MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS Boros Boglárka (gyógypedagógus-pszichológus)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A foglalkoztatás és a szociális szolgáltatások összekapcsolása
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Együttműködési lehetőségek és megoldások a foglalkoztatási és szociális terület munkájában Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Prezentáció címsor A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Biztos Kezdet Gyerekház Dokumentációs rendszer
FELELŐS SZAKMAI SEGÍTŐ EREDMÉNY NFT (CSF) végrehajtásáért felelős szervezet kijelölése: kormány NFT végrehajtási rendjének kialakítása: NFT munkacsoport,
Kitagolás – foglalkoztatás – életminőség Az intézményi kiváltás foglalkoztatási szempontú aspektusai.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,

Családi csoport konferencia. a kliens egy ösztönző és őt bevonó hozzáállásból profitál a legtöbbet minden ember felelős a cselekedeteiért, és tiszteletben.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
A PROTOKOLLOK SZEREPE A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATI FELADATOK ELLÁTÁSÁNAK TÁMOGATÁSÁBAN (TÁMOP B) Szitó Imre fejlesztéskoordinátor, főmunkatárs EDUCATIO.
A Mozgássérültek Állami Intézetének bemutatása Február 22. Kogon Mihály igazgató.
A beiskolázás előkészítése
Korai fejlesztés fontossága
Kézenfogva Alapítvány módszertani újdonságok 2009 november, Nyíregyháza 1.Aktív Műhely a fenntartható foglalkoztatásért! - pályázat 2.Európai Gondozási.
Pedagógus értékelési rendszer
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A KORAI FEJLESZTÉS LEHETŐSÉGE A DUNAÚJVÁROSI JÁRÁSBAN
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„Interdiszciplináris kutatói teamek létrehozása és felkészítése a nemzetközi programokban való részvételre környezetbiztonsági kutatási területeken” GEO-TEAM.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Kistérségi gyerekesély programok támogatása MTA Gyerekprogram.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
Munkaerőpiaci-szolgáltatásokat végző szervezetek lehetőségei
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
Munka és álláskeresési tanácsadás minőségi szempontjai
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS Boros Boglárka (gyógypedagógus-pszichológus) Budapesti Korai Fejlesztő Központ

CÉLOK-KAPCSOLATOK Minőségbiztosítási kézikönyv Minőségirányítási rendszer Minőségirányítási folyamat Minőségellenőrzési feladatkör

A MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KÉZIKÖNYV BEVEZETÉS - szülői mondatok „Azt szeretném, hogy más is szeresse gyermekemet.” „Olyan jó, hogy itt arra is kíváncsiak, amit tud és nem csak arra, amit nem.„ „Sohasem láttam rajtuk, hogy „na megint egy nehéz eset jön”, sokkal inkább azt, hogy „Szia, Dóri, mehetünk játszani?” „…közben olyan szülőkkel találkoztam, akik hasonló problémákkal küzdöttek, megbeszéltük a gondjainkat, sikereinket, barátságok alakultak ki.”

1. A MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI RENDSZER KIDOLGOZÁSÁNAK CÉLJAI szülők bevonása, szülői szempontok figyelembe vétele átláthatóság: szülők-szakemberek számára visszacsatolási rendszerek kidolgozása Módszertani Központtá válás előkészítése Magyarországi minőségirányítási rendszer megalapozása

FELÉPÍTÉSE Eszme Kulcsfogalmak Misszió és stratégia Területek Szolgáltatások leírása Folyamatok Tevékenységek A minőségellenőrzési rendszer felépítése

2. A KÖZPONT ESZMÉJE Minden gyermek különleges emberi lény, aki a saját egyéni módján növekszik, és fejlődik. Néhány gyermek később éri el a fejlődés mérföldköveit, mint társai. A Budapesti Korai Fejlesztő Központ az ő megsegítésükre, és családjaik támogatására jött létre.

3. KULCSFOGALMAINK Családközpontúság, mert családi rendszerben gondolkozunk, és dolgozunk, valamint az intervenció szemléletében a szülők döntésére és tájékoztatására alapozva, célunk a minél komplexebb segítségnyújtás. Kora gyermekkori intervenció, mivel célunk a 0-5 éves korú gyermekek diagnosztikai és terápiás feladatkörének ellátása a szülők aktív részvételével, a teljes körű segítségnyújtás biztosítása. Egyénre-szabottság, mivel munkánk alapja a családi rendszer középpontba helyezése, ezáltal az egyedi igények és fejlettségi szint figyelembe vétele. Inter-, és transzdiszciplinaritás, mivel alapvető célunk a szakmaközi és intézményközi együttműködés hangsúlyozása, és munkavégzésünk a folyamatos és differenciált team-munkán alapul. Integráció, esélyegyenlőség, mivel célunk a gyermekek és családjaik szociális társadalomba történő teljes integrálásának elősegítése, nappali ellátórendszerek működtetése.

4. MISSZIÓNK A Budapesti Korai Fejlesztő Központ 0-5 éves korú, megkésett, eltérő fejlődésű, vagy a fejlődési zavar szempontjából veszélyeztetett kisgyermekeknek és családjaiknak nyújt segítséget. Intézményünk fő tevékenysége a kora gyermekkori intervenció, mely magában foglalja a kisgyermekek komplex diagnosztikai vizsgálatát, az ezt követően tervszerűen felépített, egyénre szabott, fejlesztési-, és terápiás csomagot. Ez a szolgáltatásrendszer több szakember együttes, összehangolt munkája által valósul meg. Az 5 évnél idősebb, egyéni komplex fejlesztésből kikerült gyermekek integrációjának és esélyegyenlőségének biztosítása érdekében, célunk a nappali ellátórendszerek keretében az autizmussal élő gyermekek integrációra való felkészítése, valamint a fejlődésmenetükben jelentős mértékben akadályozott gyermekek fejlesztő iskolai képzése. További célunk az eltérő fejlődésmenetű gyermekek és családjaik széleskörű segítése, a kora gyermekkorban megkezdett terápiás, és ellátási protokollok kidolgozása. A segítségnyújtási formák országos terjesztésének kidolgozása, támogatása, akkreditált képzési formákban történő oktatása.

5. TERÜLETEK Családokkal végzett munka-65% Oktatás, továbbképzés-12% Kutatási tevékenység-5% PR tevékenység és pályázatok-8% Politikai lobby-10%

6. SZOLGÁLTATÁSOK LEÍRÁSA Bejelentkezés a Központba Szűrés, kapcsolatfelvétel A kérdőív áttanulmányozása, vizsgálati időpont kijelölése, a vizsgálati team tagjainak összeállítása A szülő kiértesítése Vizsgálat, kontrollvizsgálat Fejlesztés, terápia -Gyógypedagógiai fejlesztés -Mozgásfejlesztés -Pszichológiai ellátás formái -Zeneterápia -Fejlődésmenetében jelentősen akadályozott -súlyosan-halmozottan sérült- gyermekek nappali ellátása -Autizmussal élő gyermekek nappali ellátása

7. TEVÉKENYSÉGEK, FOLYAMATOK I.AZ INTÉZMÉNYVEZETŐ-SZAKMAI IGAZGATÓ II. FEJLESZTÉSI VEZETŐ III. OPERATÍV IGAZGATÓ IV. OKTATÁST VÉGZŐ MUNKATÁRS V. TITKÁRSÁG VI.ORVOSOK VII. AMBULÁNS MUNKÁT VÉGZŐ GYÓGYPEDAGÓGUSOK VIII. AMBULÁNS MUNKÁT VÉGZŐ MOZGÁSFEJLESZTŐ SZAKEMBEREK IX. ZENETERAPEUTA X. AMBULÁNS MUNKÁT VÉGZŐ PSZICHOLÓGUSOK XI. A SÚLYSOSAN, HALMOZOTTAN SÉRÜLT GYERMEKEK NAPPALI ELLÁTÓ CSOPORTJAIBAN (FEJLESZTŐ ISKOLA ÉS ISKOLA-ELŐKÉSZÍTŐ) DOLGOZÓ SZAKEMBEREK XII AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK NAPPALI CSOPORTJÁBAN DOLGOZÓ SZAKEMBEREK

PÉLDA Tevékenységek felsorolása, rövid leírása Folyamatok: a folyamat célja felelős(ök) visszacsatolás:előkészület, hipotézis felállítás tényeken alapuló megközelítés dokumentáció (mikor, ki, kinek?) a folyamat alapját képző eszközök (mire van ehhez szükségem?) a folyamat időtartama a folyamat értékelése: a sikeresség mérése a folyamat monitorozása (felelős személy) hatékonyságvizsgálat

8. FOLYAMATOK A SZÜLŐK SZEMSZÖGÉBŐL

9. A MINŐSÉGELLENŐRZÉSI RENDSZER FELÉPÍTÉSE Szülők visszajelzési lehetőségei Szülők tájékoztatása, az átláthatóság biztosítása A gyermek fejlődéséről való visszajelzés a szülők számára Munkatársak visszajelzési lehetőségei Vezetői beszámoló az Alapítvány Kuratóriumánakés a Felügyelő Bizottságának Munkatársak szakmai beszámolója

10. VÁLTOZTATÁSOK - szülői szempontok figyelembe vétele Beazonosíthatóság –NÉVTÁBLÁK +FÉNYKÉPES TABLÓ A MUNKATÁRSAKRÓL Térbeli tájékozódás megkönnyítése- SZOBAFELIRATOK Szülők közötti kommunikáció segítése- FALIÚJSÁG SZÜLŐKTŐL SZÜLŐKNEK Szülők-intézmény közötti kommunikáció segítése- SZÜLŐI VÉLEMÉNYLÁDA Szülői vélemények figyelembe vétele- ELÉDETTSÉGI KÉRDŐÍV SZÜLŐKNEK Szülők informálása- FALIÚJSÁG SZÜLŐKNEK (aktualizálás) „Szülő szempontú” kérdőív Információs Iroda

10. VÁLTOZTATÁSOK -visszacsatolási rendszerek munkatársak éves szóbeli kiscsoportos esetbemutatása (esetismertetési szempontok) a részleg team-en – folyamatosan zajlik „első”, és az utolsó alkalom célzott beszélgetés a családdal –visszacsatolás az éves munkatervről, ill. az eredményekről- ÍRÁSOS anyaggal együtt munkatársak elégedettségi kérdőíve-ennek alapján beszámoló a részlegvezetőnek- részlegvezető összesített értékelést ad a vezetőségnek- június összesített vezetői beszámoló a részlegvezetőktől a munkatársak felé-június Vezetői beszámoló- a Kuratórium, és a Felügyelő Bizottság felé-évente

10. VÁLTOZTATÁSOK - átláthatóság Felelősök kiválasztása minden évben Felelősségvállalás az intézményi folyamatokban (lásd folyamatelemzések) Új kollégák kidolgozott hospitálási rendje Munkaköri leírások elkészítése Dokumentációk (vizsgálati vélemény, fejlesztési terv, értékelési lap) elkészítésének ellenőrzése Publikációs jegyzék elkészítése

FÜGGELÉK Szülői elégedettségi kérdőív A munkatársak által évente elkészített szóbeli esetbemutatás szempontrendszere A Budapesti Korai Fejlesztő Központ Pedagógiai programja Munkatársak elégedettségi kérdőíve A 2007/2008-as fejlesztési évben elkészített szülői elégedettségi kérdőív eredményei Munkaköri leírások

TOVÁBBI TERVEK Szakmai etikai kódex elkészítése Web-oldalon a szülő válaszol című fórum fórum létrehozása Statisztikai adatok megjelenése

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!