TEHETSÉG MŰHELY GYAKORLATI KÉRDÉSEI

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
„ Jól csak a szívével lát az ember…!” Érzelmi nevelés a XXI. században.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Önkéntes segítő gyakorlat a Család- és Gyermekjóléti Központnál
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Kőszegi Forrás- Kőszeg
A vállalati érdekek és a család összhangjának megteremtése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
Mayer József Budapest február 27.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Közösségek, iskolák, resztorativitás
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Az „I. Nagy Tavaszi Rábcatorkolás” vetélkedő
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Védőoltási Szaktanácsadók Beszámoló
Tematika, bemutatkozás
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Projektmunka Földrajzolok
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
HHR.
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Bábel tornya Kolozsváriné Váray Ibolya Anna.
DARUS.
Família Nagycsaládosok Egyesülete
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Iskolai szociális segítő
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

TEHETSÉG MŰHELY GYAKORLATI KÉRDÉSEI Kőbányai Nevelési Tanácsadó Helyszín: Szent László Általános Iskola KOVÁCS ORSOLYA, RUISZ PANNA ELTE BÁZIS KÉPZÉS, 2012 SZEPTEMBER 25.

CSOPORT MEGALAKULÁSA szűrés pedagógus konzultáció (kiválasztás, ajánlás visszajelzés, együttműködés, utánkövetés!) gyerekek motivációja szülői engedélyek (ellátott gyermekek köre!) - a műhely iskolai életbe való beillesztése - gyerekanyag: alsós-felsős csoportok

„bemelegítés” Gyülekező: RÁHANGOLÓDÁS, IGÉNY-HANGULAT FELMÉRÉS kötetlen beszélgetőkör, pozitív dolgok, események a napból, ünnepek, szünetek, mindennapi élet: (többfele tematika előkészülete!!!alkalmazkodás a csoport aktuális igényeihez, időhöz, hangulathoz…) Szabályok kialakítása, keretek megbeszélése (parlament, szerződés) - „én közlés” elsajátítása (!) - kezdőkör, hangulatkör metamorfózis alap szín, mozdulat, hang ötletbörze (doboz) Teremberendezés, takarítás 

„felszabadítás” Kreativitás fejlesztés: - nézőpontváltás: „Zoom” - asszociációs készségek felszabadítása: csak szavakkal, „mi lenne ha” játék, színekkel - nézőpontváltás: „Zoom” - űrlények készítése, karakterek kitalálása, történet írás, napjának konstruálása, az idegenek „szemszögéből mi emberek, mi iskolások, mi és a családok” - név vers írás (+emlékezet fejlesztés) - lakatlan sziget (mit vinnél, elkészítés, együttműködés) - Dixit

„Együttműködés” titkos karmester (non-verbális kommunikáció jelentőssége, gyakorlás, koncentráció) koncentráció fejlesztés: 1-2 taps, kulcs keresem a helyem, különböző számú csoportok alakulása, hangulat és szimpátia szerint Kapu játék + alkalom tematikájának alakítása, gyerekek bevonása

„kaland” Kalandterápiás játékok: „élményegyüttműködés” „csokifolyó” „kígyó mentőakció a tornádó után” „Activity” (alternativity) felszabadító: macskás – nevetős, zenés székfoglaló nyomozós játék: kialakítás, szerepek megalkotása, „ügy kidolgozás” sárkány-királyfi-kiralylány

„érzelmek” Mese,- művészetterápia: Ráhangolódás: érzelmeink kezdőkör, érzelmek-szín asszociációk, progresszív relaxáció (plakát, mandala, közös mandala, maszk) - „járj úgy, mintha…”: beleérző képesség, érzelmi differenciálás gyakorlása, érzelmek-színek, érzelem körbeadás - Mesék: Meleg bolyhos – hideg szúrós, Fekete világkerülő ember, A fák titkos szíve, Prilla, a hőstehetség Mese feldolgozás: kinek mit jelent, érzések megfogalmazása, gyűjtése, mese befejezés írás, rajzkészítés, Varázsfák, varázserdő gyakorlat mi a te tehetséged, különlegességed - ÉRZELMEK BIRODALMA

„búcsú” egyes alkalmak lezárása: kedvenc pillanatok, érzés/hangulat skála ÉRZELMEK BIRODALMA Emlékezés, mit viszel el (csendesek bölcsessége, barátságok folytatása, bullying elpárolgása) Szülő/testvér csoport Közös játék Habzsi-dőzsi Utókövetés (szünetek, egyéni beszélgetések)

KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET! A kipróbált játékokról, tovább gondolásukról, tapasztalatokról örülünk visszajelzéseiteknek! orsitikiriki@gmail.com annaruisz@gmail.com