A gömb képzőművészet FESTÉSZET-órai munkák:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Csonkolt henger szerkesztése
Advertisements

RÁD GONDOLUNK... Emlék - Megemlékezés - Kiállítás El Kazovszkij festőművész kiállítása
Számítógépes operációs rendszerek
Projektmunka.
A pasaréti református templom írásos úrasztali terítője
Olasz intenzív. •Olasz nyelv első idegen nyelvként való intenzív oktatása (heti 4 órában) 1/2 osztály, vagyis 15 diák számára a társadalomtudomány szakirányú.
Korstílus:minden művészeti ágban megjelent
Balla Ágnes B. Bürger Kriszta Fehér Zsuzsa
A tér képi megjelenítése 1. rész Geometriai alapok
Telefonos feladat Az országos szaloncukor-evő verseny győztese által a versenyen elfogyasztott szaloncukrok száma egyenlő e szám számjegyei ösz- szegének.
Az Európán kívüli világ
Az ókori görögország művészete Pukkai Judit. Építészet Knosszosz, Mükéné, Athén Knosszosz, Mükéné, Athén Paloták pl. knosszoszi Paloták pl. knosszoszi.
Fogalma, története, „Fí” szám értéke
Aranymetszés képviselői
Testek térfogata, felszíne
A reneszánsz.
Szerint a természet értelmetlen rendezetlenségével szemben az emberi kultúrát a szervezettség és fegyelmezett rend jellemzi. A mûvészet célja, hogy új.
Klasszicizmus Ki nagyot akar, szokjék fegyelemre:
Reneszánsz Itáliában született (a renaissance francia szó, újjászületés) A képzőművészetek feladata: -természet kutatása és megismerése -valóság hiteles.
U(x,y,z,t) állapothatározó szerkezet P(x,y,z,t) y x z t.
Aerosztatikai nyomás, LÉGNYOMÁS
Építészet, szobrászat, festészet
B arokk, mint művészettörténeti stílus
Manierizmus (16. sz. közepe és vége)
Történeti érdekességek
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
Pedagógiai antropológia és etika
A reneszánsz A szó a fr. renaissance ‘újjászületés’ szóból származik
Keszítette: Kovács Kinga és Meszáros Endre
Tk.: oldal + Tk.:19. oldal első két bekezdése
Vígh Xénia: A reneszánsz művészet
vizuális kommunikáció
Térszemlélet, időérzék fejlesztése
Pozsgay Balázs IV. évfolyamos fizikus hallgató
Tűrések 12. előadás.
A klasszicizmus 24/A.
Energia megmaradás Kalacsi Péter.
Milétoszi filozófusok
Lányok tejruhában Az elképesztő fotósorozat az 50-es évek régimódi stílusát idézi, és a lányokat benne tetőtől-talpig tej borítja. A sorozat Jaroslav.
VIDEOTECHNIKA/formanyelv
Táblázatok.
Munka.
Victor Vasarely
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
Veszprémi EgyetemGépészeti alapismeretekGéptan TanszékVeszprémi EgyetemGépészeti alapismeretekGéptan Tanszék Hajtások.
A vizuális ábrázolóképességek fejlődése
Az Ókori Róma MŰVÉSZETE
AZ ÓKORI GÖRÖGORSZÁG MŰVÉSZETE
A GÖRÖG ÉPÍTÉSZET Rövid prezentáció Háttérben a Parthenon (Készült: Kr.e ) Athén.
Lehetőségek az esztétikai nevelésben - esztétikai nevelés és drámajáték -
Kép- és film a művészetben, eljárások, irányzatok 1. témakör:
Kúpszerű testek.
Modern. építészet Budapest Moszkva.
A HAGYOMÁNYOS TANÁR- KÉP LEBONTÁSA A HÁLÓZATI TANULÁS SORÁN Fodorné Tóth Krisztina PTE
Nyomógombok szerkesztése
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Készítette: Rákos lili 5. a
Az ókori görög építészet
Kölcsey Ferenc
Görög matematikus Eukleidész.
Munka Egyszerűbben: az erő (vektor!) és az elmozdulás (vektor!) skalárszorzata (matematika)
Önkormányzati tisztségviselők és képviselők képzésének új lehetőségei
A Biblia és a képzőművészet
Ültetési rend létrehozása
a hét verse Egyetlen nagy dolog van a világon (eszkimó népköltés)
KÖZÉPISKOLAI TANULÓK TÉRSZEMLÉLETÉNEK FEJLETTSÉGE Tóth Péter Óbudai Egyetem TMPK.
Síkmértani szerkesztések Euklidész görög matematikus (i. e
Méréstechnika 1/15. ML osztály részére 2017.
a hét verse Reményik Sándor: Béke keisz ágoston 
A FIATAL KÖLTŐ A HALÁLRÓL AZ ÖREG A SZERELEMRŐL ÍR. „S EM UTÓDJA, SEM BOLDOG ŐSE... S EM ROKONA, SEM ISMERŐSE. N EM VAGYOK SENKINEK ”
Előadás másolata:

2009 10 19-22 A gömb képzőművészet FESTÉSZET-órai munkák: Gömbképek, 9.c Hengerképek,7.b ÉPÍTÉSZET-Trefort-Nap: „Gömbház” SZOBRÁSZAT-Trefort-Nap: Vonalak a térben: drótszobrok INSTALLÁCIÓK-Trefort-Nap

9.c órai munka

7.b órai munka

Az ephesos-i Artemision oszlopainak felidézése …az oszlopok alsó két méteres sávját életnagyságú faragott figurák töltötték ki,szinte körszoborként kiemelkedően. A dinamikusan , mozgásban megragadott figurák a domborodó, henger alakú alapon a nézőt is körbenjárásra késztették, állandóan megújuló vizuális hatást eredményezve ezzel. Ezen elképesztő komplexitású műegyüttes: az oszlopok alsó kialakítása a 21.sz. nyelvére lefordítva a tér és a háromdimenziós hatások nem-euklideszi felfogását mutatja. Ez nem azt jelenti, hogy ilyesmit az akkori alkotók kijelentettek volna, de mindenesetre nagy erővel tudták képviselni ezt az új megoldást, azaz pontosan tudták, hogy mit nem akarnak már csinálni többé : a hagyományos kiterjedésű, egy nézetre komponált rendszereket, mint amilyen az egyetlen függőleges síkú háromszög elé állított figurák csoportja - a timpanon - volt a korai görög időktől fogva .

ÉPÍTÉSZET: „Gömbház”

SZOBRÁSZAT Vonalak a térben: drótszobrok

Veszprémi Ferenc tanár úr Dandelin-modelljei INSTALLÁCIÓK Veszprémi Ferenc tanár úr Dandelin-modelljei

Búcsú a földszinti beugrótól TÉRFANTÁZIA