GAZDASÁGI FÓRUM SZENTGOTTHÁRD

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az orvosok és szakdolgozók elvándorlásának hatása az egészségügyi ellátás színvonalára Dr. Balogh Zoltán ELTE TáTK- AstraZeneca 15. Egészség-gazdaságtani.
Advertisements

Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév Tájékoztató a térségi integrált szakképző központok számára Baskiné Lipka Gabriella.
„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
Folyamatosan emelkedik a lakosság képzettségi szintje – 15 éves a pécsi és a székesfehérvári regionális képző központ október 10.
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI TÁMOGATÁSI ESZKÖZÖK Szombathely, november 19.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
A „Legyen jobb a gyerekeknek” Nemzeti Stratégia aktuális kérdései Magyarországi feladatok a „Szegénység és társadalmi kirekesztés elleni küzdelem Európai.
TÁMOP / Képzésfejlesztés ma és holnap EU-s forrásból a KIH-ben.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Az alapító okirat: (latinul: memorandum) egy jogi aktus írásba foglalása, mely például egy intézmény létrehozására irányul. Célja, hogy egységes szerkezetben,
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A SZOCIÁLIS INTÉZMÉNYRENDSZERT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK FŐBB KÖVETKEZMÉNYEI. KAPACITÁSOK ÉS FINANSZÍROZÁS VÁLTOZÁSAI A SZOCIÁLIS INTÉZMÉNYRENDSZERT.
A szakiskolák aktuális problémái
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Barcsák Marianna KPSZTI
276 fő Terület: 1234 hektár 1 Mozgókönyvtár 2 legnagyobb foglalkoztató Gál József (építőipar) Lakosné Szűcs Piroska (kereskedelem) Munkanélküliségi ráta:
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Összeállította: Horváth Józsefné
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
Az „Út a munkához” program évi változásai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének-támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
„Út a munkához”program
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Folyamatosan emelkedik a lakosság
A POSTAPARTNER munkaerő-piaci program
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
BTMN.
a hatékonyabb munkába segítésért
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Lorem ipsum.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Az „Út a munkához” program évi változásai
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

GAZDASÁGI FÓRUM SZENTGOTTHÁRD Dr. Vaskó János Vas Megyei Önkormányzat Szombathely, 2007. november 5.

Szakképzést szabályozó jogszabályok módosításának („reform”) indokolása szétaprózódott intézményrendszer, piaci igényekhez nem igazodó képzési kínálat, munkaerőpiacon a munkaerőhiány, illetve –felesleg egyidejű jelenléte, korszerűtlen, nem gyakorlat-orientált tananyagok, nagy arányú lemorzsolódás a szakképző intézményekben, párhuzamos képzések megyén, illetve régión belül.

A magyar gazdaság a foglalkoztathatóság szempontjából Makrogazdasági jellemzők Alacsony növekedés-stagnáló foglalkoztatás-lassan növekvő munkanélküliség,magas inaktív arány Az ikerdeficit csökkentése,konvergenciaprogram-leépítések a közszférában A nemzetközi trendek alapján az ipari foglalkoztatás további térvesztése-a technológiai fejlődés következtében-a szolgáltatási szektor szerepének erősödése a foglalkoztatásban Foglalkoztatási mutatók Alacsony foglalkoztatottság Tartós és relatíve magas frikciós és strukturális munkanélküliség Munkaerőhiány különösen az ipari építőipari szakmákban Nem bővülő munkaerő-piac- a leépítéseket az új tőkebefektetések munkaerőigénye kompenzálja Migrációs többlet- a strukturális munkanélküliség ellensúlyozására

Foglalkoztatottság és képzettség Szakképzetlenek Legfeljebb 8 általános végzettségűek 27,6 % Érettségizettek* 61,6 % *a szakközépiskolai érettségit követően esetleg szakképzett-séget szerzettekkel együtt Szakképzettek Szakmunkásképző, szakiskolai végzettség 69,2 % Egyetemi, főiskolai végzettség 81,2 %

A tanulói létszám 40 %-kal csökkent, 225 ezer főről 134 ezerre. Szakiskola 1990/91-től 2006/07-ig A tanulói létszám 40 %-kal csökkent, 225 ezer főről 134 ezerre. A pedagógus létszám 20 %-kal csökkent. Osztálytermek száma változatlan. Iskolák száma 50 %-kal nőtt. (KSH stADAT)

A jogalkotó válasza a kihívásokra Térségi integrált szakképző központok (TISZK) létrehozásának ösztönzése Regionális fejlesztési és képzési bizottságok (RFKB) felállítása Országos Képzési Jegyzék (OKJ) átalakítása, modulrendszerű képzés bevezetése Szakképzés tanulmányi- és vizsgarendszerének átalakítása Szakképzés finanszírozási rendszerének átstruktúrálása

RFKB hatásköre, feladatai Gazdaság igényeinek meghatározása; Regionális képzések meghatározása, a kapacitások figyelembevételével; Döntés a regionális képzési irányokról és arányokról; Döntés a Decentralizált keret felosztásáról.

Új szakképzés-szervezés feladat-ellátási rendszerekkel kapcsolatos törvénymódosítások

Szakképzés-szervezési társulás   Jellemzői:  Helyi önkormányzat vesz részt benne, ha fenntart szakképző iskolát Feltétele, hogy elfogadja az RFKB döntéseit Jogi személy, közoktatási megállapodást köthet Létesíthet és fenntarthat iskolát, kollégiumot Meghatározza a társulás vagy tagjai által fenntartott iskola szakképzési  évfolyamain indított osztályok számát. Szakmai program esetében egyetértési jogot gyakorol Önálló fejlesztési tervet készít Intézményi vagyon használati jogát átveheti fennállásáig Átveheti a megyei önkormányzat feladatellátási kötelezettségét

TISZK modellek TISZK I.

TISZK modellek TISZK II.

TISZK modellek TISZK III.

TISZK modellek TISZK IV.

TISZK modellek TISZK V.

TISZK modellek TISZK VI.

TISZK modellek TISZK VII.

Szakképzés finanszírozási rendszere A források megoszlása: nemzeti: normatíva (költségvetés) fejlesztési források: szakképzési hozzájárulás (fejlesztési támogatás) munkaerőpiaci alap képzési alaprész (pályázati támogatás) uniós források, a pályázati kiírások szerint (TÁMOP – Társadalmi Megújulás Operatív Program, TIOP – Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program)

Szakképzés finanszírozási rendszere Fejlesztési támogatások igénybevételének feltételei: új TISZK modellek valamelyike szerinti feladatellátás; fenntartói finanszírozás; RFKB döntés; 1500 szakképzőiskolai tanuló.

Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás intézményei Intézmény neve Fenntartó Tanulólétszám Celldömölki Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola Celldömölk Város Önkormányzata 332 Tinódi Sebestyén Gimnázium és Idegenforgalmi, Vendéglátói Szakközépiskola Sárvár Város Önkormányzata 198 Barabás György Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 455 Dr. Nagy László Gyógypedagógiai Intézmény Vas Megye Önkormányzata 183 Felsőbüki Nagy Pál Általános Iskola és Vendéglátóipari Szakiskola Bük Város Önkormányzata 119 III. Béla Szakképző Iskola és Kollégium Szentgotthárd Város Önkormányzata 461 Rázsó Imre Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 517 Nádasdy Tamás Közgazdasági, Informatikai Szakközépiskola és Kollégium 268 Béri Balogh Ádám Gimnázium, Posta és Bankforgalmi Szakközépiskola 178 Összesen: 2711

GAZDASÁGI FÓRUM SZENTGOTTHÁRD Köszönöm figyelmüket!