Közös múlt az Ipoly mentén Spoločná minulosť na poiplí Fülek/Fiľakovo,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kaposvár.
Advertisements

1 Szakmafejlesztés a gyermekvédelemben a fenntartó önkormányzat szemszögéből Országos Gyermekvédelmi Konferencia május 12. Csókay László Főpolgármesteri.
 1709-ben pestisjárvány pusztított a városban. A katolikus templom 1757-ben, a református 1787-ben épült ben újabb járvány, kolera pusztított.
..
Kommunikáció fejlesztési koncepció Készítette: Juraszkó Péter, Oláh István, Szücs Mónika, Varga Tamás.
Tarczy Lajos Alapiskola Hetény
Történeti episztemológia
Szemléletformálás és közös munka a Centropa filmjeinek segítségével Komódi Andrea Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Mezőberény.
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
XXX. Jubileumi OTDK Készítette: Szabó Anita Debreceni Egyetem
A holokauszt tanítása iskolámban
Szlovákiai Magyar Adatbank
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Tolna Megyei Önkormányzat Szent László Szakképző Iskolája és Kollégiuma (TISZK) Bikal, november 25. Vida Lajos főigazgató A tanintézetek.
Zsigmond Király Főiskola OTDK Társadalomtudományi Szekció versenye
MKE 44. Vándorgyűlése Helyismereti Szekció Győr, július 13. péntek Magdics Erika Szabadhegyi Magyar-Német Középiskola, Győr.
Beiskolázási tájékoztató december
„Alacsony státusú szakok” – Kísérlet a diplomák munkaerő-piaci értékkülönbségeinek alternatív magyarázatára Kiss László Projekt megnevezése: Felsőoktatási.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Református közoktatás Pécsett A Polgári Leányiskola története
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Magyarország etnikai szerkezete
Beiskolázás. Beiskolázás Választható iskolák Középiskola Szakiskola gimnázium szakközépiskola „szakmunkásképző’ nyelvi előkészítő évfolyam.
A Szerb,Horvát,Román és Szlovák Nemzetiségi kultúra kibontakozása Készítette: Rezi Noémi.
1. A demográfia fogalma, története, tárgykörei és forrásai
2011/2012. Iskolatípusok  Gimnázium 5 évfolyamos- nyelvi előkészítő 4 évfolyamos – hagyományos  Szakközépiskola 5 évfolyamos- nyelvi előkészítő 4 évfolyamos.
1956-osok életút jellegzetességei a Kádár- korszakban Szerző: Makai Vivien Konzulens: Dr. Valuch Tibor Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Szociológia.
Közösség és innováció Salgótarján, január 29. az Ongai Kulturális Egyesület szemszögéből Készítette: Takács László.
Nyelvi jog és hivatali nyelvhasználat Molnár Csikós László.
Dél Ausztrália.
Bemutatkozik az Arcanum Digitális Tudománytár
Előítélet a Visegrádi Négyek országaiban - Egy nemzetközi empirikus család-életmód kutatás eredményei ( ) Dr. Tarkó Klára, Dr. habil. Benkő Zsuzsanna,
Zväz polygrafie na Slovensku Szlovákia nyomdaipara 2007 Nemzetközi gazdasági konferencia Szeged, május 22.
Az agroturizmus és a vidékfejlesztés sokszínűsége Európában.
Az ifjúsági részvétel modelljei „Együtt az ifjúságért” Borsod-Abaúj-Zemplén megye, tavasz Kósa András László Diákközéletért Alapítvány.
A évi népszámlálás és a külföldiek integrációja Gödri Irén Transznacionalizmus és integráció c. konferencia Budapest, május 17.
Az 1919–1938-ig terjedő első csehszlovák időszakban megkezdődik a város magyar jellegének fokozatos felszámolása: megváltoztatják a város nevét és az.
Alapiskola A szentpéteri iskolákról, illetőleg keletkezésükről néhány adat áll csak rendelkezésünkre ig csupán egy tanteremből állt az iskola. A.
A nemzetiségi statisztika forrásai Lencsés Ákos KSH Könyvtár.
,,Rátermett gyerekek’’ Diósförgepatonyban Készítette: Molnár Viktória Bernáth Boglárka.
Gyula város I. világháborús emlékei
F AKULTÁCIÓ A P ÉCSI L EŐWEY K LÁRA G IMNÁZIUMBAN Tájékoztató a 10.a, 10.b, 10.d és 10.f osztályokban tanulók és szüleik számára.
Nemzeti, etnikai, kisebbségi helyzet az OMM-ban
Üdvözli a Teleki László Gimnázium és Informatikai Szakközépiskola!
2011-es népszámlálási adatok Decsről : iskolázottság, gazdasági aktivitás, nemzetiség, vallás Készítette: Herke Boglárka.
A Zachor Alapítvány a Társadalmi Emlékezetért személyes történeteket feldolgozó holokauszt- gyűjteménye A Zachor Alapítvány civil oktatási szervezet. Fő.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Serdülőkori terhességek Szikra Dorottya ELTE Társadalomtudományi Kar.
A Magyar Köztársaság kormánya. REND ÉS BIZTONSÁG a rendteremés programja (elszámolás) Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter.
2016. Március 3.. A Határtalanul! program célja a magyar-magyar kapcsolatok építése, személyes kapcsolatok kialakítása, elmélyítése. Keretében magyarországi.
Szakmai – módszertani nap, Tótkomlós, május 4. Hornokné Dr. Uhrin Erzsébet A tanórán kívüli nyelvgyakorlás és a nyelvi attitűd néhány összefüggéséről.
Adamecz Anna: Iskolalátogatási korhatár és az érettségi elérésének valószínűsége Hozzászóló: Varga Júlia MTA KRTK KTI.
A népesség összetétele
NPK Ember és természet szakmai tagozat
Pénzügyőrök a mindennapokban (1867-től napjainkig)
Átalakult a szakképzési rendszer
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Országos Statisztikai Tanács
Határon túli magyar tanulók teljesítménye a PISA vizsgálatok alapján
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
Szakrális emlékek Tarjánban
Pályaválasztási szülői értekezlet
MURAVIDÉKI PEDAGÓGUSOK
Dr. Štefan Gaučík Múzeum mesta Bratislavy 22. apríl 2015
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
SZLOVÁKIA ÁLTALÁNOS FÖLDRAJZA
A SZEPSI MAGYAR TANNYELVŰ ALAPISKOLA ÉS GIMNÁZIUM RÖVID TÖRTÉNELME
Pályaválasztási szülői értekezlet
Vitaj! Üdvözöllek! 06:16.
Előadás másolata:

Közös múlt az Ipoly mentén Spoločná minulosť na poiplí Fülek/Fiľakovo, 9-10. 9 2010. 9. 9-10. Község a határ mentén Ragyolc 20. századi történetéből egy falukutatás tükrében

Ragyolc község honlapja / WEB stránka obce Radzovce Források / Zdroje Statisztikai információk / Štatistické informácie: INFOSTAT (Papp Tibor, Pozsony / Bratislava) Gyurgyík László (Komárom/Komárno) Adamová Mária (Losonc /Lučenec) Statisztikai felmérés – adatgyűjtés / Štatistický výskum - údaje: Póczos József és munkatársai / spolupracovníci (Községi Hivatal Ragyolc / Obecný úrad Radzovce) Agócs Attila, Illés, Gábor, (Fülek / Fiľakovo), Puntigán József (Losonc / Lučenec) Statisztikai feldolgozás / Spracovanie štat. údajov Puntigán József (Losonc / Lučenec) Dokumentumok / dokumenty Štátny archív Banská Bystrica, pobočka Lučenec Nógrád Megyei Levéltár, Salgótarján Štatisztikai közlemények és évkönyvek (Štatistické informácie a ročenky) Fényképek, képeslapok / Fotky, pohľadnice Póczos József (Ragyolc /Radzovce), Juraj Hanula (Bozita / Buzitka) Ragyolc község honlapja / WEB stránka obce Radzovce

Egy kis történelem / Fragmenty z histórie

Ragyolc a 20. században / Radzovce v 20. storočí 1914 - 1918 1. világháború - 19 áldozat 1918 Ragyolc Csehszlovák Köztársaság része lesz 1919 Harcok Kun Béla csapatai és a csehszlovák légió között 1920 - 1924 Az országhatárért folyó harcok 1927 Megnyitják az első szlovák iskolát 1928 A Ragyolc - Csákányháza kőbánya megnyitása 1938 A Bécsi döntés értelmében Magyarországhoz csatolták 1944 Abroncsos - Nógrád Sándor partizáncsoportjának harcai (17 partizán és 11 német áldozat) 1938-45 2. világháború – 22 helyi áldozat 1945. május A község Csehszlovákia része lett 1945 Magyarok jogfosztottsága – bezárják a magyar iskolát - a községet nem érinti a magyarok kitelepítése 1948 Hivatalos megnevezés Radzovce - létrejön a 11 éves háromosztályos középiskola

Ragyolc a 20. században / Radzovce v 20. storočí 1950 Létrejön a HNB 1951-55 Felépül az új kultúrház 1952 Megalakul a Csemadok a.sz. 1956 Megalakul az Egységes Földműves Szövetkezet és pékség 1970 Megalakul a helyi tánccsoport 1972 Irodalmi Kör alakul 1977 Megalakul a Nógrád Tánccsoport 1958 Önállósul Sátoros és Bükrétpuszta - a Sátorosbánya nevet veszi fel 1963 Felépül az új vasúti állomás épülete 1965 Abroncsoson felépül az új úttörő tábor- 250 gyerek befogadására alkalmas 1989 Társadalmi változások – megalakul a helyi önkormányzat

Hivatalos statisztikákból / Oficiálne štatistické informácie

Iskolázottság / Vzdelanie

Parlamenti választások / Parlamentné voľby

2010. május – augusztus máj – august 2010 / Felmérés / Výskum 2010. május – augusztus máj – august 2010 /

Felmérés / výskum – szempontok / kritéria Helyszín / Miesto Ragyolc / Radzovce Időpont / Obdobie 2010. május – augusztus / máj – august 2010 Alapegységek / základné Jednotky család-háztartás / rodina-domácnosť a háztartás tagjai (szülők+gyerekek) / členovia domácnosti (rodičia + deti) Főbb vizsgált területek / hlavné oblasti výskmu nemzetiség / národnosť használt nyelv (otthon, külvilág) / používaný jazyk (doma, mimo) elvégzett iskolák: tanítási nyelv / ukončené školy: vyučovací jazyk történelmi visszaemlékezések / spomienky z histórie obce tárgyi emlékek, dokumentumok / vecné spomienky, dokumenty

Nemzetiség és lakosság / Národnosť a obyvateľstvo

Nemzetiségi megoszlás évek szerint – Vývoj národnosti podľa rokov

Nemzetiségi megoszlás / národnostné zloženie

Életkor – születési év szerint / Vek – poďľa roku narodenia

Oktatási nyelv / Vyučovancí jazyk

Alapiskolai végzettség nyelve / Vyučovací jazyk ZŠ

Alapiskolai végzettség nyelve / Vyučovací jazyk ZŠ nemzetiség szerint / podľa národnosti

Alapiskolai végzettség nyelve / Vyučovací jazyk ZŠ nemzetiség szerint / podľa národnosti

Szakközépiskolai végzettség nyelve / Vyučovací jazyk SOŠ

Szakközépiskolai végzettség nyelve / Vyučovací jazyk SOŠ nemzetiség szerint / podľa národnosti

Szakközépiskolai végzettség nyelve / Vyučovací jazyk SOŠ nemzetiség szerint / podľa národnosti

Középiskolai végzettség nyelve / Vyučovací jazyk SŠ

Középiskolai végzettség nyelve / Vyučovací jazyk SŠ Nemzetiség szerint / podľa národnosti

Középiskolai végzettség nyelve / Vyučovací jazyk SŠ Nemzetiség szerint / podľa národnosti

Felsőfokú végzettség nyelve / Vyučovací jazyk VŠ

Felsőfokú végzettség nyelve / Vyučovací jazyk VŠ nemzetiség szerint / podľa národnosti

Felsőfokú végzettség nyelve / Vyučovací jazyk VŠ nemzetiség szerint / podľa národnosti

Beszélt nyelv / Komunikačný jazyk

Nyelvhasználat otthon – používaný jazyk v domácnosti nemzetiség szerint – podľa národnosti

Nyelvhasználat otthon – používaný jazyk v domácnosti nemzetiség szerint – podľa národnosti

Nyelvhasználat otthon – používaný jazyk v domácnosti

Nyelvhasználat otthon – používaný jazyk v domácnosti

Nyelvhasználat kint – používaný jazyk mimo domácnosti nemzetiség szerint – podľa národnosti

Nyelvhasználat kint – používaný jazyk mimo domácnosti nemzetiség szerint – podľa národnosti

Nyelvhasználat kint – používaný jazyk mimo domácnosti

Nyelvhasználat kint – používaný jazyk mimo domácnosti

Háztartás – család / Domácnosť - rodina

M – Magyar / Maďarská S – Szlovák / Slovenská X – Roma magyar/maďarská Y – Roma szlovák / slovenská C – Cseh / Česká R – Roma / Rómska Z – Roma cseh / česká E – Egyéb / Iná

M – Magyar / Maďarská S – Szlovák / Slovenská X – Roma magyar/maďarská Y – Roma szlovák / slovenská C – Cseh / Česká R – Roma / Rómska Z – Roma cseh / česká E – Egyéb / Iná

M – Magyar / Maďarská S – Szlovák / Slovenská X – Roma magyar/maďarská Y – Roma szlovák / slovenská C – Cseh / Česká R – Roma / Rómska Z – Roma cseh / česká E – Egyéb / Iná

M – Magyar / Maďarská S – Szlovák / Slovenská X – Roma magyar/maďarská Y – Roma szlovák / slovenská C – Cseh / Česká R – Roma / Rómska Z – Roma cseh / česká E – Egyéb / Iná

Nemzetiség: Szülő – gyermek Národnosť: rodič - dieťa M – Magyar / Maďarská S – Szlovák / Slovenská X – Roma magyar/maďarská Y – Roma szlovák / slovenská C – Cseh / Česká R – Roma / Rómska Z – Roma cseh / česká E – Egyéb / Iná

Nemzetiség: Szülő – gyermek Národnosť: rodič - dieťa M – Magyar / Maďarská S – Szlovák / Slovenská X – Roma magyar/maďarská Y – Roma szlovák / slovenská C – Cseh / Česká R – Roma / Rómska Z – Roma cseh / česká E – Egyéb / Iná

Nemzetiség: Szülő – gyermek Národnosť: rodič - dieťa M – Magyar / Maďarská S – Szlovák / Slovenská X – Roma magyar/maďarská Y – Roma szlovák / slovenská C – Cseh / Česká R – Roma / Rómska Z – Roma cseh / česká E – Egyéb / Iná

Nemzetiség: Szülő – gyermek Národnosť: rodič - dieťa M – Magyar / Maďarská S – Szlovák / Slovenská X – Roma magyar/maďarská Y – Roma szlovák / slovenská C – Cseh / Česká R – Roma / Rómska Z – Roma cseh / česká E – Egyéb / Iná

Köszönöm a figyelmet / Ďakujem Vám za pozornosť