Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

1 (törvényi, rendeleti szabályozás) Molnárné Ditzendy Judit főigazgató helyettes.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Szülők gyermeknevelési kompetenciájának támogatása „Signals” projekt zárókonferencia Szuhár Mariann.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Mozgásszervi rehabilitáció
Törökszentmiklósi Tagintézmény
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
Működését meghatározó törvények,rendeletek
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Kispálné Horváth Mária
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A család – és gyermekjóléti szolgálatok rögös útjai
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Hallásvizsgálati eljárások
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
HHR.
Oktatás helyzete az óvodai nevelésben
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
Az Animációkészítés lehetőségei az óvodában, iskolában
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Egyéni fejlesztési tervek
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
A BTMN és SNI tanulókról (jogszabály-változások, vezetői feladatok)
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Iskolai szociális segítő
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Előadás másolata:

Dobrik-Lupták Sára 2016. szeptember 19. VGYKE – „Családi erőforrások” Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat Látásvizsgáló Gyógypedagógiai Tanácsadó, Korai Fejlesztő, Oktató és Gondozó Tagintézménye Dobrik-Lupták Sára 2016. szeptember 19.

Kik a látássérültek? A két szemen maximális korrekcióval mért látásélesség az ép látás 30%-a, (V: vízus 0,3), vagy ennél kevesebb, vagy látótérszűkülete nem nagyobb 20 foknál Gyengénlátók: 10-30% közötti látásteljesítmény Aliglátók: 10% alatti látásteljesítmény Vakok: fényt sem érzékelnek

A múlt 1976-tól vizsgálták a vak gyermekeket Célja a beiskolázás 1980-tól folyik a korai fejlesztés Csak Budapestieket Csak vak gyermekeket Hely hiányában családlátogatásként

A tevékenységünk fő részei Szakértői Bizottsági tevékenység Korai fejlesztés

Ki fordulhat hozzánk? Egész Magyarországról 0-16 éves korig

Ami még szükséges Szemészeti lelet Intézményi nevelésben részesülő gyermekeknél: „Szakértői vélemény iránti kérelem” kitöltése – az intézmény és a szülő közösen tölti ki

Látásvizsgáló Látássérült-e a gyermek? Igen Érzékszervi fogyatékos: látássérült, sajátos nevelési igényű (SNI) képességek, készségek felmérése további fejlesztési lehetőségek intézmény kijelölése kiegészítő vizsgálatok – együttműködés más Szakértői Bizottságokkal Nem Nem merül fel egyéb probléma Felmerül: továbbirányítani más Szakértői Bizottsághoz

Látásvizsgáló A vizsgálat részei: Anamnézis felvétel Szemész szakorvosi vizsgálat Funkcionális látásvizsgálat Gyógypedagógiai vizsgálat (csecsemőknél) Pszichológiai vizsgálat Megbeszélés, a következő lépések áttekintése Előzetes szakértői vélemény kiállítása

Látásvizsgáló Funkcionális látásvizsgálat eszközei:

Kontroll vizsgálatok Első vizsgálat után egy év múlva Minden intézménybe lépés előtt Egyéb esetben 3 évente Az utolsó 16 éves korban

Korai fejlesztés Komplex fejlesztés - látásneveléssel, vagy a kompenzációs technikák kialakításával Gyógypedagógus Gyógytornász Pszichológus

Korai fejlesztés Látásnevelés A vizuális alapfunkciók gyakorlása: lokalizálás, pásztázás, követés, fixálás, tekintetváltás A látás összekapcsolása a többi fejlesztési területtel Finommotorika Nagymozgás Kognitív készségek Önkiszolgálás Kommunikáció

Korai fejlesztés Formái: Egyéni: hetente 45/60/90 perc Csoportos: zenés csoport, óvoda-előkészítő csoport, úszás Egyéni mozgásfejlesztés, TSMT Családlátogatás – korai fejlesztés a család otthonában Tanácsadás - havonta Keretei: 0-3 éves kor között: heti 1-4 óra 3-5 éves kor között: heti 2-5 óra

Korai fejlesztés Team munka: Esetmegbeszélő csoport Konzultáció pszichológussal A szülőkkel való közös munka: Egyéni konzultációs lehetőség a pszichológusokkal Szülőcsoport

Korai fejlesztés A korai fejlesztés vége: Óvodába kerülés Segítségnyújtás a megfelelő intézmény megtalálásához Felkészítés az intézményi életre: óvodaelőkészítő-csoport

Korai fejlesztés Videó – „Így fejlesztünk, így fejlődünk” - részlet

Köszönöm a figyelmet!