcomes approach within European universities Az Európai Képesítése Keretrendszer és a tanulási eredmények Projekt.
Innovatív üzleti parkok fejlesztése az innováció és a vállalkozó szellem előmozdítása érdekében a Dél- Kelet Európai térségben FIDIBE.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
HAS Research Centre for Economic and Regional Studies Dráva régió egységes fejlesztési keretterve DUPLO IPA HU-HR 1101/2.1.4/0014 Suvák Andrea projektvezető,
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Integrált területi beruházás és Közösségvezérelt helyi fejlesztés a as programozási időszakban Zsolt SZOKOLAI C.2 Urban development, territorial.
A NEMZETI TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSI STRATÉGIA INDIKÁTOR RENDSZERÉRŐL Roma Koordinációs Tanács, november 23.
Találkozások és mélyebb együttműködés a magyar-szlovén határtérségben A Reg-Net projekt bemutatása Készítette: Polgár Tibor és Győrffy Gábor.
Az ÚMVP intézményrendszere
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
A társadalmi kohézió erősítése bűnmegelőzési és reintegrációs programokkal TÁMOP kiemelt projekt.
Valorizáció a Leonardo programban Muradin Eszter december 2. Leonardo Nemzeti Iroda.
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
TÁMOP / Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért május 31. TERÜLETFEJLESZTŐK SZAKMAI MŰHELYE.
Magyar Nemzeti Élelmiszer-technológiai Platform © Campden & Chorleywood Kht 1 Az MNÉTP megalakulása óta végzett tevékenységek A stratégia kidolgozása.
Strukturális és Kohéziós Alapok
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
Innováció ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban SET GIFT.
INNOAXIS IPA HUSRB/0901/2.1.3 APPLICATION ID: HU-SRB/0901/213/028 PROJECT TITLE: The borderline as an axis of innovation LEAD BENEFICIARY: Centre for Regional.
INNOAXIS IPA HUSRB/0901/2.1.3 APPLICATION ID: HU-SRB/0901/213/028 PROJECT TITLE: The borderline as an axis of innovation LEAD BENEFICIARY: Centre for Regional.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
Fiatalok Lendületben Program Youth in Action Tineret in Acțiune.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Innovatív fényforrások Közép-Európában – a CENILS projekt tapasztalatai Baracsi Mária Projektvezető Central European Network for knowledge based on Innovative.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
Az EU kutatói mobilitás programjához kapcsolódó HRS4R munkacsoportban való részvételhez kapcsolódó feladatok.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI A SLO/HU/CRO /2004/01/HU- 74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült képzés.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Esélyegyenlőség, társadalmi felzárkózás Emberi Erőforrások Minisztériuma Szociális Ügyekért és Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Langerné.
Kistérségi gyerekesély programok támogatása MTA Gyerekprogram.
PARTNERSÉGI MONITORING BIZOTTSÁG TÁJÉKOZTATÓ AZ EX-ANTE FELTÉTELEK TELJESÍTÉSÉRE VONATKOZÓ AKCIÓTERVEK VÉGREHAJTÁSÁRÓL JÚNIUS 10.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A magyarországi K+F politika
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
Szakértő: Prof. Dr. László Dinya - EKE
Prof. Dr. Wéber György Kísérletes és Sebészeti Műtéttani Intézet
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
“PUBLIC AND PRIVATE SERVICES: TOWARDS A QUALITY ASSURANCE SYSTEM”
Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program RSZTOP-3 Tájékoztatás a Kísérő Intézkedések részprogram Adatszolgáltatási folyamatairól Hajléktalanokért.
„Tudásátadás – generációk összefogása a családban és a munkahelyen”
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Hallgatók elhelyezése a munka világában
Előadás másolata:

Budapest Business School, Lotz room 2016. november 23. 1st PHE excellence forum dissemination workshop Petra Perényi, PROCSEE operative manager, Hungarian Rectors Conference Budapest Business School, Lotz room

PROCSEE – visszatekintés a háttérre Az MRK 2016 tavaszán csatlakozott a projekthez a EURASHE kérésére Projekt partnerek: szlovén Association of Slovene Higher Vocational Colleges – Association HVC (koordinátor), EURASHE, MRK, a cseh CASPHE, a horvát AZVO, KIC Malta, és a román SNSPA A projekt célja: az alkalmazott tudományok felsőfokú oktatásának erősítése Közép- és Dél-Kelet Európában Regional VET Policy Excellence Centre – a projektben lévő közreműködő fórumok és produktumok összessége: A projekt konzorciuma National Stakeholder Committee for PHE Excellence – piaci szereplők, intézmények, hallgatók és közigazgatási tisztviselők; részvétel projekt partnerek meghívása alapján Szakértői csoportok (tematikusan 4 csoport) – PHE szakértők + A produktumok: szakmapolitikai ajánlások A projekt koordinátora a szlovén Association of Slovene Higher Vocational Colleges – Association HVC, projekt partnerek pedig a EURASHE mellett olyan nemzeti szintű ernyőszervezetek, melyek tagjai alkalmazott tudományokat oktató felsőoktatási intézmények (is) (a magyar MRK és a cseh CASPHE), valamint egy felsőoktatási ügynökség (a horvát AZVO), egy felsőoktatási tanácsadó cég (KIC Malta) és egy közigazgatási egyetem (a román SNSPA) PHE szakértők toborzása jelenleg folyik! – később visszatérünk rá

PROCSEE – megvalósult tevékenységek A PROJEKT keretében a következő TEVÉKENYSÉGEK valósultak már meg: szakmapolitikai dialógus és szakpolitikai kihívások beazonosítása az érintettek bevonásával -- 2016. július 5. Stakeholder Committee, kihívások rögzítése, több körös véleményezés, Priority Statement véglegesítése nyár végéig kihívások összegzése a projektben résztvevő partnerországok szintjén -- 2016. szeptember 28-ig a kihívások okainak és tüneteinek megvizsgálása az 1. Szakértői fórum keretében -- 2016. szeptember 28 – október 1.

PROCSEE – további tevékenységek - a kihívások megoldását célzó konkrét szakpolitikai intézkedések szempontjából értékes jó gyakorlatok gyűjtése - a jó gyakorlatok elemzése tematikus szakértői csoportokban, és a jó gyakorlatok közül azok kiválasztása, amelyek a leginkább alkalmasak a konkrét problémák megoldására a régióban (CSEE) - szakpolitikai, intézményi szintű intézkedések kidolgozása az egyes, nemzeti szintű érintettekkel/felelősökkel (stakeholder-ek) együttműködésben minden projekt partner országban; az intézkedések a projektben végzett kutatásokra alapozva, a beazonosított szakpolitikai kihívások sikeres megoldását célozzák - a szakpolitikai beavatkozások szükségességének, és a beavatkozás metodológiájának kommunikálása a releváns szakpolitikai felelősök, döntéshozók felé; valamint monitoring rendszer kialakítása a fejlesztési folyamat nyomon követésére és a beavatkozások hatásának mérésére

PROCSEE – Szakértők Tematikusan felosztott 4 területen: Alignment of PHE with regional development strategies - A PHE összhangja a regionális fejlesztési stratégiákkal – Prof Dr. Dinya László Promotion of PHE to respond to skill shortages - A PHE promóciója a szakismerethiány megszüntetésére irányulóan – dr. Medve Anna Organising and monitoring student placements in the world of work - A hallgatók munka világában történő elhelyezkedésének szervezése és nyomonkövetése – Dr. Wéber György Personal Learning Environments in PHE - Személyes tanulási környezet a PHE-ben – Racskó Réka

Top prioritások megvizsgálása Szakértői fórumon végzett munka: - az egyes témák közép-kelet európai szintű 4 legjelentősebb kihívásának rögzítése - a 4 témán belüli 4 legfontosabb kihívás elemzése előre rögzített szempontok szerint: -- a kihívás okainak megvizsgálása a következő aspektusok szerint: --- kompetencia --- jogszabályi környezet/kormányzat --- kultúra és attitűd --- intézményi stratégia --- demográfiai és gazdasági környezet -- a kihívás meglétét jelző tünetek összegyűjtése (a helyzetből adódó problémák)

Köszönöm a figyelmet! mrk@mrk.hu